Сергій Наумов, голова правління Ощадбанку: "Гідне ставлення до ветеранів – не лише справедливість, а й внесок в обороноздатність нашої країни"
Інтерв'ю
Наприкінці жовтня Ощад оголосив про новий етап розвитку своєї інклюзивності – запровадження програми "Моя безбар’єрність". Ініціатива є продовженням попередніх кроків банку з поступового перетворення власної мережі відділень на безбар’єрне середовище. Окрім цього, нова програма передбачає окрему сервісну модель обслуговування певних груп клієнтів та відповідне навчання персоналу. Також заплановано розширення спеціалізованої мережі банкоматів та терміналів, дружніх до людей з інвалідністю, та відеоверифікацію клієнтів, яким з тих чи інших причин важко дістатися до відділення. Велику увагу у проєкті приділено обслуговуванню ветеранів. Чому це питання на часі вже зараз, у розпал повномасштабної війни з агресором, – розповідає голова правління Ощадбанку Сергій Наумов.
Які асоціації викликає у вас слово "ветеран"? У мене одразу перед очима сивочолий дідусь, груди якого вкриті медалями. Він йде вулицею, спираючись на паличку, а діти дарують йому квіти.
Ця картинка вже не актуальна. Ветерани нині – молоді люди,які пройшли випробування страшною війною. Їм може бути менше 20 років, у них усе попереду. Вони хочуть жити повноцінним життям, при цьому не чекаючи довго, тут і зараз. Їх багато – нині у війську служить більше мільйона захисників та захисниць. Всі ми мріємо про те, що незабаром вони повернуться додому.
Багато з них мають проблеми зі здоров’ям. За деякими оцінками на даний момент важкі поранення отримали більше 200 тисяч українських бійців. Кількість героїв, які втратили кінцівки, обчислюється десятками тисяч. Ми маємо робити все від нас залежне, щоб полегшити їм життя. Тут і зараз. Саме тому програма «Моя безбар’єрність» – серед найважливіших пріоритетів Ощаду вже сьогодні.
– Тобто головна мета "Моєї безбар’єрності" – висловлення подяки ветеранам за їхній подвиг?
– Якщо дивитися ширше, то це питання національної безпеки. Для воюючої країни мобілізація – це завжди нагально. Якщо суспільство буде виявляти повагу до ветеранів, це може бути додатковим мотивом для людей йти до армії, захищати країну. Тому впроваджувати такі ініціативи потрібно вже зараз, не очікуючи закінчення війни.
Узаконення спеціального ставлення до ветеранів ми здійснюємо на рівні банку. Для цього запроваджується особлива сервісна модель.
– Про що саме йдеться?
– Мова не йде про те, щоб виділяти цих людей в окрему групу клієнтів. Сервісна модель передбачає, що у відділеннях Ощаду з’являться спеціально навчені працівники, які не лише зможуть допомогти ветеранам з отриманням банківських послуг, а й проконсультують з багатьох інших питань, пов’язаних, приміром, із юридичною та навіть медичною сферами, якщо ветеран одночасно є людиною з інвалідністю або потребує психологічної підтримки.
Ще один аспект – ми допомагаємо ветеранам із започаткуванням власного бізнесу. Цей напрям є частиною державної грантової програми єРобота, а Ощад є банківським партнером програми. Працівники Ощадбанку можуть проконсультувати, як через портал Дія податись на участь у програмі. Загалом зі старту цього напряму єРоботи у квітні визначено 136 переможців: вони вже отримали чи отримають загалом 54 млн грн грантової допомоги на розвиток чи створення бізнесу, які повертати не потрібно.
Що нам дуже подобається в цій програмі – в ній можуть взяти участь не лише ветерани, ай члени їхніх сімей.
– Чому це важливо?
- Нещодавно я був присутній на презентації нової концепції ветеранської політики від п’яти провідних ветеранських громадських організацій та просторів. Документ називався "Концепція політики щодо ветеранів та їхніх сімей". Ветерани та ветеранки проходять всі випробування разом зі своїми родинами. Цих людей теж треба підтримувати, робити їх бенефіціарами державної політики. У програмі єРобота це передбачено, і це той досвід, який потрібно розповсюджувати на інші сфери ветеранської політики.
