Ощадбанк та Visa провели другий форум «Моя безбар’єрність: невигадані історії»
Новини Ощаду
14 серпня 2025 року в столиці пройшла зустріч спільноти «Бізнес без бар'єрів» в гостях у Ощадбанку та Visa на форумі «Моя безбар’єрність: невигадані історії». Захід зібрав понад 300 гостей і став платформою для обміну досвідом впровадження безбар’єрності та інклюзії в Україні.
Серед спікерів форуму — перша леді України Олена Зеленська, голова НБУ Андрій Пишний, представники профільних міністерств, місцевого самоврядування, громадських організацій, а також лідери компаній — членів спільноти «Бізнес без бар’єрів».
Антон Тютюн, заступник голови правління Ощадбанку, поділився власним баченням та досвідом Ощадбанку у створенні безбар’єрного середовища. Він розповів про шлях, який команда пройшла від перших інклюзивних відділень ще у 2014 році, до сьогоднішніх проєктів, спрямованих на усунення не лише фізичних, а й комунікаційних бар’єрів. За його словами, пандуси та кнопки виклику — лише базовий рівень. Справжня безбар’єрність починається з уміння спілкуватися з клієнтом так, щоб враховувати його потреби та можливості.
«Банк перебуває на новому етапі впровадження інклюзивності. Фізична доступність — це must have, але справжня безбар’єрність розпочинається з доступної комунікації, зокрема для тих, хто не може прочитати SMS або почути дзвінок з контакт-центру. Тому ми впроваджуємо модель індивідуальної доступності, щоб знати свого клієнта не тільки за фінансовими та демографічними даними, а й за поведінковими характеристиками. Це дає змогу враховувати особливості спілкування та персоніфікувати підхід, щоб людина отримувала сервіс у зручному для неї форматі — без зайвих бар’єрів, без стресу, без додаткових пояснень», — зазначив Антон Тютюн.
Сьогодні Ощадбанк має 710 інклюзивних відділень, 10 мобільних відділень і працює над тим, щоб клієнт міг отримати послуги без жодних перепон у відділеннях, цифрових каналах чи контакт-центрі.
Пан Тютюн навів приклади вдалих і не зовсім вдалих ініціатив, зокрема телевізійних проєктів, які привертали увагу до проблем доступності та водночас ставали уроками для організаторів. Розповів про відкриття безбар’єрного відділення на центральному вокзалі, де кожне рішення ухвалювалося з думкою про реальну користь для людей, а не «для галочки».
Окремо зупинився на підтримці спорту для людей з інвалідністю. Ощадбанк став партнером благодійних футбольних матчів та турнірів, завдяки яким вдалось зібрати кошти на протезування військових і подарувати яскраві емоції як учасникам, так і глядачам. Зворушливою стала історія 10-річного Михалика з Івано-Франківщини, який завдяки турніру зміг здійснити свою мрію і вийти на поле поруч із капітаном паризького ПСЖ.
Підсумовуючи, Антон Тютюн наголосив, що шлях до безбар’єрності складається з простих щоденних кроків, які потрібно робити з вірою та серцем, не боятись помилок, адже вони є природною частиною розвитку.
У фокусі форуму «Моя безбар’єрність: невигадані історії» був практичний досвід — кроки, помилки, вивчені уроки і спільний рух уперед. Зокрема, представники Visa та Ощадбанку презентували кейси впровадження інклюзії в банкінгу та платіжних технологіях. Олександр Яблунівський, віцепрезидент із продуктів і рішень Visa в регіоні Східної та Південно-Східної Європи, Центральної Азії та Кавказу, поділився глобальним баченням компанії, де штучний інтелект виступає ключовим рушієм інклюзії, та розповів про можливості, які відкривають ШІ-агенти та ініціатива Visa Intelligent Commerce для розвитку безбар’єрної комерції.
«Для Visa безбар’єрність та доступність — не просто декларація, а щоденна практика, яку ми втілюємо в продуктах та рішеннях, що мають на меті зробити зручні цифрові платежі доступними для будь-якої людини у всьому світі. Ми підтримуємо МСБ, жіноче підприємництво, ветеранів та місцеві громади, адже віримо, що рівні можливості — запорука процвітання країн та економік. Саме про це був форум «Моя безбар’єрність» — про реальні дії, а не гучні слова, а також про синергію бізнесу, держави й громадськості, що продовжують працювати разом заради інклюзивного майбутнього України», — зазначив Олександр Яблунівський.
На локації також працювали спеціальні інтерактивні зони, де відвідувачі могли відчути сенсорне розвантаження, ознайомитися з досвідом реабілітації ветеранів з ампутаціями кінцівок та відчути на собі, з якими викликами стикаються користувачі крісел колісних або люди з порушеннями зору.
«Україна уже здолала великий шлях, щоб філософію безбарʼєрності, запропоновану ініціативою першої леді Олени Зеленської, матеріалізувати у просторах, послугах, у тому, як ми взаємодіємо. Від того, як ми ставмось одне до одного — приймаємо різноманіття, поважаємо досвід, — залежить, якими будуть наші рішення. І це як зміни на молекулярному рівні: не завжди помітні в моменті тут і зараз, але такі, що з часом неминуче змінюють структуру всього, до чого торкаються», — зазначила Оксана Збітнєва, голова ГО «Безбарʼєрність», керівниця Всеукраїнської програми ментального здоровʼя «Ти як?».
Форум «Моя безбар’єрність: невигадані історії» від Ощадбанку та Visa — вже другий захід партнерів, що продовжує дискусію про розбудову інклюзивного середовища в Україні. Перший форум «Моя безбар’єрність» відбувся 24 квітня 2024 року.
Новини Ощаду
Прес-служба Ощадбанку