Найбільша мережа відділень, зростання кредитного портфеля, розвиток преміум-обслуговування та діджитал-каналів: головні результати 2023 року в роздрібному бізнесі Ощаду
Новини Ощаду
Складний 2023 рік виявився важливим етапом розвитку послуг Ощадбанку для приватних клієнтів. Нині українці можуть отримувати банківські послуги в близько 1200 відділеннях Ощаду. Це найбільша мережа серед усіх українських банків. За минулий рік вдалося відновити діяльність 17 відділень. Також минулоріч стартував проєкт відділень «на колесах» – вони надають послуги клієнтам у прифронтових регіонах, де не працює жоден інший банк.
Один з головних підсумків року: Ощад продовжив кредитну підтримку українців. Відповідний кредитний портфель зріс на 30%[1] та досяг 15 млрд грн. Темп приросту роздрібного портфеля банку минулого року перевищив середньоринковий. Ощад наразі посідає третє місце в банківський системі України, додавши один пункт порівняно з 2022 роком.
Ощадбанк стабільно утримує першість в іпотечному та авторедитуванні, де має частку ринку 44% та 54% відповідно. Протягом року банк надав клієнтам 2804 іпотечних кредити на суму понад 4 млрд грн. Ощад є лідером державної програми кредитування єОселя з часткою ринку майже 48%. З моменту її старту станом на кінець минулого року профінансовано 2747 пільгових кредитів на загальну суму 4,1 млрд грн.
Більше 4 тисяч позичальників минулого року стали власниками автомобілів завдяки Ощадбанку, а загальна сума наданих автокредитів становила 3,3 млрд грн.
Окрім двох флагманських кредитних продуктів банку для фізосіб також є позитивні результати в сфері кеш-кредитування. Обсяг кеш-кредитів Ощаду за рік збільшився в 2,5 разу, і нині відповідний портфель перевищує 1 млрд грн.
«На другому році війни банк активно кредитує, адже цього потребують наші клієнти. Зокрема, зростає попит на участь у державній програмі єОселя. Житло є важливою передумовою повернення додому українців, що вимушено виїхали за кордон через війну, і, відповідно, для відновлення України, до якого комплексно долучається Ощадбанк. На рахунку Ощаду і перша видана єОселя, і перший такий кредит на квартиру в об’єкті незавершеного будівництва, і перша спільна програма з регіональною владою, яка зі свого бюджету компенсує частину відсоткової ставки. Крім того, минулого року Ощад почав працювати на первинному ринку та вже акредитував 12 забудовників. Нещодавно завдяки лібералізації умов програми ми видали ще й перший в Україні кредит на приватний будинок», – зауважила Валерія Малахова, директорка департаменту роздрібного бізнесу Ощадбанку.
У 2023 році в Ощаді відбулось зростання залишків на рахунках фізичних осіб на 10% – до 188 млрд грн (еквівалент в усіх валютах). Понад ¾ усіх коштів розміщено у гривні. Упродовж 2023 року обсяг строкових гривневих депозитів Ощадбанку зріс на 32,3% і становить більше 58 млрд грн. Серед депозитних продуктів банку найбільший попит мають вклади «Мій захисник» та «Моя перемога». Для військовослужбовців та членів їхніх родин запроваджено пільговий депозит «Мій захисник». Станом на кінець грудня на ньому було розміщено 14,1 млрд грн. Що стосується популярного депозиту «Моя перемога» з підвищеною відсотковою ставкою, то на ньому можуть розмістити кошти всі бажаючі. З моменту запровадження цього депозиту у травні 2023 року українці розмістили на ньому понад 6,1 млрд грн.
Для всіх клієнтів, включаючи преміум-сегмент, зараз важливо зберегти заощадження. Для цього Ощад пропонує зокрема військові облігації. Вони мають значний попит саме серед преміум-клієнтів, який зріс удвічі порівняно з попереднім роком. Нині Ощадбанк надає можливість придбати ОВДП як на первинних аукціонах Міністерства фінансів України, так і на вторинному ринку – з власного портфеля.
Додатково банк пропонує щотижневі дайджести з аналітикою фінансових ринків та економіки. На основі цієї інформації клієнти можуть приймати виважені фінансові рішення, які допомагатимуть зберігати та примножувати статки.
Загальна кількість клієнтів преміум-сегмента у 2023 році збільшилась на 23%. Відповідний сервіс забезпечується менеджерами в 70 преміум-зонах, які функціонують в кожному обласному управлінні, та у флагманському преміум-центрі в Києві.
«Потреби преміум-клієнтів виходять за рамки звичайного сервісу та стандартних банківських продуктів, тому ми впевнено рухаємось до найкращих міжнародних стандартів. Це підтверджує зокрема висока оцінка Global Private Banking Awards 2023 від Euromoney: Ощад визнано кращим банком у приватному обслуговуванні преміум-клієнтів в Україні», – наголосив Дмитро Соловйов, начальник управління організації роботи з преміум-клієнтами Ощадбанку.
Враховуючи реалії сьогодення, клієнти активно користуються дистанційними каналами обслуговування. Так, протягом 2023 року в системі Ощад 24/7 (два мобільні додатки та інтернет-банкінг) було проведено 157 мільйонів операцій на загальну суму майже 362 млрд грн. З них за допомогою ОщадPAY (касового апарату у смартфоні) було здійснено 2,5 мільйони трансакцій на загальну суму понад 2 млрд грн. Більше 9 тисяч користувачів цього мобільного застосунку можуть проводити через власний смартфон безготівкові оплати з використанням безконтактних карток та гаманців Apple Pay та Google Pay.
«Ми інвестували в розробку нових функцій застосунку «Мобільний Ощад»: провели більше 10 оновлень за рік, запровадили 25 нових функцій та сервісів. Зокрема, це можливість оформлювати картку єВідновлення, з якою можна отримати компенсацію за майно, що було пошкоджено внаслідок повномасштабного вторгнення, або управління кредитом-розстрочкою. Тепер клієнти мають можливість самостійно змінювати кредитний ліміт при оформленні нової розстрочки. Також додано нові сервіси в чат-боти у Viber і Telegram», – зазначив Володимир Москаленко, директор департаменту електронної комерції та платіжних засобів Ощадбанку.
Ще один напрям роботи – розвиток еквайрингу. Ощад нині посідає друге місце на ринку еквайрингу з часткою ринку 20%. Відповідна мережа банку становить понад 80 тисяч POS-терміналів, а кількість партнерів перевищує 29 тисяч.
«Я пишаюсь бізнес-результатами, яких ми досягли у 2023 році завдячуючи команді, а також тому, що наші фінансові продукти та сервісні рішення було швидко адаптовано до умов воєнного часу. В результаті рівень задоволеності клієнтів – фізичних осіб зріс на 30% порівняно з минулорічним показником. У 2024 році ми працюватимемо над подальшим зростанням кредитного та депозитного портфелів роздрібного бізнесу та будемо надійним фінансовим партнером держави для відновлення країни та підвищення добробуту наших громадян», – підсумував Антон Тютюн, заступник голови правління Ощадбанку, відповідальний за роздрібний бізнес.
[1] Тут і далі – дані станом на кінець 2023 року.
Новини Ощаду