– Яку ще допомогу може надати ветеранам Ощад?
– Ми ніколи не забуваємо, що є власне ощадівські ветерани, які вже повернулись до банку на свої робочі місця. Як зазначалося на презентації ветеранської політики, про яку я згадував раніше, демобілізовані громадяни часто відстають від бізнес-життя та втрачають певні навички, потрібні на роботі. Замість років розвитку кар’єри вони воювали і потребують допомоги, щоб без проблем влитися у свої колишні колективи.
Наразі в Ощадбанку таких працівників 38. Для них прийнято внутрішню програму, яка передбачає багато напрямів. Ми не лише надаємо їм усіляку підтримку, а й проводимо тренінги для їхніх керівників. Дуже чекаємо на всіх колег, які ще воюють, – ми зберігаємо за ними робочі місця. Переконаний, що багато з них стануть майбутніми лідерами Ощадбанку. Не маю сумніву, що ветерани – найбільш цінний людський капітал нашої держави.
– А як щодо ветеранів, які не були членами колективу Ощаду до мобілізації? У них є шанс отримати роботу у вашому банку?
– Звісно, є. Саме для цього ми нещодавно уклали угоду зі знаним ветеранським простором Veteran HUB. Ця організація допомагає ветеранам з 2018 року і напрацювала чимало корисних практик у цій сфері. Вони допоможуть нам краще розуміти, як швидко адаптувати ветеранів у трудовому колективі після повернення з війни, як краще провести реабілітацію, як забезпечити психологічну підтримку. Організація буде допомагати Ощаду у сфері працевлаштування ветеранів.
– На презентації "Моєї безбар’єрності" було оголошено про спільну ініціативу компанії Visa та Ощадбанку щодо мобільних реабілітаційних центрів. Про що йдеться?
– Проєкт впроваджує благодійний фонд "Майнді" у співпраці з Координаційним центром з психічного здоров'я Кабінету Міністрів України, ГО "Безбар'єрність" у рамках Всеукраїнської програми ментального здоров'я "Ти як?", що впроваджується за ініціативи першої леді Олени Зеленської, за сприяння Житомирської обласної військової адміністрації.
Реабілітаційний модуль – це простір для фізичної та психологічної реабілітації людей, які постраждали внаслідок повномасштабного російського вторгнення. В модулі працюватиме мультидисциплінарна команда, яка складається з кейс-менеджера, психолога, фізичного терапевта, логопеда та фахівців партнерських організацій, що надають інші послуги. Фахівці надають підтримку як ветеранам, ветеранкам та їхнім родинам, так і звичайним людям. Основні напрями – фізична реабілітація, постанова ходи на протезах, супровід протезування, ерготерапія, відновлення мовлення, психологічна допомога, групи підтримки, юридичний супровід, працевлаштування, навчання та перекваліфікація.
Цей проєкт є дуже важливим саме для маленьких міст. У великих містах часто є інфраструктура та відповідний сервіс, а невеликим містечкам цього часто бракує. Саме тому першою локацією було обрано Овруч, де незабаром розпочне роботу реабілітаційний модуль.
– На презентацію було запрошено представників різних компаній. З якою метою?
– Ще у 2020 році Олена Зеленська запропонувала концепцію суспільства без обмежень, в якому забезпечуються рівні права та можливості для всіх людей без винятку. Ідея знайшла широкий відгук зокрема серед представників бізнесу. Вони об’єднались у спільноту «Бізнес без бар’єрів», в рамках якої компанії регулярно обмінюються досвідом у питаннях інклюзії, допомоги ветеранам та ментального здоров’я.
Безсумнівно, для вирішення важливих суспільних проблем потрібен постійний публічний діалог. Тому в реалізації програми "Моя безбар’єрність" дуже важливою є комунікаційна складова. Ми плануємо не лише робити Ощад більш інклюзивним та більш дружнім до ветеранів, а й будемо активно розповідати як ми це робимо, щоб мотивувати інші бізнеси до змін у цьому напрямі і спільно рухатись до європейських цінностей у напрямі інклюзії.
Джерело - https://www.epravda.com.ua/cdn/cd1/2023/holova_pravlinnia_oshchadbanku/
Інтерв'ю