Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Грант на нове ім’я

Катерина Спориш

Про свій вдалий досвід співпраці з ЄБРР «Будуй своє» розповів Микола Гордійчук, засновник компанії «Агріко Україна».

Інформаційна довідка. «Агріко Україна» заснована у 2007 р. в Києві. Напрями діяльності — постачання високоякісного насіннєвого матеріалу картоплі з Нідерландів, а також зберігання та продаж картоплі, вирощеної підприємцями з усієї країни.

Поштовх до дії

Два роки тому я навчався на курсі MBA у Києво-Могилянській академії (KMBS). На одне з занять до слухачів курсу прийшов представник ЄБРР в Україні, щоб розповісти про наявні можливості для малого та середнього бізнесу. Тоді я й дізнався, що ЄБРР в Україні, починаючи з 2016 р., надає підтримку власникам малого та середнього бізнесу (МСБ) в рамках ініціативи ЄС — EU4Business.

З’ясував я й подробиці співпраці та можливості отримання гранта. А саме, що подавати заявку можуть підприємства у формі ТОВ або ФОП, які зареєстровані та працюють на теренах України понад 2 роки. Щодо інших умов, то 50% власності компанії акцій має належати громадянам України, а у штаті підприємства повинно бути від 10 до 250 співробітників.

У ЄБРР чекають заявок від будь-яких підприємців, окрім представників грального, військово-промислового, фінансового, тютюнового і пов’язаного з міцним алкоголем бізнесів.

Отримавши детальну інформацію щодо гранта, водночас я оцінив, наскільки мій бізнес відповідає умовам його отримання. Після цього вирішив подавати заявку на грант вже наступного року.

Для чого знадобився грант?

На момент подачі заявки «Агріко Україна» була відома підприємцям у різних регіонах України. Проте я планував розвивати новий напрям діяльності — продаж у відомих продуктових мережах столової картоплі для смаження та варки в упаковці по 2 кг.

Передумови для реалізації ідеї у нас були хорошими — гарна ділова репутація, складські приміщення з активною вентиляцією. Однак для втілення задуму треба було створити ще один бренд, адже «Агріко Україна» відомий саме як постачальник високоякісного насіннєвого матеріалу картоплі з Нідерландів. А для продажу картоплі з нашого матеріалу ми з командою вирішили створити нове ім’я на ринку.

З чого потрібно починати?

Розробка бренду підпадала під грант на консалтингові послуги, що надається ЄБРР за рахунок ресурсів Євросоюзу в рамках ініціативи EU4Business, тож навесні 2018 р. я подав заявку. Для цього я підготував документи про компанію. А саме:

— скан-копію анкети-заявки за підписом директора компанії;
— скан-копію виписки з Державного реєстру або електронний витяг з Держреєстру за останній або поточний рік;
— скан-копії фінансових звітів (форми 1 і 2) за останні 2 роки, з печаткою державного органа про їхнє отримання або з прикріпленими електронними квитанціями про отримання звіту державними органами.

Всю цю інформацію про компанію надіслав листом на knowhowukraine@ebrd.com та чекав на відповідь 2 тижні.

По закінченні цього часу отримав запрошення до офісу ЄБРР у Києві. Там зустрівся з координатором, який поставив більше запитань про компанію — щодо досвіду роботи, результатів тощо. Також я розповів докладніше про плани на майбутнє — тобто про створення нового бренду.

Європейський банк реконструкції та розвитку допомагає МСБ у першу чергу ідентифікувати їхні проблеми і завдання, допомагає клієнтові та консультанту, який згодом працює над реалізацією консалтингового проекту, скласти проектну документацію. Спеціалісти банку відразу виключають, наскільки можливо, потенційно проблемні зони та перевіряють кожну деталь, щоб у підсумку отримати абсолютно реалізований проект.

У кінці зустрічі мені повідомили, що остаточне рішення прийматиметься впродовж 2 тижнів. На щастя, воно було позитивним для мене!

Далі на мене чекали приємні турботи. А саме — оголошення тендеру на розробку нового бренду серед креативних агенцій. Хочу зазначити, що компанію, з якою співпрацювати, обирає власник бізнесу. ЄБРР радить, орієнтує компанію, але вибір консультанта — це суто рішення самого підприємця. Єдина умова для консультантів — вони повинні пройти попередню кваліфікацію ЄБРР до початку проекту. Тобто, завдання банку — зробити так, щоб власник бізнесу отримав максимально безпечну угоду. В рамках цієї процедури спеціалісти банку збирають інформацію, яка може підтвердити досвід і кваліфікацію консультанта, його здатність реалізувати завдання такого масштабу і у зазначеному напрямку. До того ж, залучаючи донорські ресурси ЄС, ЄБРР має можливість залучати консультантів, як локальних, так і міжнародних. У підсумку тендер виграла команда Arriba!

Вони розробили бренд Papas за декілька місяців. Ми дуже поспішали, тому що запланували постачати столову картоплю у розфасовці по 2 кг вже восени. А щоб це втілити, окрім бренду, ми мали замовити у підрядників в Іспанії упаковку, розфасувати та вчасно завезти продукцію на полички супермаркетів.

І ми все встигли — команда Arriba! чудово впоралася з поставленими завданнями, а новий продукт потрапив у кошики покупців.

Підсумовуючи, про певні результати говорити поки що рано. У сільськогосподарському бізнесі вони будуть помітні не раніше, ніж за 4-5 років. Проте вже сьогодні результатами ми задоволені — ми підписали контракти на постачання продукції до GoodWine та «Сільпо». Разом з відомими мережами ми з командою активно розвиваємо та прищеплюємо культуру правильного споживання картоплі, вчимо покупців розрізняти продукт для смаження та варіння задля виготовлення смачних страв.

Маємо багато інших планів. Тож слідкуйте за новинами!

АТ "Ощадбанк"