Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Їжа у боксах

Євгенія Козловська

Про успіх

Засновниці сервісу з доставки готової їжі у коробках, одеситки Юлія Сухорукова та Олана Куценко, розповідають, як використати свої попередні провали та заснувати успішний бізнес.

 

 

Як тапас-бар перетворився на кейтеринг

Дівчата познайомилися на заняттях коучинг-студії Галини Дерябіної в Одесі та вирішили відкрити свою справу. Вибір ресторанної сфери був невипадковий: Юлія керувала рестораном виїзного обслуговування «Фігаро», а Олана мала великий досвід у PR та просуванні закладів сфери харчування. 
Вирішили почати з тапас-бару з кондитерською вітриною. Ідея виглядала дуже привабливо, однак виникли непередбачувані труднощі з електромережею та орендою приміщення. Засновниці опинилися перед вибором: або кинути усе, або вигадати новий формат. У проект уже було вкладено чималі особисті кошти: 70 тисяч доларів. «Ми вирішили не здаватися», – каже Олана. Дівчата спробували декілька варіантів, що виявилися не надто успішними: безглютенові десерти, виробництво вареників та пельменів, підготовка святкових страв до Нового року... Але ще одна спроба стала вдалою – нестандартна доставка їжі в коробках. Так, у лютому 2017 року і з’явився Box Catering.

 

Як знайти УТП

«Нам не довелося робити все з нуля, – зазначає Юлія. – Тому я не можу сказати, що попередні спроби – це суцільний факап. У нас уже була частина обладнання, було сформоване ядро команди, і ми використали попередні напрацювання, щоб швидко запустити нову ідею». Дівчата згадують, що довелося позичити майже 30 тисяч доларів: на упакову, витратні матеріали, додаткове обладнання, рекламні буклети, розроблення сайту тощо. Усе прагнули робити одразу якісно, щоб не довелося перероблювати. Такий підхід дав швидкий результат: стартап став прибутковим вже за місяць.
Фішкою бізнесу є бокси-коробки. Вони виглядають цілком презентабельно, тому не потрібно перекладати їжу в тарілки, можна одразу ставити коробки на стіл. Ще одна фішка – можливість термінового замовлення: від дзвінка до доставки проходить лише дві години. Секрет такої швидкості, за словами дівчат, полягає у правильній організації робочого процесу. Вся їжа розкладена в окремі холодильники у певній послідовності, тому команда може приготувати бокси за 1,5 години та доставити їх за 30 хвилин.
Спеціально для BOX Catering було розроблено програмне забезпечення: можна бачити, де перебуває кур'єр, планувати закупівлю продуктів тощо.

 

Про форс-мажори та курйози

Якось надійшло замовлення на влаштування ікряної вечірки. Дівчата розробили все меню на основі ікри, подавати страви мали на крижинах. І от у найвідповідальніший момент у приміщенні зникло світло. «На кухні нічого не видно, лід починає танути, на стіл доводиться подавати, підсвічуючи мобілками... Це був дуже екстремальний досвід, але ми впоралися», – діляться спогадами засновниці. Олана розповідає і про нюанси святкових замовлень. На день святого Патрика дівчата розробили оригінальне меню: усі страви були зеленого кольору. Воно мало шалений успіх у клієнтів, але виявилося, що компанія банально не встигає обробити усі взяті замовлення. Частині клієнтів довелося довго чекати. «Ми зрозуміли, як важливо реалістично оцінювати власні сили і зробили висновки», – каже Олана.

 
Про цифри та різницю між Києвом і Одесою

Переважно доставку замовляють для корпоративних свят або особистих заходів. У середньому в день буває до 15 замовлень, від 1 до 20 коробок у кожному. Середній чек – близько 100 доларів.
Київська філія компанії відкрилась у листопаді 2017 р. Заснувати її було простіше: дівчата просто застосували досвід Box Catering в Одесі: вони вже розуміли, яка потрібна кухня, як будувати маркетингову стратегію, скільки потрібно персоналу. Засновниці також зазначають, що засоби просування в цих містах різні: в Одесі більшість клієнтів приводить сарафанне радіо, у Києві доводиться більше працювати з онлайн-рекламою.

 

Поради новачкам у бізнесі та майбутнє компанії

Засновниці радять пам’ятати декілька простих правил:
1. Зробіть перший крок. Теоретичні знання, тренінги, лекції, майстер-класи нічого не варті без практики.
2. Продумайте, що ви будете робити, якщо провалиться початковий план. Не сприймайте це як повне фіаско: ви здобули досвід, знайомства, обладнання – все це можна застосовувати.
3. Пам’ятайте про правило малих та великих хвиль. Коли бізнес тільки починається, швидше за все, ви одразу матимете результат. Коли бізнес масштабується, хвиля стає довшою: ви вкладаєте час та гроші, довше чекаєте і лише згодом маєте результат. Важливо дочекатися цього моменту.

На майбутнє у планах Олани та Юлії – запуск франшизи, але лише після того, як усі процеси будуть працювати як годинниковий механізм. А ще дівчата планують запускати нову лінію – little boxes – коробки, що будуть доступніші за ціною і які можна буде замовляти щодня.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"