Про успіх
Михайло Дорощук та його дружина Антоніна уже два роки поспіль активно розвивають свій сімейний бізнес із виробництва креативних нічних світильників. Компанія Creative Light починалася з декількох ескізів незвичайних нічників, а вже за два роки виросла у стабільну сімейну справу.
Дитина як джерело ідей
Після народження малюка молоді батьки Михайло та Антоніна мали нічний клопіт: годувати дитину у темряві було складно, тому доводилося підсвічувати екраном мобільного телефону, бо тримати світильник завжди увімкненим вночі незручно. Михайло почав мізкувати, як зарадити проблемі. Так з’явилася ідея ергономічного і стильного нічника для дитячої кімнати, який горів би цілу ніч, ощадливо споживав електроенергію і був при цьому пожежобезпечним.
На той час у подружжя працював невеликий інтернет-магазин із продажу закордонної косметики, але 2014 року його довелося закрити через коливання курсу гривні та зниження рентабельності. Тож ідея Михайла про дитячі світильники була на часі. Такий товар вирішив би проблему багатьох сімей, тому можна було сподіватися на успіх.
Підприємець зробив декілька ескізів продукції і одразу замовив пробну партію із шести зразків. За реакцією споживачів він зрозумів, що технічне рішення вдале і треба продовжувати.
Бізнес на двох
Перші півроку подружжя працювало лише удвох. Поки Антоніна відповідала за операційну складову (упаковка, доставка, клієнт-сервіс), Михайло узяв на себе комунікацію із підрядниками та постачальниками.
Маленький сімейний бізнес запустився у кінці серпня 2015 року, а вже у вересні почалися перші замовлення – 1-2 на день. Згодом підприємці зрозуміли, що треба одразу робити великі партії товару. Все складалося якнайкраще: з початком осені почало рано темнішати, і кількість замовлень зросла.
Непогане промо для бізнесу дав Фестиваль вуличної їжі, де Creative Light продали чимало нічників. І підприємці зрозуміли, що перспективи є. Фактично відразу визначили піковий сезон – із вересня по грудень. «Що темніше на вулиці, то більше замовлень. А Новий рік – найгарячіша пора», – ділиться Михайло. Торік на зимові свята компанія встановила рекорд – продала 60 світильників за один день. Михайло каже, що перед зимовими святами швидко розкуповують тематичні світильники (з оленями та янголами), в інший період попит на моделі більш-менш рівномірний.
Бренд має своїх прихильників і серед українських публічних персон. Так, зірка «95 кварталу» Олена Кравець придбала світильники для своїх дітей, а потім іще декілька для друзів.
Попервах, коли Михайло та Антоніна працювали удвох, дохід зростав на 30% щомісяця, і це надихало.
Інвестиції у світло
Перші інвестиції у бізнес склали 12 тис. грн. На ці гроші придбали деревину для світильників та додаткові матеріали. Нині працює власне виробництво, його організація і запуск обійшлися засновникам у $15 тис. Михайло розповідає, що всі зароблені за останні півроку кошти пішли на розвиток виробництва.
Компанії довелося вирішувати різні проблеми. Нелегко було знайти постачальників деревини та блоків живлення, домовитися з орендодавцями про приміщення для виробництва. Creative Light потребувала грошей для покриття дефіциту оборотних коштів, але завдяки кредитній картці з лімітом 100 тис. грн це питання зникло із порядку денного.
Попри деякий досвід у бізнесі, дещо виявилося новим. Наприклад, через валютне регулювання виникли труднощі із доставкою китайського обладнання. У кінці 2016 року до штату долучилося ще двоє співробітників. Михайло наголошує на тому, що правильне делегування та розподілення у команді вирішує багато проблем. Сконцентрувати всі бізнес-процеси на двох-трьох працівниках – це помилка, яка може спричинити колапс. Крім того, у компанії присутня соціальна складова: у пікові періоди співробітники Creative Light працюють понаднормово, тому отримують за це додаткові гроші.
Шлях на захід
Просування продукту вдалося налагодити одразу. Самотужки зробили сайт на базі шаблона, який уже два роки ефективно функціонує без змін. Компанія позиціонувала себе насамперед як інтернет-магазин, тому основними каналами просування обрали соцмережі та контекстну рекламу Google, яка і дала найбільше охоплення.
Нічники Creative Light – продукт імпульсний, тож ідеальною платформою для просування та продажів став Instagram. Виявилося, що клієнтам набагато зручніше зробити замовлення саме у цій мережі, ніж через сайт або телефоном. Зараз Instagram дає Creative Light майже 30% продажів.
Але підприємці не обмежуються Україною. Сьогодні їхні креативні світильники можна придбати на Amazon і Etsy, а в планах компанії – виходити на американський офлайновий ринок, щоб працювати із заокеанськими ритейлерами напряму.
Та шлях до США для Creative Light пролягає через Польщу. Завдання мінімум – до кінця року вийти з продуктом на цей ринок. Подружжя розуміє, що проблем їм додасться. Більшість компонентів їхніх світильників уже сертифікована згідно з європейськими стандартами, а от повна сертифікація коштує 2-3 тис. євро.
Попри це, підприємці впевнені в успішному виході на зовнішні ринки. Вони вважають, що головне в них є – патент на вироби, права на торговельну марку та бажання розвиватися. До того ж виробництво креативних світильників досягло такого обсягу, що продавати можна набагато більше, ніж купують в Україні.
Про успіх