Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Підприємець з історії: як заробити $100 млрд на розкоші

Підприємець з історії

У червні 2019 року французький підприємець Бернар Арно увійшов в трійку найбагатших людей світу. На цьому п’єдесталі він стоїть поруч із геніями цифрової епохи — засновником та CEO компанії Amazon Джефом Безосом та засновником Microsoft Біллом Гейтсом. Однак бізнес самого Арно — група компаній LMHV — максимально далекий від світу великих технологій.

Француз збудував свої $100 млрд капіталу на продажі предметів розкоші. До сім’ї компаній LMHV входять бренди, що добре відомі більшості населення планети: Louis Vuitton, Chaumet, Givenchy, Kenzo, Christian Dior, Celine, Moet&Chandon, Hennessy, TAG Heuer. Як Арно вдалось досягти успіху?

Шлях до першого мільйона

На предметах розкоші Арно знався ще з дитинства. Його батько володів прибутковим бізнесом — будівельною компанією Ferret-Savinel. З семи років Бернара Арно брали на відвідини будівельних майданчиків, аби показати працю, що стоїть за успішним бізнесом. Так Арно готували до його майбутньої ролі в сімейній компанії. Майбутній підприємець навіть отримав відповідну освіту. У 1971 році він вступив до Політехнічної школи у рідному місті Рубе, що на півночі Франції, яку закінчив із відзнакою.

Вже у 1976 році Арно вже фактично одноосібно очолював батьківську компанію. Саме тоді він і заробив перший власний мільйон. Однак довго в зоні комфорту Бернар Арно залишатись не захотів. Він переконав батька продати будівельну галузь сімейного бізнесу і зосередитись на ринку нерухомості. Так компанія Ferret-Savinel перетворилась на Ferinel — основу майбутнього капіталу Арно.

Сплав американського і французького бізнесу

У 1981 році Арно переїхав до Флориди і зосередився на американському ринку, який тоді вважав перспективнішим за французький. У Сполучених Штатах він пішов перевіреним шляхом і створив будівельну компанію. Арно дуже влучно відчув попит на величезні житлові комплекси, і тому зміг заробити близько $20 мільйонів доларів за чотири роки за океаном. Що навіть важливіше, досвід американського ринку показав Арно, наскільки вагомим фактором є сильна конкуренція, і як її можна нейтралізувати. В майбутньому Арно буде дуже жорстко діяти проти конкурентів і використовувати будь-які їхні помилки на свою користь.

Водночас, Арно не відмовився від французького ринку повністю. У 1984 році він інвестував $15 мільйонів у компанію з виробництва розкішних тканин Boussac, що нещодавно збанкротувала. Таким чином Арно здобув контроль над домом моди Christian Dior, що був тоді частиною Boussac. Решта активів компанії Арно не цікавила, то ж він їх швидко позбувся. Christian Dior же і досі залишається перлиною колекції французького підприємця.

Ривок на ринку розкоші та моди

Маючи солідний капітал та потужні активи, Бернар Арно розпочав вибудовувати свою бізнесову імперію.  На кошти, виручені після продажу активів Boussac, він придбав знамениті бренди предметів розкоші — Louis Vuitton та Moët Hennessy.

На базі цих двох брендів у 1987 році Арно створив вже згадану вище групу компаній LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton SE. З часом група дедалі більше розросталась, і станом на сьогодні включає близько 70 модних брендів. Бернар Арно жорстко діяв проти компаній-конкурентів та викупляв їх в часи криз, коли вони коштували недорого.

Француз не лише активно діяв на ринку, але й брав безпосередню участь в управлінні власними активами. Коли він придбав Christian Dior, це був бренд для найбагатших жінок Франції, однак він мав вкрай обмежену аудиторію та мінімальний вплив на модні тенденції. Арно найняв нового головного дизайнера — Джона Гальяно — який перебудував бренд у той  Christian Dior, який ми знаємо сьогодні: все ще дорогий та розкішний, але впізнаваний та впливовий на масовому ринку.

У 1997 році Арно вперше потрапив у рейтинг доларових мільярдерів видання Forbes, і відтоді його статки лише зростали. Утім, Бернар Арно фокусувався не лише на бізнесі та моді, а й на культурі. Ще з початку ХХІ століття він виношував ідею культурного фонду. Свою мрію він втілив у 2014 році. Саме тоді в Парижі відкрився Fondation Louis Vuitton — культурний конгломерат, у який входять музей, концертний зал та простір для проведення різноманітних подій.

Бернар Арно також є відомим меценатом. Він підтримує фінансово людей з інвалідністю, що навчаються в Академії витончених мистецтв (Académie des Beaux-Arts) у Парижі. Він часто спонсорує картинні галереї та виставки, а група компаній LMHV витрачає чимало ресурсів на пошук і підтримку нових талантів у світі бізнесу та мистецтва. Нещодавно родина бізнесмена виділила 200 мільйонів євро на відновлення собору Нотр-Дам де Парі після пожежі.

Основу своєї бізнес-імперії Арно збудував ще у часи, коли інтернет не був глобальним фактором. Водночас, його досвід актуальний і в цифрову епоху:

1. Конкурентам не можна давати поблажок. Що більшим стає ваш бізнес, то більша загроза з боку конкурентів, що не хочуть віддавати свою частку ринку. Скористайтесь їх вразливостями і поглинайте їхні компанії.

2. Розширюйте свою компанію з чітким баченням мети. При покупці кожного бренду, що нині входить до сім’ї LMHV, Арно детально продумував ідеї щодо його покращення та нішу, яку він може зайняти.

3. Давайте своїм співробітникам свободу дій, але разом із нею і чітку мету. Якщо люди не досягають потрібних результатів, варто їх замінити.

4. Не змішуйте бізнес та особисте життя. Незважаючи на активну діяльність у бізнесовій сфері, сім’я Арно є його «безпечною гаванню», де він може відновити сили.

5. Інвестуйте статки в суспільство, у якому живете. Будучи меценатом, Бернар Арно допомагає не лише іншим людям, а й собі. Його бренди зміцнюють свою позитивну репутацію і знаходять нові таланти зі свіжими ідеями.

Завдяки сплаву французького і американського бізнесового досвіду Бернару Арно вдалось побудувати найбільшу модну імперію у світі. Тож і ви будьте відкриті до нових знань та досвідів — це стане конкурентною перевагою в будь-якій сфері.

Підприємець з історії

АТ "Ощадбанк"