Порада від спеціаліста
Якщо хочете торгувати, але не маєте грошей на закупівлю товарів й оренду складів, у пригоді стане дропшипінг. З англійської drop shipping перекладається як «пряме доставлення». Ваша роль бізнесмена тут зводиться до посередництва.
Детальніше про дропшиперів, а також про плюси й мінуси такого виду заробітку розповідає інтернет-підприємець Олександр Штабура.
У чому ж суть посередницької торгівлі? Виробник передає вам право оформлювати замовлення товарів за вашою ціною. Ви шукаєте клієнтів і генеруєте покупки, а промисловець від вашого імені надсилає продукцію на адресу покупця. Доходом буде різниця між цінами – вашою та постачальника.
Завдяки буму на інтернет-торгівлю через онлайн-магазини та соцмережі дропшипінг став надзвичайно популярним у світі. В Україні він теж набув значного поширення, проте вільних ніш для розвитку такої торгівлі вистачає.
Переваги й недоліки
Плюси. Найголовніший – низький інвестиційний поріг. Ви витратитеся лише на створення власного торгового майданчика (сайту чи посадкової сторінки – Landing page) та просування товарів у мережі. Усі інші матеріальні витрати лежатимуть на плечах постачальника.
Вам не треба:
- мати свого складу;
- витрачати гроші на закупівлю товару;
- збирати продукцію;
- пакувати;
- доставляти.
Це неабияк знижує експлуатаційні витрати й ризики: чимало торговців прогоріли саме через те, що закупили товар, але не змогли продати, бо не було попиту.
Дропшипінг є влучною моделлю для підприємців-початківців. Так ви швидко навчитеся:
- визначати прибуткову нішу;
- просувати товар в інтернеті;
- вести переговори з покупцями та постачальниками.
Ці знання на практиці не тільки дадуть неоціненний досвід, а й дохід.
«Дропшипінг – чудова можливість зайти в бізнес з нуля, – ділиться враженнями інтернет-підприємець Олександр Штабура. – Вам не потрібно закупати продукцію на склад, ви нічим не ризикуєте. Знаходите постачальника, домовляєтеся з ним про умови співпраці й на підставі цього розміщуєте товар на майданчиках і продаєте його. Щойно отримали замовлення, передаєте постачальнику дані про поштове відділення для надсилання продукції клієнту. Цей метод є захистом від тієї кризи, яку ми бачили у 2020 році, коли на складах зависало багато товарів, що не могли розпродатися».
Мінуси. Назвемо 4 основні:
- висока конкуренція. Треба розуміти, що таких торговців тисячі й ваша маржа на товари падатиме, якщо пропозиція перевищуватиме попит;
- оскільки ви не бачите товар, то не можете проконтролювати його якість і дати покупцю кваліфіковану консультацію;
- залежність від швидкості роботи постачальника. Якщо він обробляє багато заявок і повільно доставляє товари, покупці поступово почнуть відмовлятися від покупок;
- серйозною проблемою є велика кількість недобросовісних постачальників. Під час роботи вони отримують всю базу даних ваших клієнтів і в якийсь момент можуть запропонувати їм купляти товари напряму.
«Ви вклалися в рекламу, в розміщення товарів на майданчику, клієнти зробили замовлення, а виявилося, що цього продукту немає в наявності. А буває ситуація, коли товар є, але ціна на нього змінилася, і тепер він коштує дорожче. Або постачальник не надсилає товар чи спрямовує його не туди – ви ж цього проконтролювати не можете. Ось чому треба мати багато постачальників, щоб відсіювати тих, хто не хоче працювати на відповідному рівні. Аби не мати подібних проблем, ми частково переходимо на постачання з власних складів», – зазначає пан Штабура.
Підбираємо товар
Чим вигідно торгувати. Запорукою успішного дропшипінгу є правильний вибір товару. Найпопулярнішими є непродовольчі товари масового вжитку:
- косметика;
- іграшки;
- вироби для дітей;
- одежа;
- побутові.
Вони непогано продаються, навіть із високою націнкою. Однак тут доведеться конкурувати з іншими дропшиперами.
Ресурси для визначення попиту. Щоб знайти нішу з високим попитом і низькою конкуренцією, треба дізнатися, що шукають люди. З цією метою дивіться корисні ресурси:
- Google.Trends розкаже про трендові теми по усьому світу;
- Ubersuggest підкаже, як перевершити конкурентів за допомогою ранжування свого товару у пошуковій системі;
- непогано підписатися на акаунт Google Keyword Planner у Google Ads. Цей інструмент застосовується переважно в SEO та рекламних кампаніях і є топовим каналом для пошуку найкращих ключових слів. З його допомогою ви налаштуєте сайт за найкращими пошуковими показниками.
Краще спочатку продавати один-два види товару з тієї чи іншої категорії. Приміром, не косметику взагалі, бо таких пропозицій багато, а тільки губну помаду. Таким чином, ви зможете ефективніше просувати товар на своєму сайті й таргетувати рекламу в соцмережах (жінки певної вікової категорії). Увівши ключове слово в пошуковик, покупець швидше вийде на вашу сторінку, ніж на сторінку конкурента.
