Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Європейська вишуканість в українському домі

Катерина Спориш

Про успіх

Любов Цапенкова, співзасновниця Hommie, розповіла «Будуй своє» про правильні рішення в меблевому бізнесі та перспективи продажу в інших країнах. А ще — про безвідповідальних підрядників та особливості просування бренду в соціальних мережах.

Інформаційна довідка. Hommie засновано у Києві в 2014 р. Підприємство спеціалізується на виробництві меблів для дому із натуральної деревини та похідних від неї матеріалів.

Довіра покупців через факапи

Впізнаваність, висока якість продукції та надійні підрядники — цього Hommie досяг за 5 років копіткої праці. А ще це були роки регулярного стресу і потрясінь. Так, наші з чоловіком спогади — не лише про успіх. Іноді наш бренд опинявся під загрозою втрати репутації та клієнтів.

До цього призводили неприємні випадки, коли треті особи — підрядники не виконували своїх зобов’язань. На жаль, ринок меблів в Україні «сірий» стосовно юридичної урегульованості між замовником та виконавцями-аутсорсерами: столярами, оббивальниками, майстрами з металу та іншими. І для нас як власників бренду небажання підрядників нести відповідальність за власні помилки виливалося раз по раз у втрачений час, нерви і кошти.

Звичайно, ми вперто шукали вихід — потрібно було взагалі унеможливити повторення таких ситуацій. Спочатку просто знаходили все нових і нових підрядників. З ними укладали договори. Втім, насправді такі угоди не давали жодних гарантій, як і штрафні санкції через брак тощо. І знову ж таки, отримати вчасно якісне замовлення не вдавалося.

Наразі у нас є пул довірених підрядників-приватних осіб та декілька крупних компаній, якими ми задоволені. Як тільки взаємодія з ними успішно налагодилася, рівень стресу та кількість потрясінь знизилися в рази. А швидкість виготовлення замовлення стала зрозумілою для нас, і відповідно — для клієнта.

Початок: від мандрів до бізнесу

Ми з чоловіком багато подорожували Європою — Італією, Іспанією, іншими країнами. Деякий час я жила у Франції, навчаюсь у бізнес-школі. Саме там мене вразило, що широкому загалу доступні дуже гарні меблі, оскільки магазини масового товару, як-от Maisons du Mondes, пропонують стильні й автентичні рішення. Натомість у нас це коштувало б занадто дорого. Повертаючись до ситуації в Україні, реалії були досить прозаїчними. Вишукані стильні імпортні меблі дозволяли собі лише заможні покупці, а масмаркет пропонував однотипні квадратні дивани і ліжка та банальні фабричні шафи.

Тоді ми й вирішили спробувати робити класні якісні меблі з європейським дизайном, суттєво дешевші за імпортні. Розробили дизайн і замовили у підрядників виготовлення дерев’яних та корпусних меблів за нашими зразками. Саме тоді ми з чоловіком і відчули весь «біль» взаємодії з виробниками.

Але водночас зрозуміли, що меблям українського виробництва, які за стилем та якістю нагадуватимуть італійські зразки, а коштуватимуть в рази дешевше (€100 замість €300) — бути! І такий український аналог користуватиметься попитом!

Бізнес за €3 тис.: як вклалися в мізерну суму і заявили про себе світові

На старті ми з чоловіком витратили €3 тис. власних коштів на закупівлю інструменту, виготовлення перших зразків меблів та участь у виставці. Ми не мали ані замовлень, ані імені — лише кілька зразків меблів у власному домі.

Аби перетворити задум на бренд, я звернулася до давніх друзів-креативщиків. Поділилася ідеєю — виготовляти меблі, подібні на європейські зразки. Цілковито поклавшись на знавців своєї справи, вже за кілька тижнів я отримала варіант логотипу і назву бренду — Hommie. Вдала гра слів викликала асоціацію з домом і чимось комфортним.

Перша професійна виставка Living Design Tendency, на якій був представлений бренд Hommie, проходила у Києві восени 2014 р. Ідея з виставкою була влучною — під брендом Hommie ми демонстрували дерев’яні та корпусні меблі для дому, і про нас дізналися! Адже найчастіше відвідувачі, серед яких потенційні покупці та партнери, звертають увагу саме на нові бренди. Так сталося і з нами — і ми отримали впізнаваність та постійний потік замовлень від покупців. Останніх привабило саме те, що наша продукція подібна на іноземні зразки, а коштує істотно дешевше.

Виконуючи перші замовлення, ми з чоловіком були, радше, дизайнерами в Hommie та менеджерами, що керували виробництвом у наших підрядників. Наразі ситуація змінилася — більшість операцій ми виконуємо на власних виробничих потужностях, частково віддаємо перевіреним аутсорсерам. Виготовляємо меблі від 3 до 8 тижнів, терміни залежать від матеріалів, обробки та інших параметрів.

Офлайн та онлайн: особливості торгівлі

Коло наших клієнтів поволі розширювалося. Переважно це були жінки віком від 35 років, які планували робити вдома ремонт та оновлювати меблі. Вони прагли отримали європейську якість за українською ціною. Це стало особливо актуально, коли економічна ситуація погіршилася, а гривня знецінилася. Європейські меблі стали задорогими.

Зразки меблів усі клієнти хотіли побачити на власні очі, а не просто на фото. Спочатку вони приїздили у наш міні-шоурум у приватному будинку. Але це було незручно. Все вирішив випадок, коли приятелька запропонувала мені разом взяти в оренду приміщення на першому поверсі у середмісті столиці. На цю пропозицію я охоче погодилася, і вже декілька років поспіль клієнти знайомляться з нашою продукцією в шоурумі.

Окрім офлайн-продажів, ми почали активно розвивати сторінки у Facebook, Instagram і власний сайт. Певний час всі ці канали розвивалися паралельно: Facebook завдяки рекламним кампаніям приносив нових клієнтів, Instagram і сайт — також.

Ситуація кардинально змінилася у 2017 р., коли Facebook переглянув рекламну політику, через що ми перестали отримувати нових клієнтів та запити з цієї соцмережі. Ми сфокусувалися на Instagram — і не помилися. Тепер це провідний канал нашої взаємодії з клієнтами, і вперше вони про нас дізнаються саме там.

Плани: курс на Схід і Захід

На цей рік ми маємо багато амбіційних планів. Націлені на укріплення позицій на вітчизняному ринку — ми вже представлені в 6 містах України, і на цьому не зупинимося.

А ще придивляємося до східних країн — Грузії, Казахстану. За нашими спостереженнями та дослідженнями, ці ринки недостатньо заповнені меблевою продукцією європейської якості. Очевидно, що ми будемо там цікавими.

Щодо ЄС, то для виходу на ці ринки нам потрібно ще пройти сертифікацію та віддати на тестування деревину задля документування її безпечності. Впевнена, що наші наміри просування бренду на Захід та Схід втіляться у життя, і світ про нас дізнається!

Про успіх

АТ "Ощадбанк"