Змінюються часи, замість золотих монет з’явилися паперові купюри, а їм на зміну прийшли картки та електронні гаманці, та закони грошей і їх примноження часто залишаються незмінними. «Наш формат» та «Будуй своє» підготували добірку з 4 бізнес-притч, що стали класикою ділової літератури і дають універсальні уроки з побудови бізнесу, мотивації та поводження із власними фінансами.
«Мета» Еліягу Ґолдратт
Еліягу Ґолдратт — відомий мислитель та бізнес-гуру. Автор теорії обмежень, у якій він описав концепцію постійного вдосконалення процесу для досягнення мети. Бізнес-роман Еліяху Ґодратта допоміг трансформуватися сотням компаній по всьому світу. До речі, роман є обов’язковим до прочитання для керівництва Amazon.
Книжка змальовує виробництво, що опинилося на межі краху. Його керівник має рівно три місяці, щоб вивести свій бізнес із кризи, або ж доведеться втратити все.
«Бізнес під ключ» Джон Ворілоу
Найкраща модель побудови бізнесу — це бізнес, який ви можете продати у будь-який момент, вважає автор цієї книги. Таку стратегію Джон Ворілоу називає «стратегією варіантів».
Ідея полягає у тому, щоб налагоджувати бізнес-процеси так, щоб безперервно збільшувати вартість вашого проекту. Відповідно у майбутньому ви матимете якомога більше варіантів вибору. Коли з’явиться покупець або ви вирішите, що настав час піти, у вас буде готовий до продажу бізнес.
Це історія уявного власника бізнесу Алекса Стейплтона. Бізнес успішний, тож нічого дивного, що клієнти хочуть, щоб він вів їхні проекти. Перевантажений Алекс, затикаючи собою будь-яку проблему, розуміє, що вийти на наступний рівень із цим бізнесом буде неможливо.
«Найбагатший чоловік у Вавилоні» Джордж Клейсон
Цю збірку притч Джорджа Клейсона, стилізованих під вавилонські історії, ще називають посібником із фінансової кмітливості. Збірка не має центрального сюжету, але всі притчі навчають одному — як розбагатіти.
У формі притч автор змальовує, як успішним та багатим людям, у графіку котрих є лише ті ж самі 24 години, вдається накопичувати багатство та примножити його.
«Із кожних десяти монет, що кладете в гаманець, витрачайте лише дев’ять», — одна з перших порад, які дає автор.
«Хто взяв мій Сир?» Спенсер Джонсон
Мотиваційна притча «Хто взяв мій Сир?» багато років протрималась у чартах найкращих ділових видань. У світі продано 28 млн копій цієї книжки.
Це метафорична розповідь про наші життєві поривання — роботу, гроші, велику оселю, сім’ю та віднайдення балансу. Вони і є Сир, за яким ми женемося все життя. При цьому ситуація ніколи не буває стабільною, щось постійно змінюється. Час від часу Сир зникає з нашого поля зору, його в нас цуплять або ми не встигаємо за ним. Але постійно застосовуючи старі патерни поведінки, ми не рухаємося уперед і не досягаємо бажаної мети. Результат завжди однаковий.
«Будь готовим до нових змін і нових пригод. Хтось усе одно забере Сир», — відзначає Джонсон.