Шукаємо постачальника
Майте кілька партнерів. Спеціалізація на конкретному товарі, а не на групі товарів загалом дасть змогу диверсифікувати ризики під час співпраці з постачальниками. Наприклад, якщо ви продаєте помади від 5 виробників, то в разі проблем з одним товаром запропонуєте покупцю аналогічний продукт на заміну.
Робіть свій бренд. Взагалі, краще продавати під власним брендом і логотипом. Так, це коштує дорожче, але захищає вас від шантажу постачальника, бо він не зможе реалізувати ваш товар напряму. Ви легко заміните його на іншого, якщо виникнуть проблеми з постачанням.
Вивчайте репутацію. Щоб не мати справу з недобросовісними виробниками, ретельно перевіряйте їх за критеріями якості та надійності. Для цього замовте в них кілька товарів на пробу. Подивіться, якої вони якості і як швидко їх доставляють, почитайте про них коментарі покупців на сайті.
Платформи для посередника. Безкоштовний додаток для Shopify під назвою Oberlo дає змогу знайти товари високої якості від перевірених постачальників з AliExpress. Якщо ваш магазин зареєстрований в Shopify, ви зможете в кілька кліків імпортувати через Oberlo продукцію разом з її детальним описом. За свої послуги сервіс бере відсоток, до 5 % від вартості кожного проданого товару.
Для інтернет-магазину, що використовує платформу WooCommerce, є інструмент Spocket, який відбирає лише надійних постачальників, що продають оригінальну продукцію з ЄС і США, та дає доступ до каталогу товарів.
Уважно прочитайте, що постачальники прописують в угодах. Якщо вони відмовляються вносити пункти про штрафні санкції за невиконання умов угоди, подумайте, чи варто з ними співпрацювати.
«Клієнти часто обирають післяплату, а не передоплату, тому ми домовляємося з клієнтом, щоб той сплатив аванс 100 грн. Ці гроші ми переказуємо постачальнику, який надсилає товар замовнику післяплатою. Щойно постачальник отримує гроші від замовника, він перераховує нам нашу різницю на карту. За такою схемою ми працюємо», – зазначає пан Штабура.
Робимо сайт
Зручні платформи. Краще створювати сайт або Landing page на базі платформ для інтернет-магазинів: Shopify, BigCommerce, WooCommerce, 3dcart, Volusion. Вони дають чимало переваг із просування в соцмережах та пошуковиках, мають спеціальні шаблони та інструменти для дропшипінгу. З їхньою допомогою вам буде простіше під’єднатися до платіжних систем.
Ваш логотип. Далі створюємо лого, використовуючи такі інструменти, як Canva, TailorBrands або Hatchful.
Наповнення сайту. Прописуємо картки товарів, пишемо яскраві якірні заголовки, щоб зацікавити клієнтів, розміщуємо гарні фотографії. Чим оригінальнішим буде ваш сайт, тим більше відвідувачів ви отримаєте і тим краще ранжуватиме його пошуковик.
Можна шукати покупців і на вітчизняних маркетплейсах. Втім, як і постачальників. Хоча не всі з них працюють із дропшиперами. Наприклад, Prom.ua та OLX вам підійде, а Rozetka – ні.
Вкладаємо в соцмережі
Фейсбук та Інстаграм. Основним інструментом для просування dropshipping store є соціальні мережі – Facebook та Instagram. Маркетингове просування в них є основними витратами дропшипера. Якщо продаватимете товари на українському ринку, то середні витрати на рекламу становитимуть 5–10 доларів на день.
Залучення клієнтів. Популяризуйте товари, пропонуючи покупцям подарунок або акцію, наприклад два товари за ціною одного. Розігруйте призи серед тих, хто замовить товар чи приведе друга. Доходи від нових покупок будуть значно вищим за ті презенти, які ви запропонуєте клієнтам. Аби відбити витрати та щось заробити, ваша націнка має становити мінімум 50–100 % від закупівельної вартості товару.
Конкуренти. Моніторте їх, щоб дізнатися про нові тренди. Приміром, BuzzSumo є спеціальним інструментом для дропшиперів, що хочуть відстежувати найефективніший контент своїх конкурентів. На початковому етапі можна повторювати їхній контент чи діяти схоже. Однак готуйтеся до того, що й інші перейматимуть ваші маркетингові стратегії.
Якщо дропшипер знайшов надійних постачальників і правильний товар, а також вдало просунув його, він може заробляти на українському ринку 1–5 тисяч доларів на місяць.
Ефективність бізнесу залежатиме від того, наскільки швидко ви відповідаєте на замовлення. Якщо ви погано спілкуєтеся з клієнтами, забуваєте надсилати заявки постачальнику, покупці почнуть робити чарджбеки (запит до банків повернути гроші), і банки незабаром відмовляться обслуговувати ваш бізнес, а ваш сайт швидко потрапить до чорного списку.
Порада від спеціаліста