Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Зібрати команду: місію виконано!

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Кирило Куницький, засновник міжнародної компанії унікального навчально-консалтингового проекту для власників малого та середнього бізнесу «Бізнес-Конструктор», в рамках Всеукраїнського ритейл саміту (один із масштабних галузевих бізнес-самітів, які створює «Бізнес-Конструктор») в ексклюзивному інтерв’ю для «Будуй своє» розповів про важливість рекрутингу в будь-якій компанії та як і де шукати професійних рекрутерів.

Інформаційна довідка. «Бізнес-Конструктор» — міжнародна інноваційна компанія, головна місія якої підвищувати культуру ведення бізнесу, вже 6 років допомагає власникам і топ-менеджерам компаній виводити якість ведення бізнесу на новий рівень.

— Отже, де саме краще шукати працівників у компанію?

— Хороші люди є усюди — як в маленьких містах, так і у великих. І в Івано-Франківську, і в Одесі. Якщо вам потрібно 5-10 людей в компанію, то навіть у місті з населенням у 10-15 тис. мешканців можна знайти класних спеціалістів.

Питання лише в тому, яким чином побудований рекрутинг і яким буде результат.

У наш час пошук персоналу трансформується від підбору до повноцінного HR-маркетингу. Для власника бізнесу це серйозний крок в розвитку компанії — взяти окремого рекрутера в штат, але без нього складно. Адже без штатного рекрутера пошук персоналу проходитиме набагато повільніше.

Одна із стратегічних задач компанії в HR-напрямку — формування та розвиток сильного бренду роботодавця. Іншими словами, це ділова репутація вашої компанії, яку створює роботодавець на ринку праці та команда в самій організації. Якщо ви не працюєте зі своїм брендом роботодавця, вам буде складніше знайти топових професіоналів із вашої сфери.

Тому слід дотримуватися цілої низки критеріїв здорового ведення бізнесу, вибудовувати сильний рекрутинг і шукати людей до команди безупинно.

— Добре. Якщо підприємець тільки-но збирається шукати собі в команду людей, з чого йому почати?

— Найперше — з’ясувати, чи розбирається він сам у рекрутингу. Якщо ні, необхідно розібратися та отримати загальні знання в підборі працівників. Адже рекрутинг — не космічна наука, це зрозумілий набір компетенцій. Їх можна отримати, читаючи статті, блоги в інтернеті, книжки. Особисто я раджу насамперед прочитати книгу Світлани Іванової «Мистецтво підбору персоналу».

А далі — власникові бізнесу слід самостійно знайти досвідченого рекрутера за допомогою знайомих, який шукатиме персонал на аутсорсингу для компанії. Якщо є бюджет, можна замовити пошук персоналу в рекрутинговій компанії, але це дорого. Якщо ні — краще найняти фрілансера, який займатиметься підбором персоналу на аутсорсі.

Окремо зазначу, шукати людей треба, коли ви визначились, яким буде ваш бізнес вже завтра. Тобто у власника є розуміння моделі самого бізнесу, конкурентної стратегії, потенціалу ринку, і є відповідь на питання: якими шляхами будемо зростати? В такому випадку рекрутер виправданий, адже коли ці пункти виконані, є необхідність формувати та масштабувати команду.

— Що важливо знати про рекрутера, який долучиться до команди компанії?

— Рекрутер — це не людина, що має розбиратися у вашому бізнесі. Це той, хто розбирається у процесі рекрутингу, тобто в наборі персоналу.

На старті цей фахівець отримує від вас заявку — які компетенції шукаємо у кандидатів. А далі разом із власником бізнесу розробляються методики та інструменти тестування кандидатів.

Опісля проводиться механіка підбору кандидатів та відсіювання претендентів, які не відповідають критеріям певної посади. На виході рекрутер передає дані про фіналістів керівнику, щоб він вибрав і прийняв рішення.

Можна сказати, що рекрутер проводить фільтруючу роботу — відсіює кипу кандидатів, з метою знайти тих самих співробітників.

— Чи існує так звана формула сильної команди, говорячи про малий і середній бізнес?

— Так, існує.

1. Чітке розуміння майбутнього компанії та її стратегії.
2. Сформована організаційна структура.
3. Фокус власника бізнесу на формування сильної корпоративної культури і здорового клімату в колективі.
4. Розвиток керівників. Управління мотивацією і робота над підтримкою морального клімату.
5. Системний рекрутинг та адаптація працівників.

— Що ще порадите нашим читачам — підприємцям? Як зробити команду рушійною силою бізнесу?

— По-перше, потрібна велика кількість діалогів про майбутнє команди. З кожним співробітником — для визначення його особистих пріоритетів та цілей. Тобто люди мають розуміти напрям руху компанії.

Також необхідна велика кількість мотиваційних діалогів з командою, аби палали очі у кожного співробітника.

По-друге, піклуйтеся про те, щоб кожний із співробітників в успіхові компанії бачив свій власний.

По-третє, дайте зрозуміти співробітнику, що з розвитком компанії він отримує розвиток особистості.

По-четверте, піклуйтеся про емоційний стан команди.

По-п’яте, звертайте увагу на посередніх працівників та швидко прощайтеся з тими, які не відповідають філософії вашої компанії.

По-шосте — розвивайте керівників.

Ось і всі секрети. Успіхів!

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"