Мета: оплата заходів з підвищення енергетичної ефективності та підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів у багатоквартирних будинках

цільове призначення кредиту

заходи з утеплення

  • придбання теплоізолюючих матеріалів та проведення робіт з термоізоляції зовнішніх стін багатоквартирного будинку, підвальних приміщень, горищ, покрівлі та фундаменту
  • придбання та встановлення двокамерних енергоефективних склопакетів у вікнах, що розташовані в місцях загального користування
  • придбання та встановлення дверей для місць загального користування (в тому числі під'їздів, підвалів, технічних приміщень, горищ)


система опалення/вентиляції

  • облаштування або ремонт індивідуальних теплових пунктів
  • придбання приладів обліку теплової енергії та води (гарячої та холодної), регуляторів теплового потоку за погодними умовами, включаючи вартість їх встановлення
  • система сонячного теплопостачання та/або гарячого водопостачання

інші заходи з підвищення енергетичної ефективності

  • модернізація систем освітлення місць загального користування (зокрема, заміна електропроводки, ламп та патронів до них, встановлення систем автоматичних вимикачів)

умови кредиту

Строк кредитування: від 6 місяців до 5 років.

Валюта кредиту:  національна валюта України (гривня).

Максимальна сума кредиту: до 100% вартості проекту, але не більше 42 тис грн. на 1 квартиру в будинку.

Власний внесок: відсутній

Процента ставка: 18.5%-18.8% процентів річних.

Комісійна винагорода при отриманні кредиту: 1% від розміру кредиту/кредитного ліміту.

Забезпечення: застава майнових прав – прав вимоги вкладу (депозиту), що розміщений в Ощадбанку, в розмірі 1-го місячного платежу за кредитом.

Форма надання кредитних коштів: кредит або кредитна лінія.

Калькулятор

перелік документів для отримання кредиту

шість простих кроків, як отримати компенсацію частки кредиту

osbb3.jpg

вимоги до ОСББ/ЖБК

  • Строк існування ОСББ/ЖБК не обмежений. У разі реорганізації житлово-будівельного кооперативу в ОСББ датою реєстрації вважається дата реєстрації житлово-будівельного кооперативу
  • 2/3 голосів співвласників будинку на загальних зборах проголосували «ЗА» виконання проекту за рахунок кредиту
  • Рівень надходжень платежів ОСББ на утримання будинку та прибудинкової території від власників квартир не менше 80%
  • Відсутність судових позовів до ОСББ/ЖБК або до голови правління ОСББ/ЖБК
  • Наявність діючого поточного рахунку в Ощадбанку для зарахування всіх платежів
  • Оформлення депозиту в Ощадбанку, в розмірі від одного місячного платежу за кредитом

перелік обладнання та матеріалів, придбаних за рахунок кредитних коштів, які підлягають відшкодуванню

  • обладнання та матеріали для облаштування індивідуальних теплових пунктів;
  • регулятори теплового потоку за погодними умовами та відповідне додаткове обладнання і матеріали до них;
  • вузли обліку води (гарячої, холодної) та теплової енергії, зокрема засоби обліку та відповідне додаткове обладнання і матеріали до них;
  • вікна з двокамерними енергоефективними склопакетами (з енергозберігаючим склом) для місць загального користування (зокрема, під'їздів, підвалів, технічних приміщень, горищ);
  • матеріали для проведення робіт з теплоізоляції зовнішніх стін, підвальних приміщень, горищ, покрівель та фундаментів;
  • матеріали та обладнання для модернізації систем освітлення місць загального користування (в тому числі щодо заміни електропроводки, ламп та патронів до них, встановлення автоматичних вимикачів).


допомога в створенні ОСББ

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, ОСББ — неприбуткова юридична особа, створена власниками житлових та нежитлових приміщень для спільного користування, утримання та управління будинком та прибудинковою територією, а також для юридичного оформлення їхніх майнових прав на будинок та прибудинкову територію.

ОСББ несе лише управлінські повноваження і не стає власником будинку в цілому — співвласниками будинку залишаються власники квартир та нежитлових приміщень. ОСББ, як юридичній особі, належать допоміжні приміщення та земельна ділянка (якщо вона була приватизована).


як створити ОСББ?

Основні переваги створення ОСББ
Розгорнути Згорнути

Українське законодавство надає можливість власникам квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирних будинках, брати участь у прийнятті рішень щодо умов володіння, користування, утримання будинку та прибудинкової території для отримання житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами. У 2001 році було прийнято Закон України “Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків”, який визначив правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов’язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку. Відповідно до положень Податкового кодексу України об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків і житлово-будівельні кооперативи мають статус неприбуткових організацій та не є платниками податку на прибуток.

