Торгівля в інтернеті стрімко зростає, і конкуренцію виграють ті, хто надає зручну й безпечну оплату онлайн. Як її налаштувати, щоб вона була безпечною і для продавців, і для покупців, читайте у нашій статті.
За даними аналітичного дослідження, проведеного компанією OLX, майже 40 % користувачів щомісяця купують в інтернеті, а 70 % з них витрачають понад 500 грн на одну покупку. Водночас більшість і досі не знає, як захистити свої платіжні дані, а кожен третій готовий переказати гроші на картку незнайомій людині. До кіберполіції ж у разі злочину звертається лише кожен п’ятий.
Отже, якщо вирішили продавати в інтернеті, то маєте подбати не лише про зручну онлайн-оплату, а й про безпеку розрахунків карткою.
Перераховувати кошти за товар через перевірену систему, приєднану до Visa чи Masterсard, покупцю значно спокійніше, ніж надсилати гроші на приватну картку. До того ж це заощаджує кошти покупця: через часті випадки шахрайства він змушений користуватися сервісом післяплати, тому товар виходить йому значно дорожчим.
Тонкощі налаштування
Приєднавши сайт до інтернет-еквайрингу, ви тим самим легалізуєте оплату своїх товарів. Гроші гарантовано надходитимуть на ваш рахунок ФОП/ ТОВ, а споживач – буде захищений законом, якщо виникне необхідність оскаржити оплату за товар.
Налаштувати оплату на сайті можна різними шляхами:
- через платіжні сервіси банків;
- за допомогою платіжних платформ та агрегаторів платіжних сервісів.
Більшість українців мають картки міжнародних платіжних систем (МПС) Visa та Mastercard. Споживач більше довіряє оплаті картками МПС, бо вважає їх максимально безпечними. Підписати угоду із ними напряму неможливо – вони працюють лише через банки.
Банки виступають емітентами та/або эквайерами карт МПС і пропонують послуги інтернет-еквайрингу.
Для прикладу, Ощадбанк надає власний інтернет-еквайринг, який має такі переваги:
- підтримка 24/7;
- наявність міжнародного сертифіката безпеки PCI DSS;
- безпечні платежі із застосуванням 3D Secure-технології (додаткова аутентифікація платника);
- управління платежами в межах особистого кабінету (доступ до аналітики, налаштування для потреб бізнесу необхідних платіжних сервісів тощо);
- зручні й сучасні сервіси оплати.
Клієнти торговця мають можливість безпечно оплатити покупки у два кліки як з телефону, так і з десктопу за допомогою різноманітних платіжних сервісів:
- використання електронних гаманців Google Pay/Apple Pay та Masterpass;
- оплата картками VISA, Mastercard, ПРОСТІР;
- оплата токенами VTS/MDES;
- інвойсинг;
- блокування (холд) коштів;
- налаштування оплати в месенджерах тощо.
Дорожчим варіантом є укладання угоди з платіжною платформою або платіжним шлюзом. Проте вони формують для всіх платежів оптимальні маршрути. Якщо транзакція з якоїсь причини не проходить, платформа автоматично шукає інший варіант.
Платіжний шлюз виступає посередником між продавцем і покупцем. Коли від споживача надійшла оплата по транзакції, шлюз утримує гроші в себе, доки продавець не надішле покупцю товар.
Платіжний шлюз не гарантує повний захист від чарджбеків (повернення грошей) з боку шахраїв, проте робить платежі складнішими для аферистів, бо повернення коштів контролюють і МПС, і банки, і безпосередньо платіжні платформи. Комісія коливається в межах 2–3 % за успішний платіж, цю суму платформи ділять із банками та МПС.
Підключаємо сайт до платежів
Якщо ваш сайт функціонує на одній із популярних систем управлінням контентом CMS (Magento, OpenСart, WordPress, Simpla, Бітрікс тощо), ви можете просто завантажити платіжний модуль для інтернет-магазину й швидко налаштувати оплату.
Коли ж працюєте напряму через банк, на цьому інтеграція фактично завершена, а якщо через платіжних посередників, то треба ще надсилати додаткові документи й підтверджувати їх. Деякі з них є платіжними шлюзами, тобто займаються безпосередньо транзакціями, інші – платіжними агрегаторами: самі не перераховують гроші, а автоматично шукають для них інших платіжних провайдерів. Послуги агрегаторів коштують дорожче (на 1–2 % комісії), плюс в деяких є щомісячна абонплата, але й можливості для оплати в них значно більші.
Яку систему обрати?
Для вибору, який платіжний інструмент встановити на свій сайт, керуйтеся такими чинниками:
- вартість послуг: чим більше посередників між вами й покупцем, тим дорожчою для вас буде послуга;
- безпечність: платіжний сервіс має забезпечити високу захищеність від спроб шахрайства. Переконайтесь, щоб ваш платіжний сервіс мав сертифікат захисту PCI DSS і міг додатково застосовувати технологію 3D Secure, що дає змогу ідентифікувати власника картки й максимально знизити ризик шахрайства;
- велика палітра сервісів оплати. Бажано, щоб сервіс підтримував платежі з банківських карток, цифрових гаманців, мобільні платежі, онлайн-інвойси, QR-платежі, регулярні платежі за передплатою тощо.
Хочете отримувати більше замовлень з-за кордону? Доведеться вивчити їхні платіжні звички. Якщо в Європі, Північній Америці та Японії надають перевагу розрахункам із банківських карток, то в Південній Америці – цифровим гаманцям, а в Китаї – месенджерам або мобільному банкінгу.
Треба подбати й про цілодобову підтримку вашого платіжного сервісу. Важливо, щоб і вам, і покупцям було до кого звернутися незалежно від часу й часового поясу. І бажано, щоб каналів зв'язку було декілька: телефон, месенджери, допомога на сайті.