Підприємець з історії
Мілтон Сневелі Херші - американський підприємець та відомий кондитер. Він започаткував першу американську шоколадну компанію Hershey, яка зробила його мільйонером. Мілтон залишив після себе не тільки успішний бізнес, а ціле місто, яке він побудував у Пенсильванії.
Спроби та помилки
Мілтон Херші народився 13 вересня 1857 року в місті Деррі Чарч, штат Пенсильванія. Батько Мілтона, Генрі Херші, намагався реалізуватися як підприємець. Через починання Генрі родина змушена була часто переїжджати. Часті роз'їзди не дали Мілтону отримати нормальну освіту - встиг провчитися в школі всього чотири класи. Батьки не були зацікавлені в тому, щоб хлопчик отримав світську освіту. «Книжки тільки шкодять», - вважали вони.
Перша робота Мілтона - помічник видавця у невеликій німецькомовній газеті. Поліграфічна справа не зацікавила Херші, однак наступне заняття стало початком історії його успіху. Мілтон пішов в учні до місцевого кондитера, який займався виробництвом і реалізацією морозива та карамелі.
Мілтона зацікавила кондитерська справа. Він був здібним учнем, і через чотири роки навчання відкрив власне невелике підприємство по виробництву цукерок у Філадельфії. Перша спроба виявилася невдалою - через велику кількість несплачених рахунків і слабкі продажі бізнес довелося закрити. Однак Мілтон не опускав руки. Так, в різних куточках Америки - Денвері, Філадельфії, Чикаго, Нью-Йорку і Новому Орлеані - він намагався розгорнути справу, але безуспішно. Незважаючи на провали, Мілтон не впадав у відчай. Він робив все нові й нові спроби, поки, експериментуючи, не створив власний рецепт з виробництва цукерок зі смаком, який би сподобався покупцям. Одним із секретів його рецептів стало молоко, яке він додавав у карамель. Своїй унікальній карамелі Мілтон дав назву - Hershey's Crystal A.
Херші та шоколадна фабрика
Справжньою справою життя Мілтона Херші став шоколад. Саме завдяки виробництву якісного шоколаду Мілтон отримав справжнє визнання й став відомим у всьому світі.
На Всесвітній виставці 1893 року у Чикаго Мілтона вразило німецьке обладнання для виробництва шоколаду, й він придбав його для свого підприємства. Спочатку він використовував його для виробництва глазурі для карамелі, потім почав робити какао та шоколад. А наприкінці 90-х років 19 століття Херші переформатував свій бізнес з карамельного у шоколадний. У 1900 році він продав свою компанію за $1 млн, а сам став займатися шоколадним цехом. Коли його питали, чому він вирішив відмовитися від карамелі, він відповідав: "Карамель - це просто примха, проте шоколад - річ постійна".
У 1905 році Мілтон Херші відкриває власну шоколадну фабрику! У рідному місті Деррі Черч у Мілтона були всі умови для відкриття власного підприємства: будинок, робочі руки городян, які потребували заробітку, і приміські ферми, які могли постачати найсвіжіше молоко для приготування шоколаду. За два роки фабрика Мілтона була відбудована. Наступним кроком було створення унікального шоколаду. Продукту, який полюблять американці і який зможе конкурувати з лідерами ринку - швейцарськими брендами. Херші був знову у пошуку унікального рецепта. Експериментуючи, об'єднуючи різні комбінації продуктів, він створив легендарний батончик Hershey's. Трохи пізніше, в 1907 році, Мілтон винаходить не менш успішний продукт - шоколадні цукерки Hershey's Kisses.
Саме Мільтон Херші першим в Америці став виробляти молочний шоколад, саме йому належить ідея спресувати шоколад у звичні для нас сьогодні плитки.
