Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Згадування про компанію в інтернеті: як краще моніторити Мережу

Сергій Чигир

Порада від спеціаліста

В інтернеті можна знайти різну інформацію про компанію. Підприємець, що ігнорує згадування про свій бізнес, поступово втрачає зв'язок із реальністю і починає програвати конкуренцію. А той, хто знає, що про нього пишуть у Мережі – як позитивне, так і негативне, тримає руку на пульсі й зміцнює позиції на ринку.

Інтернет зараз замінив все: телебачення, пресу, дошку оголошень чи паркан, на якому написані лайливі слова. Це гігантське звалище, де міститься як корисна й правдива інформація, так і шлак, причому останнього значно більше. Ігнорувати Всесвітнє павутиння зараз неможливо, бо там ви отримуєте максимум даних про себе, своїх контрагентів, споживачів, конкурентів тощо.

Соціальні мережі дали змогу контактувати з усіма верствами суспільства: якщо у вашої компанії є сторінка в соцмережах, то фактично будь-який користувач може залишити на ній відгук чи повідомлення, а ви зобов’язані відповісти, інакше людина напише, що її ігнорують.

Підприємство, що не має сайту, сторінки в соцмережах, насторожує споживачів, інвесторів, кредиторів, врешті державу.

Навіщо моніторити згадування

Якщо ви не формуєте контент про вашу компанію, за вас це робитимуть інші: невдоволені споживачі, конкуренти чи навіть рейдери. 

«Моніторинг інформації в інтернеті необхідний для будь-якого бізнесу, незалежно від його масштабу й сфери діяльності. Завдяки цьому інструменту можна дізнатися, як сприймають компанію ЗМІ, профільні організації, партнери, клієнти. Він допомагає визначити сильні й слабкі сторони свого бізнесу та дії з боку конкурентів», – вважає Олександр Нігматулін, СМО у платформі контент-маркетингу PRNEWS.IO. І продовжує: «Якщо не моніторити інформацію, не вдасться вибудувати міцну онлайн-репутацію. І одного не дуже гарного дня можна дізнатися, що хтось уже створив імідж і репутацію за вас, але вони дуже відрізняються від того, якими б ви хотіли їх бачити. Тож систематичний моніторинг допоможе запобігти онлайн-скандалу або вчасно відреагувати на інформаційну атаку конкурентів».

Основні переваги моніторингу

Швидка реакція на негатив. Ви зможете відстежити негативний відгук, коментар у соцмережі чи на вашому сайті й швидко обробити його. Так ви оперативно розв’яжете проблему, й вона не набуде широкого розголосу.

Допомога й навігація. Якщо людина в інтернеті запитує про продукт вашої компанії, ви вчасно надасте їй потрібну інформацію. 

Реакція на позитивний відгук. Коли підприємство похвалили, ви можете подякувати людині за це. Так споживачі бачитимуть, що ви стежите за репутацією бренду. Відгук реальної людини (якщо вона дасть на це згоду) корисно використати на сайті. 

Попередження чорного піару. За допомогою моніторингу реально дізнатися, що на ваше підприємство готується атака: виявити «вкиди» у ЗМІ, негативні відгуки від анонімів, сплановану активність у соцмережах. Так ви вчасно підготуєтеся до відбиття інформаційної атаки й сформуєте стратегію боротьби.

Моніторинг загального інформаційного поля. Приміром, якщо в інтернеті часто пишуть про повільність обслуговування у ваших ресторанах, то швидше за все проблема не вигадана й слід перевірити якість сервісу методом «таємного покупця».

Які ресурси треба моніторити

Соціальні мережі й месенджери. Ретельно перевіряйте згадування про вас у Facebook, Twitter, Telegram, Viber, Instagram, YouTube. Блогери набирають популярності і стають opinion makers (люди, думки яких впливають на суспільство), тому їхні пости потрібно враховувати. 

