Що ти за лідер?
"Будуй своє" поспілкувалися із засновником бренду яскравих дощовиків StaySeе Максимом Чуріковим про специфіку онлайн-магазинів нішевих товарів.
СТИЛЬНА ІДЕЯ
StaySeе - бренд яскравих українських дощовиків, курток, плащів і парок. На створення власного виробництва одягу Максима Чурікова надихнула одна з подорожей до Європи. У 2016 році Максим разом з дружиною подорожували по Швеції і, прогулюючись вулицями Стокгольма, натрапили на цікавий спортивний магазин, в якому придбали собі по яскравому дощовику. Пізніше в Україні Максим познайомився з людьми, з якими поділився ідеєю пошиття дощовиків. Вони допомогли з першими контактами виробництва та підбором тканин. Спочатку пара придумала основну модель і просто відшивала її в різних, виключно яскравих, кольорах. Пізніше засновники бренду потрапили на фестиваль Всі.Свої, де зрозуміли, що рухаються у правильному напрямку. Це стало стимулом урізноманітнити моделі дощовиків і розширити асортимент.
На думку Максима, щоб українському незалежному бренду привернути увагу аудиторії та вийти в плюс, спочатку необхідно зрозуміти та усвідомити, що на старті мова не має йти про бренд. Найперше потрібно протестувати гіпотези і дослідити ринок, тому що потім може виявитися, що немає ніякого сенсу виходити на ринок. Лише після цього потрібно робити кроки по формуванню образу своєї торгової марки.
ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ НІШЕВИХ БРЕНДІВ
Рішення заходити на ринок з монопродуктом може бути як вигідним, так і ризикованим. Усе дуже ситуативно і залежить від конкретного ринку і конкретного продукту. Для цього варто провести детальне дослідження і аналіз ринку. «Я вважаю, що виходити на ринок друку на футболках не варто, а ось виходити на ринок, наприклад, кед - ідея цікава», - ділиться Максим.
В Україні, на відміну від країн Європи, не розвинена культура носіння дощовиків. Тому ідея ввести товар в незайняту нішу виглядала логічною. До того ж зараз в Україні бум на поїздки в Ісландію і країни Скандинавії. Як підсумок, цільова аудиторія StaySeе - це молоді люди, які ведуть активний спосіб життя, багато подорожують і мають стабільну роботу, щоб дозволити собі все це. Клієнти бренду дощовиків не соромляться бути помітними і схильні змінювати свій стиль на користь яскравості. Такі споживачі завжди віддадуть перевагу новому і незвичному товару, який, до того ж, має практичну користь. «Ми не шукали покупця, покупець шукав нас», - коментує Максим.
КАНАЛИ КОМУНІКАЦІЙ
Для жителів і гостей Києва бренд відкрив шоурум для примірок, але основна частина споживачів купує дощовики через онлайн-магазин. Очевидно, що описана вище цільова аудиторія бренду не любить втрачати зайвий час на дорогу і пошук товарів і вважає за краще замовляти необхідний їм продукт, не виходячи з дому/офісу.
Канал, через який найчастіше виходять на онлайн-магазин StaySeе, - соціальні мережі. На думку Максима, для просування бізнесу в соціальних мережах, в першу чергу, потрібно адекватно оцінювати себе і свої сили, критично мислити і не витати в хмарах. Далі - лише інструментарій, який з часом відточиться досвідом. 95% сценаріїв просування в соціальних мережах відомі та чітко сформульовані. Але в решту 5% часто можна вмістити саме ту родзинку, яку зможуть оцінити потенційні аудиторії, впевнений Максим.
Історія перших сотень підписників завжди проста - це друзі і знайомі. А ось далі йде системна робота. Тут важливо розуміти одне: з кожним роком все складніше набирати підписників, оскільки споживачі пересичені контентом. Тому важливо доносити максимально актуальну інформацію і працювати не тільки над статистичними показниками, на зразок охоплення та залучення, а в першу чергу зосередити увагу на якості контенту. Вибудовуючи комунікацію з аудиторією, Максим керується правилом номер один - логікою. Будь-яке повідомлення повинно нести якийсь сенс або ж розважальну складову. Також завжди важливо розуміти психологію покупця: в першу чергу розповідати про те, що йому потрібно.
«Буде голосно сказано, що у мене була чітка маркетингова стратегія. Швидше це симбіоз досвіду роботи в маркетингу, психології та здорового глузду. Зрозумійте, для досягнення результатів не завжди потрібні стратегії. Важливіше мати внутрішнє відчуття, що і як потрібно робити, вміти швидко реагувати на складні ситуації та робити висновки з помилок», - коментує Максим.
ОНЛАЙН VS ОФЛАЙН
Зараз серед підприємців поширена думка, що магазини онлайн приносять більше прибутку і вигідніші як покупцям, так і засновникам таких магазинів. Однак, на думку Максима, вигода магазину не залежить від того, фізичний він або у мережі: «Вигода - це математика продажів і математика витрат».
Ціноутворення в разі StaySeе - це проста надбавка певної дельти до собівартості товару. Кожен вирішує сам, скільки він хоче заробляти і яку робити надбавку. У такій вузькій ніші, як виробництво яскравих дощовиків, клієнти не очікують, що онлайн ціна буде нижчою, оскільки подібної продукції майже немає в спеціалізованих магазинах.
Що ти за лідер?