Перед Другою світовою війною фабричне виробництво досягло таких масштабів, що змогло регулярно забезпечувати шоколадними батончиками американських солдатів. Батончики необхідно було робити згідно з низкою вимог, адже призначалися вони для солдатських пайків. Важити солодощі повинні були не більше 114 грамів, витримувати високі температури, бути поживними та смачними. Після низки експериментів фахівцям фабрики вдалося створити Ration D - шоколад, який відповідав усім вимогам. У 1939 році Hershey випускала по 100 тисяч упаковок Ration D на день. У 1943 році армія поставила перед Hershey завдання розробити нову версію батончика, який не танув би на спеці і мав поліпшений смак. Після недовгих експериментів з'явився ще один армійський хіт - Hershey's Tropical Chocolate Bar.
Робочі місця та ціле місто
Фабрика Мілтона Херші була у розквіті. Для городян Деррі Черч і жителів довколишніх міст фабрика стала справжнім порятунком, адже відкрилася вона за часів безробіття. Незабаром, коли прибуток почав зростати, успішний підприємець викуповує велику ділянку землі й там відбудовує ціле місто для робітників своєї фабрики. Місто він назвав своїм ім'ям. У Херші була вся необхідна інфраструктура: банк, готель, церкви, парки, крамниці, пральні, майданчики для гольфу і навіть зоопарк, а для тих, хто жив за межами Херші, побудували трамвайну лінію.
Часи Великої депресії були важким періодом для всієї Америки. Мілтон усвідомлював потребу городян в робочих місцях, тому на великій фабриці і містечку для робітників він не зупинився. Щоб забезпечити роботою тих, хто її так потребував, Херші будує великий готель у середземноморському стилі.
Школа
У 1909 році Мілтон відкриває промислову школу для сиріт - Hershey Industrial School (зараз має назву Milton Hershey School). Ідея створення школи належала дружині Херші. Вона хотіла створити безпечне місце для дітей. Для відкриття школи сімейство Херші створило спеціальну легальну угоду, або траст, якому віддали 2 тис га землі.
Діти у Hershey Industrial School могли навчатися практичним, трудовим навичкам, вивчали фермерство й отримували хорошу освіту відповідно до програми середньої школи.
Херші - філантроп
Мілтон Херші володів такими якостями характеру, як-от наполегливість і цілеспрямованість. Тому підтвердження - безліч невдач і фінансових провалів, які не змогли Мілтона збити зі шляху, а навпаки - загартували й слугували каталізатором нових ідей і низки експериментів, які все-таки привели до успіху.
Херші, спираючись лише на власний досвід і знання, став одним з найбагатших і найвідоміших кондитерів в історії Америки. Однак, маючи великі прибутки, він не зловживав розкішшю, а інвестував її - в підприємства, які створювали робочі місця за часів безробіття, спортивний центр, освітні та культурні установи. Його траст пожертвував гроші і землю на медичний центр Пенсильванського університету.
Так, Мілтон Херші запам'ятався американцям не тільки як творець улюблених ласощів, але і філантроп.
Принципи успіху компанії
Успішним бізнес Херші став через низку причин. Одна з яких - орієнтація на якісний товар. «Якісний товар - це кращий спосіб реклами у світі», - вважав Мілтон. Також ефективному виробництву сприяв вдалий вибір локації для підприємства.
Крім того, бренд Hershey's пропонував широкий асортимент різноманітних продуктів. Херші прагнув шляхом експериментування, нововведень і завдяки власній фантазії створювати унікальні рецепти - яких ще немає на ринку, тому солодощі Hershey's ставали справжніми хітами. Успіх бізнесу, на думку Херші, - в постійному русі вперед. Мілтон витратив багато років на винахід рецепту молочного шоколаду, а коли нарешті створив його - продовжував вигадувати щось нове, шляхом креативного підходу, створюючи і вдосконалюючи. Ще одним негласним правилом бізнесу Херші була орієнтація на вподобання споживача.
Сьогодні фабрика і місто Херші перетворився на цілий розважальний центр, який відвідують тисячі туристів, де кожен відвідувач може своїми руками зробити цукерки, а шоколад Hershey's залишається одним з найпопулярніших «солодких» брендів.
Підприємець з історії