Муніципалітетам
Муніципалітети - одні з найважливіших клієнтів для Ощаду в сегменті корпоративного бізнесу з точки зору виконання нашої соціальної функції. Кожна інвестована нами в фінансування муніципалітетів гривня дає відчутний результат у покращенні життя в громаді. До того ж, залучення кредитування дозволяє муніципалітетам реалізовувати масштабні проекти, які вони не могли б профінансувати виключно за рахунок власних ресурсів.
Маючи великий досвід співпраці з муніципалітетами, ми виокремили основні виклики, які зараз стоять перед містами, окрім безпосередньо військових та завдань з цивільного захисту населення:
Енергетична ефективність та енергозабезпечення
Забезпечення сталого енергопостачання та зменшення енергоспоживання й підвищення енергоефективності комунальних послуг - зараз питання номер один для очільників українських міст. Тож банківське фінансування може бути використане для будівництва власних джерел генерації електроенергії та закупівлю тимчасових засобів енергозабезпечення, впровадження енергоефективних технологій, таких як світлодіодне освітлення, модернізація систем опалення та вентиляції, утеплення житлових будинків тощо.
Застаріла інфраструктура
Багато комунальних систем, включаючи водопостачання, каналізацію та електромережі, є застарілими та потребують значного оновлення. Банківське кредитування може забезпечити фінансування для модернізації інфраструктури, заміни старих труб, модернізації електромереж та інших критичних систем.
Нестача власних фінансових ресурсів
Муніципалітети часто стикаються з обмеженими бюджетами та нестачею фінансування для реалізації необхідних проектів. Довгострокові кредити з низькими відсотковими ставками можуть забезпечити необхідні кошти для впровадження великих проектів без негайного фінансового навантаження.
Управління відходами
Ефективне управління відходами та переробка сміття - одна з наріжних проблем не тільки українських міст, але виклик міської влади буквально по всьому світу. Тож запозичення можна було б використати для створення сучасних сміттєпереробних заводів, систем роздільного збору сміття та інших інноваційних рішень для зменшення навантаження на сміттєзвалища.
Зростаючі вимоги до екологічної стійкості
Перед міською владою все частіше постає необхідність впровадження екологічно стійких практик та програм зменшення викидів вуглецю. Кредити могли б допомогти у фінансуванні екологічних проектів, таких як встановлення сонячних панелей, впровадження систем переробки відходів та покращення енергоефективності будівель.
Підтримка житлового фонду
Міста старішають, і забезпечення належного технічного стану житлових будинків - важлива, постійна і фінансово витратна задача міської влади. Тож нагадаємо, що ремонти та оновлення житлових будинків також можна профінансувати за рахунок кредитів.
Розвиток транспорту
Потреба у покращенні громадського транспорту та транспортної інфраструктури. Кредитування може бути використане для розширення та модернізації мереж громадського транспорту, будівництва нових доріг та покращення транспортних вузлів.
Екстремальні природні явища
Природні явища стають все екстремальнішими, дощі призводять до повеней, урагани та смерчі нищать інфраструктуру. Тут банк теж може бути помічником, надавши фінансування для створення систем раннього попередження, будівництва захисних споруд та фінансування відновлення після катастроф.
Забезпечення водопостачання та водовідведення
Забезпечення безперебійного водопостачання та ефективного водовідведення - проблема, з якою стикаються багато міст, а українські й поготів, в тому числі через незбалансованість тарифів. Тому наразі ми рекомендуємо залучати кредити для допомоги у будівництві нових водоочисних споруд, оновленні систем водопостачання та впровадженні сучасних технологій водовідведення.
Розвиток цифрових технологій
Інтеграція цифрових технологій у комунальні служби для підвищення ефективності - неуникний шлях для муніципалітетів. В даному випадку банківське кредитування може підтримати впровадження смарт-технологій, таких як інтелектуальні лічильники, системи моніторингу та управління ресурсами.
