Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Чистим зерном сійте поле

Тетяна Кучер

Супербізнес

Христина Патик стояла у витоків української фешн-індустрії, іще у 1998 році. Відтоді реалізувала багато проектів: розвивала дизайнерські бренди, а також займалася мас-маркетом. Час від часу у своїх фешн-проектах вона зверталася до етнічної тематики, її приваблювали традиційні українські орнаменти та способи їх застосування у сучасній моді. Врешті це захоплення трансформувалося в ідею створення власного бренда етнічного одягу.

Крізь терни до сонця

Христина розповідає, що проект «ЗЕРНО» стартував чотири роки тому на хвилі національного піднесення, яка вплинула на всі сфери суспільного життя, зокрема на моду. До того ж бренд став своєрідною реінкарнацією інших фешн-проектів, якими дизайнерка опікувалася раніше. Розмірковуючи над назвою, вона шукала слово, яке відображало би суть проекту, але не стосувалося безпосередньо одягу. Слово «зерно» як символ початку, відправної точки, в якій збережена вся інформація про минуле, здалося Христині найвлучнішим. У бренді вона поєднала усе, що її цікавило раніше: автентичний одяг, переплетіння різних культур, національну ідентичність.

За словами засновниці, проект запустила із командою однодумців на великому ентузіазмі, та без жодної копійки. Інвестувати у бренд Христина на той час не могла, тому тканину попервах купувала для пошиття кількох моделей. На уторговані від їхнього продажу гроші закуповувала нову сировину.

Тривалий час компанія функціонувала лише на реінвестуванні обігових коштів. Доводилося чимось жертвувати, адже неможливо було одразу сплатити і постачальникам, і орендодавцям. Це був найскладніший етап розвитку бренда.

Проте фінансові негаразди не змусили Христину та її колег занепасти духом, і вони продовжували створювати унікальне етнічне вбрання. Команда формувалася поступово: хтось залишив проект, приходили нові люди зі схожим світоглядом і потрібними професійними навичками і залишалися надовго. Було навіть, що Христина опікувалася брендом удвох із своєю колегою. Натепер у компанії семеро постійних співробітників, що працюють в офісі, та штат професіоналів, які шиють одяг. Їхня кількість змінюється залежно від обсягів продукції, яку необхідно пошити.

Від самого початку найбільше працювали над концепцією, іміджем, налагодженням технологічних процесів. Тепер, коли все функціонує без проблем, бренд має виходити на новий рівень і розвиватися із залученням сторонніх інвестицій, що і планують реалізовувати у найближчому майбутньому.

Безвідходне виробництво

Інвесторів зацікавив одяг бренда, який уподобали чимало відомих жінок. Так, на урочистостях з нагоди Дня прапора перша леді України з’явилася у вибійковій блузі із традиційним орнаментом дизайну «ЗЕРНО». Вечірнє вбрання часто замовляють дружини іноземних послів, які дуже цікавляться усім, що відбувається в Україні, і модою зокрема. Для них «ЗЕРНО» виготовляє сукні з елементами українського традиційного одягу. Кептарі і запаски, пошиті за старовинними традиціями, популярні серед багатьох українок. Христина розповідає, що поціновувачки бренда – це інтелігентні жінки, яким подобається етніка і які небайдужі до довкілля. Адже «ЗЕРНО» – це не тільки стародавні українські традиції, а й натуральні тканини та екологічне ставлення до світу.

Засновниця акцентує увагу на темі забруднення природи, адже під час промислового виробництва одягу витрачається велика кількість енергетичних ресурсів та сировини, а відходи виробництва забруднюють довкілля. Бренд «ЗЕРНО» – один з небагатьох на українському ринку виробників одягу, що дотримується прогресивної концепції zero waste pattern design. Цей концепт передбачає крій та шиття із мінімальними відходами. Христина проводить паралелі із українською традицією пошиття одягу: століття тому також намагалися зменшувати відходи, адже тканина була дуже дорога. Тому ця концепція не нова для українців.

Христина розповідає, що у планах – вихід за межі України, освоєння європейських фешн-просторів. На її думку, українському бренду є що запропонувати закордонному споживачу – і високу якість продукту, і його натуральність та екологічність, і, звичайно, унікальність його візуального оформлення.

Супербізнес

АТ "Ощадбанк"