Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Який фестиваль на смак?

Катерина Спориш

CEO Ulichnaya Eda Роман Тугашев розповів «Будуй своє» про те, як фестивалі впливають на смакові вподобання українців.

— Романе, розкажи історію фестивалю «Уличная еда»?

— У 2013 р. провели три фестивалі. Перший — у галереї «Лавра». Два наступних — на ВДНГ. На першому було 7 учасників, але ми не розрахували кількості їжі, бо не передбачили кількість відвідувачів. Далі таких проблем не виникало. Загалом у перший фестивальний рік заходи відвідало 5 тис. гостей.

— Чому обрали Арт-завод «Платформа»?

— У 2014 р. ми провели фестиваль на паркувальному майданчику Даринку. Тоді ж мій партнер, власник Арт-Заводу «Платформа», вирішив розвинути територію полишеного Дарницького шовкового комбінату. І запропонував мені проводити фестивалі на цій території. Тоді у мене було багато сумнів: метро Лісова, промислова зона? І все ж я вирішив ризикнути, і недарма. Поступово відремонтували приміщення, зробили озеленення. Загалом відновили 120 тис. кв. м.

— Наскільки змінився фестиваль за 5 років?

— Не змінилося те, що фестиваль — це чудова нагода протестувати себе та свій продукт, заробити грошей. За час існування сформувалося коло постійних учасників, додалося 10-20% нових. Загалом — 50-80 учасників щоразу.

— Романе, кухня яких народів світу представлена на фестивалі?

— Чесно? Простіше перерахувати, яких кухонь не було представлено (сміється) — від бургерів до м’яса оленів. За роки існування вибір став значно більше. Наразі вулична їжа — це не лише хотдоги з майонезом і кетчупом, а й сотні інших смачних страв. На фестивалі 4-5 серпня «5 years 5 senses» була навіть африканська кухня. Однак і гості стають вимогливішими. Це нас спонукає рухатися вперед.

— На твою думку, які тенденції на ринку вуличної їжі?

— Для розуміння, за кордоном до стріт-фуду ставляться позитивно та без упереджень, чого не вистачає українцям. В ЄС не морочать голови прапорцями, банерами, декором, інсталяціями тощо. Український же гість — вимогливий, йому швидко все приїдається. Що ще? На жаль, до сьогодні існує багато стереотипів.

Велика частина людей вважають стріт-фуд шкідливою їжею. Хоча тепер практично у кожного учасника наших фестивалів можна знайти щось для ЗСЖ. На заходах представлені страви на будь-який смак і на будь-яку ціну в залежності від собівартості компонентів. Але у кожного учасника ми перевіряємо собівартість продукту і націнку. Внаслідок цього у гостей завжди існує вибір різних цінових категорій: з'їсти бургер за 60 грн або за 120 грн. Втім, ми не дозволяємо продавати дешеві, неякісні продукти. Ретельно це контролюємо.

— Твої прогнози щодо фестивалів із вуличною їжею?

— Як бачимо, у регіонах поки що рівень організації фестивалів — як у Києві зо 5 років тому. Вважаю, ринок збільшуватиметься, а рівень якості та організації — поліпшуватиметься.

АТ "Ощадбанк"