Порада від спеціаліста
Реклама у блогерів вважається одним з найефективніших методів просування товару чи послуги. Вже кілька років вона входить до переліку трендів маркетингу, які агентства складають щороку. Але якщо неправильно обрати лідера думок, ви ризикуєте просто злити рекламний бюджет і не отримати результату.
За якими критеріями відбирати блогерів та як ефективно з ними взаємодіяти, розповіла експертка Катерина Цвєткова.
В Україні ніша блогерів все ще вільна
Катя Цвєткова має профільну освіту в рекламі та PR. Досвід роботи з блогерами здобула, коли працювала на парфумерну компанію.
«Ми масово запускали рекламу серед блогерів. У місяць це було до сотні інфлюенсерів. Я керувала процесом: шукала блогерів, відправляла їм парфуми, сплачувала за послуги. Так здобула потрібні контакти у сфері й дізналася підводні камені такої співпраці. Тепер я самостійно допомагаю магазинам знаходити блогерів, співпраця з якими дасть найбільший результат», – розповідає Катерина.
За словами експертки, зараз в інстаграмі багато недоброчесних блогерів. Вони накручують підписників, статистику, тому співпраця з ними ефекту не дасть, буде лише марно витрачений бюджет. Щоб орієнтуватися, з ким дійсно мати справу, потрібно постійно моніторити цей ринок.
Катерина вважає, що в Україні насправді дуже мало блогерів. Ця ніша й досі не захоплена. Отже, тим, хто хоче стати лідером думок, варто працювати над цим – зараз найкращий час. До того ж з ринку пішли російські лідери думок, з якими раніше співпрацювали українські компанії.
Чому реклама в інфлюенсерів ефективна
Підписники сприймають рекламу як рекомендацію друга чи подруги, а не як рекламу у звичному розумінні. Люди, що стежать за певним лідером думок, довіряють його думці й навіть наслідують смакам. Коли блогер показує, чим користується, багато з підписників хочуть і собі таку річ.
Взагалі рекламувати в блогерів можна будь-який товар чи послугу. Головне – знайти свого інфлюенсера з чесною статистикою. За словами Катерини, така співпраця може бути за бартером, а може коштувати і 100 тис. грн за допис. Середній чек на огляд у сторізі блогера-мільйонника – 40 тис. грн.
«Щоб дізнатися, наскільки ефективною була реклама, потрібно попросити в блогера статистику – скільки людей побачили рекламний допис, сторіз чи рілз. І головне – скільки з них перейшли в магазин компанії. Якщо переходів багато, а замовлень немає, проблема може бути в магазині. Проте іноді замовлення приходять згодом, а не в перший день реклами. Люди, що послухали блогера, заходять у магазин, вивчають асортимент, а замовляють щось згодом», – пояснює експертка.
Взагалі реклама у блогерів є сарафанним радіо. І для елітних товарів воно працює навіть краще, ніж таргетована реклама. За словами Катерини, умовно крем за 30 тис. грн не кожна дівчина купуватиме тільки тому, що побачила в рекламі. А ось якщо його порадила улюблена блогерка й аудиторія платоспроможна, засіб можуть придбати.
Де знайти лідерів думок
Є кілька способів, де шукати блогерів:
Вручну. Можливо, ви самі вже підписані на когось з інфлюенсерів. Зайдіть до нього у профіль, і знизу сам інстаграм порадить схожі профілі. Звісно, кожного такого лідера думок треба перевіряти: що він постить у себе на сторінці, чи жива в нього аудиторія тощо.
В акаунтах конкурентів. Моніторте акаунти компаній з вашої, а краще суміжної ніші. Адже буде дивно, якщо блогерка в одному дописі рекламує сумочку вашого конкурента, а в наступному – вашого бренду. Краще, щоб реклама була інших товарів – взуття, одягу, прикрас – і тоді ваша сумочка сприйматиметься органічно.
На спеціалізованих сервісах. Є платформи, де зібрані дані блогерів. Одна з таких – 22nd floor. Але інформацію з подібних платформ потрібно перевіряти.
Замовити пошук в експертів. Люди, які активно співпрацюють з блогерами, підберуть вам такого, який потрібен саме вам.
5 порад, як працювати з блогерами
Катерина Цвєткова виділила кілька рекомендацій для підприємців, які допоможуть знайти свого блогера та ефективно співпрацювати з ним:
Зверніть увагу та місцевих блогерів. Не потрібно усім гнатися за «мільйонниками». Місцевий інфлюенсер з кількома тисячами підписників теж може зробити гарні продажі. А для впізнаваності бренду краще замовити рекламу одразу в кількох більш відомих блогерів.
Вибирайте активних інфлюенсерів з живою аудиторією. Варто кілька днів простежити за блогером: що він постить, як реагує аудиторія на його дописи. Якщо є гарна активність на сторінці, то в такого лідера думок можна замовляти послуги. До того ж шукайте блогерів не тільки в інстаграмі, а й у тіктоці. Там дуже жива й активна аудиторія.
Обирайте свою нішу. Наприклад, якщо блогер активно займається спортом, то в нього варто рекламувати спортивні товари. У блогерок-матусь – товари для дітей тощо. Реклама має органічно вписуватися у звичний контент лідера думок.
Домовляйтеся про нюанси заздалегідь. Спочатку треба все обговорити, погодити технічне завдання й тільки потім оплачувати роботу. Інакше може виникнути ситуація, коли блогер не погоджується казати текст, щось робити в кадрі й взагалі зробить усе на власний розсуд. Так само важливо чітко встановити строки реклами.
Просіть актуальну статистику. В піар-акаунтах її можуть оновлювати дуже рідко, тому краще знати свіжі дані щодо активності аудиторії лідера думок.
Бонусна рекомендація: майте запас товару, який рекламуєте. З великою імовірністю підписники блогера жадатимуть саме його.
Порада від спеціаліста