Супербізнес
Найкращі ідеї для підприємництва народжуються тоді, коли надто переймаєшся недоліками наявних пропозицій. Саме так у команди FuseFoods виник задум виготовляти м’ясо тривалого зберігання у зручній упаковці. Засновники компанії – група ветеранів АТО – як ніхто інший розуміли цінність якісного продукту. І після двох років підготовки на ярмарку Kyiv Mini Maker Faire 2017 у травні вони презентували тушонку I’MREADY.
Інновації у підході
Одна з головних переваг продукту – м’яка упаковка. Це особливо актуально для екстремальних умов, коли харчі доводиться носити із собою. Така упаковка у сім разів легша за металеву банку. Вона не деформується під час логістики і легко відкривається. Антон Колумбет, керівник відділу продажів I’MREADY, розповідає, що упаковку перевірили на міцність: вона витримує пряму вагу до 150 кг і не псується за температури від -50 С до +140 С. Крім того, вражає технологія виробництва продукту: м’ясо складає до 97% від загального об’єму та не містить жодних згущувачів, підсилювачів смаку, стабілізаторів і регуляторів кислотності.
Як створювався продукт
Ідея втілювалася у життя два роки. За цей час змінилася команда проекту. Улітку 2014 року вона складалася з бійців АТО, що служили в одному підрозділі. Натепер деякі залишили проект, але до нього долучилися інші ветерани АТО. Засновникам необхідно було врахувати декілька ключових елементів. По-перше, це м’ясо. «Ми робили ставку на якість, а не на просування бренда, тому довго шукали надійних українських виробників», – розповідає Антон. По-друге, розробка м’якої упаковки, яка є новаторською для України, потребувала значних зусиль. Першу партію пакунків замовляли в Євросоюзі, наступні планують виготовляти уже в Україні. І по-третє, необхідно було налагодити процес виробництва так, щоб він відповідав високим стандартам якості, та зібрати всі необхідні сертифікати. Все це потрібно було об’єднати в одну циклічну систему, налагодити логістику і знайти інвестиції. На це і пішло два роки.
Назву компанії вигадували разом, намагаючись пояснити головні ідеї бренда. По суті, наголошує Антон, це формула: F – сила, U – внутрішня енергія, S – площа, E – енергія.
Оформлення компанії
Підприємець каже, що сьогодні процес оформлення документів спростився. На його думку, у нас непомітно відбулася справжня революція: є чіткі адміністративні процедури, які потрібно пройти, щоб отримати необхідні документи, проте жодних бюрократичних перепон у компанії не було. Так, це вимагає часу, але все відбувається у рамках закону. Також за потреби налагодити роботу з закордонними замовниками є можливість звернутися до Торговельно-промислової палати та отримати всю необхідну інформацію. Команда проекту випробувала це на практиці і не розчарувалася.
Стратегія просування товару
Рекламна стратегія побудована виключно на використанні соціальних мереж. Її формують самостійно, зважаючи на ситуацію на ринку. Головні канали збуту – магазини спортивного, мисливського та військового спорядження, мережі АЗС, інтернет-платформи (наприклад, Rozetka). Також FuseFoods веде перемови з декількома національними мережами супермаркетів і шукає партнерів, що зацікавлені в реалізації продукту на своїх торговельних площах. Антон каже, що компанія налаштована дуже оптимістично, тому збирається вийти на рівень супермаркетів по всій країні та запустити виробництво кількох додаткових сортів м’яса, а також м’ясо-рослинних сумішей. Є плани щодо просування продукції на зовнішньому ринку.
Соціальний складник проекту
Команда FuseFoods (що складається з ветеранів АТО, які не з чуток знають про труднощі на фронті та недоліки соцзабезпечення) вирішила, що 10% прибутку виділятиме на підтримку соціальних проектів ветеранської спільноти. Оскільки лише на волонтерських засадах не можна продовжувати підтримувати армію, бізнес має бути соціально відповідальним — таким є переконання команди FuseFoods.
Супербізнес