Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Заробіток на авто

Євгенія Козловська

Про успіх

Ігор Добрянський, засновник стартапу, розповідає про проект SizeCar, онлайн-платформу, що дає змогу власникам приватних авто заробляти на оренді, а туристам – мати дешевий засіб пересування.

 

Ігорю, як виникла ідея стартапу? Чи був у вас досвід у підприємництві?

Я багато чим займався: був власником IT-компанії, відкривав нестандартний кінотеатр у Вінниці з ліжками та пуфами замість стільців, у цьому ж місті заснував фірму з прокату авто. У моєму автопарку було десять машин. Але коли я захотів розширити бізнес, то зрозумів, що докупляти автівки дуже дорого. І тоді я вирішив: а чому б не спробувати створити платформу, з якої люди у будь-якій точці світу зможуть здавати в оренду свої авто, а я отримуватиму за це комісію як посередник?
Нині дуже популярні сервіси, що дають можливість вирішувати усі питання онлайн. До того ж багатьом молодим людям нецікаво вкладати кошти у машини, вони залюбки витрачають їх на подорожі, а авто орендують.

 

Скільки знадобилося коштів для старту?

У 2017 році в Україні ми вклали в цю справу майже $71 тис. власних коштів: це усі витрати разом із моїми діловими подорожами, презентаціями в Америці, розробленням платформи. Поки що ми не залучали сторонні інвестиції. Компанію зареєстрували і в Україні, і в США, але запуск був лише в Україні.

 

Скільки людей зараз у команді та які їхні функції?

Натепер у нас 12 людей: три співзасновники (я, Андрій Стахов та Вірджинія Денніс), розробники, дизайнери та тестувальники продукту.

 

Як ви плануєте залучати інвестиції? Скільки вам потрібно для швидкого розвитку?

Я презентував нашу ідею у Нью-Йорку, Вашингтоні та Бірмінгемі, почув про неї схвальні відгуки. Тож плануємо налагоджувати співпрацю із венчурними фондами, але спочатку нам потрібно продемонструвати інвесторам, як працює цей проект в Україні.
Також ми активно шукаємо варіанти залучення інвестицій з інкубаторів, акселераторів, венчурних фондів. 10% нашої компанії коштують $250 тис., цього якраз вистачить для розгортання широкої рекламної кампанії, вдосконалення сайту та інших першочергових потреб.

 

Як працює ваша платформа?

На платформі є каталог автомобілів власників, з яких ви можете обирати будь-яке авто. Оскільки ми не витрачаємо гроші на персонал, мийки, техобслуговування, то сервіс обходиться дешевше, ніж у великих прокатних салонів.
Ще ми відрізняємося тим, що пропонуємо послуги не лише у мегаполісах, а й у містечках, де немає жодного пункту прокату. Це, до речі, проблема не суто українська: у США також важко знайти машину напрокат, якщо ви не у великому місті.
Як посередники, ми отримуємо 20% від фактичної суми за прокат, а реєстрація на сайті безкоштовна як для власників, так і для орендарів, адже ми беремо гроші лише під час бронювання авто. Вартість оренди власник встановлює сам, але на сайті є калькулятор. Він допомагає визначити приблизну ціну прокату, після того як ви ввели ринкову вартість авто.
У нас немає обмежень щодо того, які автомобілі можна здавати в оренду: це можуть бути авто як економ-, так і преміум-класу.

 

Які міста представлені на платформі?

Найбільше пропозицій з великих міст: Києва, Одеси, Львова. На платформі майже 300 зареєстрованих користувачів.

 

Як ви забезпечуєте безпеку?

У нас є домовленість із Міжнародною асоціацією автопрокатних компаній (ICRA): ми можемо користуватися її базами даних, де є інформація про шахраїв, які раніше користувалися авто у країнах СНД. Також ми збираємо інформацію про тих, хто хоче орендувати авто: беремо їхній номер банківської карти, мобільного телефону, адресу електронної пошти. Якщо виникатимуть якісь неприємні ситуації, будемо сприяти вирішенню конфлікту, адже у нас є служба підтримки. Щоб убезпечитися від ДТП та викрадення машин, рекомендуємо оформляти страхування каско.

 

Ваш сервіс існує від 2017 року. Які труднощі вам довелося долати?

Найважче було знайти надійних партнерів. Ідея виникла ще у 2016-му, але перша команда розробників, із якою я домовлявся, захотіла набагато більший відсоток прибутку, ніж я розраховував. Не склалася співпраця і з другою командою. І лише третя спроба стала вдалою, тож тепер у нас із партнерами гарні стосунки, ми можемо довіряти одне одному. З Андрієм ми усе проговорили, підписали договір. А з Вірджинією я спілкувався, коли ще не займався цим стартапом, тому знав, що з нею можна успішно співпрацювати. 
Ще одна складність – нюанси законодавства. В Україні складніша система оренди. У США, наприклад, не потрібно підписувати договір офлайн: можна про все домовитися онлайн, і такі договори мають юридичну силу. А у нас потрібно роздрукувати договір та підписати його особисто.

 

Як ви рекламуєте свій сервіс? Чи проводили рекламні кампанії?

Поки що ми не запускали жодної рекламної акції. Про нас дізнаються переважно зі ЗМІ, працює також сарафанне радіо. Після залучення інвестицій плануємо розгорнути рекламну кампанію. Тривають перемови із заправками, щоб розміщувати рекламу на їхній території.

 

Які у вас плани на найближчий час?

Ми хочемо вийти на міжнародний ринок: основна наша мета – США. А у квітні поїдемо до Польщі, тому що наш стартап виграв безкоштовну участь у Wolves Summit у Варшаві. Якщо там надійдуть привабливі пропозиції, можливо, почнемо масштабування з Польщі.
Також у планах – запровадити систему блокчейн, на основі якої можна буде розплачуватися за оренду внутрішньою валютою платформи, щоб мати змогу укладати договір онлайн та мінімізувати ризики шахрайства.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"