Основними перевагами створення ОСББ є те, що власники приміщень як члени ОСББ мають можливість:
  • брати участь в управлінні ОСББ для вирішення питань щодо утримання будинку та прибудинкової території;
  • самостійно визначати розміри платежів, зборів і внесків членів ОСББ, а також відрахувань до резервного і ремонтного фондів;
  • обирати виконавців житлово-експлуатаційних послуг для поліпшення якості утримання будинку та скорочення загальних витрат;
  • контролювати якість виконаних робіт і наданих послуг у будинку;
  • покращити фізичний стан будинку та умови проживання в ньому, самостійно визначати черговість проведення поточного ремонту;
  • контролювати надходження та використання коштів ОСББ;
  • брати участь у прийнятті рішень щодо передавання в оренду допоміжних приміщень фізичним і юридичним особам.
Членами ОСББ можуть бути:
  • фізичні особи, які є власниками квартири (квартир) або нежилого приміщення (приміщень) у багатоквартирному будинку;
  • юридичні особи, які є власниками квартири (квартир) або приміщення (приміщень) у багатоквартирному будинку.
Не можуть бути членами ОСББ та учасниками ініціативної групи:
  • мешканці будинку, що є наймачами квартир державної та комунальної форми власності, приватизація яких не проводилась;
  • особи, які орендують приміщення або користуються ними на інших підставах.
КРОК 1. Створення ініціативної групи
Розгорнути Згорнути

Для створення ОСББ скликаються установчі збори. Скликання установчих зборів здійснюється власником будинку або ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

Надалі ініціативна група здійснюватиме низку заходів, що пов’язані зі створенням ОСББ (з'ясування технічного стану будинку та вирахування економічних показників його утримання, розробка статуту ОСББ, збір відомостей та складання списків власників квартир і нежилих приміщень на підставі правовстановлюючих документів, проведення роз'яснювальної роботи з власниками квартир та нежилих приміщень, скликання установчих зборів тощо).

Така група не обирається і не затверджується, а створюється за ініціативою її членів.

КРОК 2. Аналіз технічного стану та економічних показників будинку
Розгорнути Згорнути
Ініціативна група має з'ясувати:
  • реальний технічний стану будинку, його інженерного обладнання, тепло- і водопровідних мереж, стан допоміжних приміщень (підвали, горища тощо);
  • реальний економічний стан утримання будинку. Для цього треба порівняти обсяг платежів, які вносять мешканці за експлуатаційне обслуговування будинку (що дорівнює сумі загальної площі квартир, помноженої на тариф, визначений органом місцевого самоврядування) з реальною собівартістю обслуговування будинку ЖЕКом. Крім того, слід порівняти платежі, які сплачують мешканці за комунальне обслуговування за тарифами або за показниками будинкових лічильників з реальними витратами ЖЕКу за показниками теплогенеруючої компанії - так званими табуляграмами. Якщо сальдо буде свідчити, що загальний обсяг платежів мешканців не менше ніж витрати ЖЕКу, то це дає ініціативній групі підстави переконливо агітувати за створення ОСББ. Якщо ні, то треба віднайти заходи економії коштів, яких у ОСББ буде значно більше, ніж у ЖЕКу.

Увага! Обов’язково слід враховувати осіб, які мають пільги та субсидії по квартплаті, а також наявність хронічних боржників за житлово-комунальні послуги.

Цей економічний аналіз, усвідомлення головних статей витрат майбутнього ОСББ, дасть змогу ініціативній групі скласти проект кошторису, який, як правило, вимагають мешканці на установчих зборах.

КРОК 3. Розробка Статуту ОСББ
Розгорнути Згорнути

Статут розробляється ініціативною групою відповідно до Типового статуту ОСББ, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства "Про затвердження Типового статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та Типового договору відносин власників житлових і нежитлових приміщень та управителя" від 27.08.2003 р. № 141.

У статуті обов’язково має бути визначено:
  • назва і місце знаходження ОСББ;
  • мета створення, завдання та предмет діяльності ОСББ;
  • перелік майна, яке перебуває у спільній сумісній власності (неподільного майна), права та обов'язки членів ОСББ щодо цього майна;
  • перелік майна, що перебуває у спільній частковій власності (загального майна), права та обов'язки членів ОСББ щодо цього майна;
  • статутні органи ОСББ, їхні повноваження та порядок формування;
  • порядок скликання та проведення загальних зборів;
  • періодичність проведення зборів;
  • порядок голосування на зборах та прийняття рішень на них;
  • перелік питань, для вирішення яких потрібна кваліфікована більшість голосів;
  • джерела фінансування, порядок використання майна та коштів ОСББ;
  • порядок затвердження кошторису, створення та використання фондів ОСББ, включаючи резервні, а також порядок оплати спільних витрат;
  • порядок та умови укладення договорів між ОСББ та кожним власником квартири, приміщення;
  • перелік питань, які можуть вирішуватися зборами представників;
  • порядок прийняття у члени ОСББ та виключення з нього;
  • права і обов'язки членів ОСББ;
  • відповідальність за порушення статуту та рішень статутних органів;
  • порядок внесення змін до статуту;
  • підстави та порядок ліквідації, реорганізації (злиття, поділу) ОСББ і вирішення майнових питань, пов'язаних з цим.