Ми зацікавлені у тому, щоб місто мало ресурс для виконання всіх належних йому функцій, для фінансуванні витрат «на війну», а також для реалізації проектів, спрямованих на економію енергоресурсів та створення комфортних умов проживання для своїх громадян та тимчасово переміщених осіб. Ощадбанк є нашим давнім надійним партнером. Тому, залучаючи зовнішні кошти для задоволення потреб громади, ми з задоволенням продовжуємо нашу співпрацю з банком
Про Ощад
Про Ощад
Ощад є лідером ринку з фінансування муніципалітетів. Наша частка ринку становить понад 60%. За кредитні кошти від Ощаду за останні 8 років в регіонах було реалізовано понад 760 різних проєктів: від термомодернізації будинків до будівництва великих інфраструктурних об’єктів. Маючи найбільшу мережу відділень банку по країні, ми знаємо проблематику всіх громад країни й відкриті для персонального обговореннях шляхів їх вирішення.
Світові галузеві кейси
- Торонто, Канада: Кредитування зелених облігацій
Торонто зібрало майже 1 мільярд доларів через серію зелених облігацій для фінансування проєктів, спрямованих на скорочення викидів парникових газів і підвищення енергоефективності будівель. - Польща: Міські інфраструктурні проєкти
ЄІБ профінансував 6 мільярдів євро для розвитку міської інфраструктури в Польщі, включаючи транспортні проєкти, реновацію міських площ та будівництво соціального житла. - Барселона: Фінансування стійкої міської мобільності
Проєкти по стійкій міській мобільності у Барселоні, що включали оновлення громадського транспорту та розвиток електромобільності, були підтримані Європейським інвестиційним банком на суму 125 мільйонів євро
Послуги і продукти для муніципалітетів
Фінансування
- • фінансування бюджету розвитку для здійснення затверджених бюджетних видатків, визначених відповідно до завдань та очікуваного результату бюджетних програм
- • кредити, лізинг для комунальних підприємств, в т.ч. в рамках державної програми «Доступні кредити 5-7-9%»
Послуги з цінними паперами
- • організація випуску облігацій внутрішніх місцевих позик з подальшим їх розміщенням
- • надання брокерських послуг з придбання та продажу військових облігацій та ОВДП
- • депозитарні послуги
Муніципальна картка
- • багатофункціональний інструмент, який дозволяє персоніфікувати громадянина (відповідно до категорій), як мешканця міста та використовувати картку для отримання ним різних видів соціальної підтримки, послуг та сервісів
Розрахункове обслуговування
- • обслуговування коштів бюджету міста в частині бюджету розвитку та власних надходжень бюджетних установ
- • нарахування % на залишки бюджетних коштів, що обліковуватимуться на банківських рахунках
- • розрахункове обслуговування комунальних підприємств
- • організація приймання комунальних платежів через платіжний онлайн-сервіс «Payment Service»
Зарплатні проєкти
- • забезпечення уповноваженим банком виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та комунальних підприємств
Транспортні рішення
- • встановлення у муніципальному транспорті міста стаціонарних та мобільних валідаторів для безготівкової оплати проїзду платіжною або транспортною карткою, гаджетом із NFC
Загальні умови запозичень
МІСЦЕВИМ БЮДЖЕТАМ | КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВАМ | |||
Вид фінансування кредиту | невідновлювана кредитна лінія | облігації внутрішніх місцевих позик | невідновлювана кредитна лінія лізинг | |
Максимальна сума фінансування | не може перевищувати 200% середньорічного обсягу доходів загального фонду місцевого бюджету, які надійшли за 3 попередні бюджетні періоди | сума залежить від фінансового стану комунального підприємства В рамках програми Доступні кредити (5-7-9) – до 60-150 млн грн. (в залежності від мети фінансування) | ||
Видатки на обслуговування боргу | не можуть перевищувати 10% видатків загального фонду місцевого бюджету | |||
Процентна ставка | змінювана, з прив’язкою до індексу UIRD 3M | фіксована або змінювана | В рамках програми Доступні кредити від 5% до 9% річних в залежності від сегменту позичальника | |
Комісія за надання та обслуговування | не передбачена | комісія за організацію випуску встановлюється індивідуально | встановлюється індивідуально | |
Максимальний строк | до 5 років | визначається індивідуально | 5-7 років | |
Сплата відсотків | щомісячно | раз на 1 міс/ 3 міс/ 6 міс | щомісячно | |
Графік погашення | пільговий період - до 12 місяців | як правило, одним платежем в кінці строку обігу облігацій | пільговий період - до 12 місяців |