Ресурси конкурентів. Вони ведуть активну інформаційну діяльність, фінансують групи у Facebook і Telegram, наповнюють власний сайт, ведуть канал у YouTube. У своїх ресурсах конкуренти можуть поливати ваше підприємство брудом або робити негативні огляди на ваші товари під виглядом незалежних експертів.

Новинні портали. Інтернет-ЗМІ, новинні портали, інформаційні агенції роблять щоденні новини, конкуруючи один з одним за оперативність. Позитивну інформацію про компанію не дуже люблять публікувати, тому більшість висланих вами пресрелізів журналісти одразу ж викинуть у кошик. А от негативні новини, особливо підкріплені заявами державних органів влади (депутат, прокурор, міністр), миттєво потраплять на терени інтернету. Деякі сайти випускають новини за гроші, чим можуть скористатися конкуренти для інформаційної війни проти вас. 

Пошуковики. Більшу частину інформації про компанію люди отримують із пошукових сайтів (переважно з Google). Вам достатньо ввести назву своєї компанії, щоб дізнатися, яку картину з інтернету про вас бачить користувач. Тож моніторинг пошукових сайтів має бути у пріоритеті.

Як моніторити

«Найкращим безкоштовним методом моніторингу згадування компанії в інтернеті був і залишається пошуковик Google. Якщо компанія маленька і не представлена ​​активно в інформаційному полі, то досить раз на тиждень забивати в пошукову систему ключові слова («назва компанії», «назва компанії відгуки», «назва компанії власник» тощо) й відстежувати нові публікації та згадування», – зазначає Олександр Нігматулін.

Практично в усіх соцмережах є функція пошуку. Краще моніторити їх двічі на тиждень. Це безплатно, але забирає багато часу. Суттєвим недоліком є те, що пошук може видати чимало непотрібної інформації, тому доведеться фільтрувати її вручну.

Для спрощення пошуку й систематизації інформації можна користуватися як безкоштовними, так і платними сервісами:

  • безплатні:
    • Google Alerts. Сповіщає про будь-які згадування про вас, які бачить пошуковик. Налаштуйте надсилання добірки нових повідомлень на вашу пошту; 
    • покращити якість моніторингу також допоможе MediaMonitoringBot;
  • платні: 
    • Brand24 та Mention орієнтовні на англомовні згадування. Ресурси коштують 50–200 доларів на місяць, але мають місяць безкоштовного періоду користування;
    • LOOQME. «Ми в PRNEWS.IO вже кілька років користуємося послугами LOOQME. Ця платформа для моніторингу та аналітики комунікацій збирає, структурує й візуалізує хаотичний інформаційний потік навколо компанії. А ще відстежує й аналізує згадування у ЗМІ і соцмережах», – каже експерт;
    • існують й інші сервіси: infostream.ua, youscan.io, Медіалогія, Brand Analytics тощо;
    • для моніторингу можна використовувати й сервіс для сеошників Ahref.

Що робити з отриманою інформацією 

Звісно, треба її систематизувати, аналізувати й продумати шляхи медіастратегії.

«Результати моніторингу необхідно внести у спеціальний файл публікацій, структурувати й аналізувати його дані. Це допоможе зрозуміти, наскільки ваша компанія активна в інформаційному просторі, якої тональності згадування (позитивні, негативні, нейтральні), яким сайтам і медіа цікава ваша діяльність, яка цінність публікацій (як платних, так і безкоштовних). Також це допоможе зрозуміти сильні й слабкі боки вашої діяльності та поліпшити їх», – підкреслює Нігматулін.

Якщо побачили негативну інформацію про себе, не треба одразу сваритися зі ЗМІ, бо невеличка медіапроблема може перетворитися на гігантську, а ваша компанія ризикує потрапити до категорії ворогів преси й блогерів.

До негативних новин треба ставитися із холодною головою, навіть якщо ви знаєте, що вони мають замовний характер.

Порада від спеціаліста

АТ "Ощадбанк"