Статут може містити також інші положення, що є істотними для діяльності ОСББ, за умови, що вони не суперечать положенням вказаного Типового статуту.

КРОК 4. Складання списку власників (співвласників) квартир і нежитлових приміщень згідно з даними їх правовстановлюючих документів на ці приміщення
Розгорнути Згорнути

Ініціативна група складає список власників (співвласників) квартир і нежитлових приміщень згідно з даними їх правовстановлюючих документів на ці приміщення. Повний перелік власників квартир та приміщень багатоквартирного будинку може бути також сформовано на основі даних інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, яка формується державним реєстратором або нотаріусом за зверненням будь-якого зі співвласників (відповідно до Порядку надання фізичним та юридичним особам інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2014 № 772).

КРОК 5. Проведення роз'яснювальної роботи з власниками квартир та нежилих приміщень
Розгорнути Згорнути

Ініціативна група, на підставі отриманих даних і опрацьованих документів, проводить агітаційно-роз'яснювальну роботу серед власників приміщень щодо необхідності створення ОСББ, надає можливість ознайомитись із проектом статуту, за необхідності проводить попередні інформаційні збори.

КРОК 6. Скликання установчих зборів
Розгорнути Згорнути

Ініціативна група призначає дату, місце проведення установчих зборів і повідомляє про це власників приміщень не менш ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному власнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). Час і місце проведення обираються зручними для більшості можливих учасників зборів.

У повідомленні вказується:
  • з чиєї ініціативи скликаються установчі збори;
  • місце проведення зборів;
  • час проведення зборів;
  • проект порядку денного установчих зборів (повинен передбачати також створення виконавчого органу та обрання керівництва ОСББ).
Повідомлення про скликання установчих зборів може буде складене з урахуванням наступних зразків:

Установчі збори правомочні, якщо на них присутні більше п'ятдесяти відсотків власників квартир та приміщень. Якщо кворуму немає, то призначаються нові установчі збори, але не раніше ніж через 14 діб.

Керівник ініціативної групи відкриває збори, пропонує кандидатури голови і секретаря зборів. Після обрання більшістю голосів присутніх власників голови та секретаря зборів, обраний голова установчих зборів пропонує затвердити порядок денний установчих зборів. Після затвердження порядку денного, голова установчих зборів пропонує перейти до розгляду по суті питань порядку денного. Рішення з питань порядку денного приймається шляхом поіменного голосування і оформлюється особистим підписом кожного, хто проголосував, у протоколі із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти"). Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше двох третин присутніх осіб, які мають право голосу. Кожний власник на установчих зборах має один голос, незалежно від площі та кількості квартир або приміщень, що перебувають у його власності.

За наслідками проведених установчих зборів оформляється протокол зборів в 2-х примірниках та підписується всіма власниками.

КРОК 7. Державна реєстрація ОСББ
Розгорнути Згорнути

Державна реєстрація ОСББ проводиться в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.

Пакет документів, що подається для державної реєстрації ОСББ уповноваженою установчими зборами особою (заявником) до органу державної реєстрації:
  • реєстраційна картка, що є одночасно заявою про державну реєстрацію ОСББ (додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України "Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" від 11.10.02 р. № 1521 зі змінами згідно постанови КМУ від 22.09.04 р. № 1242);
  • протокол установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення ОСББ та затвердження його статуту;
  • два примірники оригіналу і п’ять копій статуту ОСББ, оформлені згідно з вимогами чинного законодавства;
  • список членів ОСББ зі зразком, що міститься у додатку 2 до Постанови Кабінету Міністрів України "Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" від 11.10.02 р. № 1521, зі змінами згідно з постановою КМУ від 22.09.04 р. № 1242.

Відповідальність за достовірність відомостей, наведених у поданих документах, несуть власники приміщень та заявник.

Орган державної реєстрації не має права вимагати від заявників подання документів, не передбачених чинним законодавством України, і несе відповідальність за зберігання реєстраційної справи.

Для ОСББ проведення державної реєстрації безкоштовне.

Після реєстрації ОСББ надається виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, а також повертається назад один примірник оригіналу статуту та п’ять копій з відміткою про реєстрацію) На цьому можна вважати державну реєстрацію ОСББ завершеною.

Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня після отримання належних документів вносить запис про здійснення державної реєстрації центрального органу виконавчої влади як юридичної особи та повідомляє про це органи статистики, Державної фіскальної служби України, Пенсійного фонду України.

КРОК 8. Внесення ОСББ до Реєстру неприбуткових установ та організацій
Розгорнути Згорнути

ОСББ необхідно зареєструвати в Реєстрі неприбуткових установ та організацій. Процедура реєстрації передбачена Положенням про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України 24.01.2013 № 37.

Строк реєстрації – до 30 днів.

Вартість реєстрації – безоплатно.

За наслідком реєстрації видається рішення про внесення ОСББ до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

КРОК 9. Відкриття поточного рахунку ОСББ
Розгорнути Згорнути

Після отримання виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців керівництво ОСББ відкриває поточний рахунок у банку (перелік відділень Ощадбанку вказано на сайті: www.oschadbank.ua). Кошти ОСББ будуть надходити на цей рахунок та витрачатимуться виключно за їх призначенням.

Для відкриття рахунку ОСББ необхідно буде надати документи, що передбачені Інструкцією про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року № 492, а також внутрішніми нормативно-правовими документами Ощадбанку.

Внесення грошових коштів (у готівковій і безготівковій формах) на рахунок ОСББ можливе одразу, а видаткові операції за рахунком банк має право проводити тільки починаючи з дати отримання повідомлення-відповіді або корінця повідомлення контролюючого органу (податкової служби) про взяття рахунку на облік в контролюючих органах.

КРОК 10. Прийняття будинку на баланс
Розгорнути Згорнути
Загальні збори ОСББ вирішують питання про:
  • прийняття житлового комплексу на баланс ОСББ;
  • залишення житлового комплексу або його частини на балансі попереднього балансоутримувача (з укладенням з ним відповідного договору);
  • передавання житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження діяльності з надання послуг по утриманню і обслуговуванню будинків , та укладення з цією юридичною особою відповідного договору щодо надання таких послуг.
    Для приймання-передавання житлового комплексу або його частини з балансу на баланс утворюється відповідна комісія.

У разі прийняття рішення про передавання житлового комплексу на баланс ОСББ утворюється комісія у складі представників попереднього балансоутримувача та ОСББ, а у разі прийняття рішення про передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, - у складі представників попереднього балансоутримувача, юридичної особи, на баланс якої передається майно, та ОСББ.

Комісію очолює представник приймаючої сторони.

Комісія визначає технічний стан житлового комплексу або його частини відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передавання. Передавання житлового комплексу або його частини з балансу на баланс проводиться разом з землевпорядною документацією, технічним паспортом будинку та відповідною технічною документацією на будинок (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо) у двомісячний термін після надходження відповідного звернення від ОСББ. Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передаванні, надається примірник акта приймання-передавання, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони (підписи скріплюються печаткою).

Датою передавання житлового комплексу або його частини з балансу на баланс є дата підписання акта приймання-передавання.

Довідкова інформація! Перелік законодавчої бази, що регламентує створення та діяльність ОСББ на різних етапах від створення до ведення діяльності
Розгорнути Згорнути
Закони України:
  • «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" від 14.05.2015 №417- VIII»;
  • «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 29.11.2001 р. № 2866-ІІІ;
  • «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 р. № 1875-IV;
  • «Про приватизацію державного житлового фонду» від 19.06.1992 р. № 2482-ХІІ.
Постанови Кабінету Міністрів України:
  • "Про затвердження Правил користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків" від 08.10.1992 р. № 572 (в редакції постанов Кабінету Міністрів України від 24.01.2006 р. № 45 і від 14.01.2009 р. № 5);
  • «Про затвердження Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» від 20 травня 2009 р. № 529; 
  • «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодно та гарячої води і водовідведення» від 21.07.2005 р. №630;
  • «Про реалізацію Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» » від 11.10.2002 р. № 1521.
Інші нормативно-правові акти України:
  • Наказ Міністерства з питань житлово-комунального господарства України «Про затвердження Положення про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян» від 16.12.2009 N 396;
  • Наказ Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства «Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій» від 17.05.2005 р. № 76;
  • Наказ Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства «Про затвердження Типового статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та Типового договору відносин власників житлових і нежитлових приміщень та управителя» від 27.08.2003 р. № 141;
  • Наказ Міністерства фінансів України 24.01.2013 № 37 «Про затвердження Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій».

замовлення зворотнього дзвінка

Введіть ім'я Як до вас звертатися?
Введіть телефон Телефон
Виберiть тематику звернення

Дякуємо! З Вами обов’язково зв’яжуться найближчим часом!

Close

інші пропозиції