53% жінок хочуть навчатись фінансової грамотності: результати дослідження Українського Жіночого Конгресу за сприяння Ощадбанку
Новини Ощаду
Рівень фінансової грамотності жінок нижчий, ніж у чоловіків, і при цьому більше половини жінок хочуть навчатись фінансової грамотності. Такі дані було отримано в результаті спільного проєкту Ощадбанку та Українського Жіночого Конгресу, що спрямований на підвищення фінансової грамотності серед жінок з малих громад.
Результати проєкту було оприлюднено 2 липня інформаційним агентством «Укрінформ».
Розповідаючи про ідею проєкту, членкиня наглядової ради Ощадбанку Роза Тапанова підкреслила, що з початком повномасштабної війни Ощад став не просто банком, а повноправним партнером для своїх клієнтів: у фінансуванні й грантах, у розширенні можливостей, в експертній підтримці й навчанні.
«Для відновлення економіки країни сьогодні вкрай необхідним є більш активне залучення жінок, у тому числі через зміну ними спеціальностей і підвищення кар’єрних амбіцій. Наша співпраця з УЖК і результати проведеного спільного дослідження доводять, що ми рухаємось у правильному напрямі: освітній компонент для цього є надзвичайно важливим», – зазначила Роза Тапанова.
Співзасновниця і директорка Українського Жіночого Конгресу Світлана Войцеховська навела статистичні дані, які свідчать про значне зростання кількості жінок, які через війну стали годувальницями родин, розпорядницями сімейного бюджету.
«Ці жінки взяли на себе нові функції і потребують нових знань. Так само знання потрібні жінкам, які успішно розпочали свій бізнес, але не знають, як масштабуватись. Тому ми спільно з Ощадбанком здійснили цей проєкт: соціологічно дослідили, які саме аспекти фінансової грамотності провисають, на що звернути увагу, де зробити банківські послуги доступнішими. Ми хочемо, щоб жінки ставали вправнішими та ефективнішими», – заявила Світлана Войцеховська.
Відповідно до результатів дослідження фінансова грамотність жінок є значно нижчою від чоловіків при тому, що їхній рівень освіти вище. Так, лише чверть жінок змогли вирахувати річну ставку кредиту за місячним показником. Серед чоловіків із завданням впорались 37%.
«Це може пояснюватись тим, що доходи жінок нижчі і, відповідно, вони мають менше навичок користування надлишковими коштами. Водночас нижча фінансова грамотність сприяє бідності, створюючи порочне коло», – зазначив Дмитро Савчук, директор ТОВ «Інфо Сапієнс» – компанії, яка провела опитування.
«В Ощадбанку вважають підтримку жіночого бізнесу важливим пріоритетом роботи. Банк активно допомагає жінкам-підприємницям не лише виживати, але й розвиватись під час повномасштабної війни. На нашу думку, потенціал жіночого бізнесу ще до кінця не розкритий. Ми хочемо, щоб більше українок започатковували власну справу, здобували нові знання, а відтак і нові можливості. Співпраця з УЖК – черговий крок у цьому напрямі. Отримані соціологічні дані свідчать про суттєвий попит на навчання фінансової грамотності для жінок, і ці результати буде використано нами для планування інформаційних кампаній у цій сфері», – зазначив Сергій Наумов, голова правління Ощадбанку.
Повний звіт про дослідження рівня фінансової грамотності українців дивіться тут.
Новини Ощаду
Прес-служба Ощадбанку