Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Як знайти копірайтера для свого бізнесу

Дмитро Мішнєв

Ідея для бізнесу

Тексти – основа бізнесу, що працює в онлайні й активно займається маркетингом. Саме якісний контент підвищує залученість клієнтів, змушує їх реагувати на рекламу та взаємодіяти з компанією. Текст є одним із ключових чинників ранжування у пошукових системах, за якими сторінки сайтів сортуються з-поміж тисяч схожих.

Завдання копірайтера – підготувати влучні тексти, які зачеплять потрібні струни клієнта й згенерують продажі для компанії. Де шукати такого фахівця, як перевіряти його компетенції та протестувати якість роботи? Розберімося з цими питаннями разом з експертами.

Готуємося до пошуку грунтовно 

Передусім чітко сформулюйте свої завдання й складіть список вимог до копірайтера.

Вузький фахівець або широкого профілю. У першу чергу визначтеся: вам потрібен автор-універсал, що буде добре писати на будь-яку тему, чи експерт у певній темі. Тут багато залежить від особливостей бізнесу:

  • для великого магазину з різними товарами й спрямуванням краще підійде універсал;
  • для нішевого бізнесу, наприклад медицина чи юридична справа, шукайте фахівця з профільною освітою або практичним досвідом роботи.

Тимчасовий чи постійний. Вирішіть для себе: вам потрібен копірайтер лише на проєкт чи на постійну роботу. Другий варіант зазвичай цікавіший, оскільки можна домовитися про знижку завдяки великому й постійному обсягу роботи. До того ж якість текстів копірайтера, який глибоко занурений у тему, буде вища, ніж в автора, якого найняли на один проєкт.

Сергій Школяренко, співзасновник агенції FIVE Media, ділиться досвідом: «Перед пошуком копірайтера ми формуємо на тексти технічне завдання (ТЗ), яке роблять наші аналітики. На кожен блог-пост є окреме ТЗ, так ми готові розпочинати відбір». 

Отже, перед початком пошуку копірайтера у вас уже повинно бути сформоване від SEO-фахівця ТЗ, за яким потрібно писати тексти.

Де знайти копірайтера

«Талановитий копірайтер у світі діджиталу на вагу золота. У бізнесу може бути відмінна стратегія, крутий продукт, але без правильної передачі цінностей та інформації до споживачів любові до бренду не зліпиш. Клієнти натрапляють на вашу рекламу, тексти, сторінки в соцмережах, і є лише лічені секунди, щоб зацікавити аудиторію», – наголошує Владислав Гузь, маркетолог компанії WP Merchandise.

Сьогодні є чимало каналів, де можна знайти талановитого, відповідального й професійного копірайтера. Розповімо про найпопулярніші.

Біржі фрілансу. Це сайти-посередники, на яких замовник і виконавець реєструють свої профілі та знаходять один одного. Найвідоміша українська біржа – freelancehunt.com. Тут можна відшукати фахівця під усякий проєкт й оцінити його компетенції за наявними у профілі відгуками, прикладами робіт у портфоліо, рейтингом.

Засновник інтернет-видавництва «Літвир» Олександр Пелешко вважає: «Біржі фрілансу – найкращий варіант пошуку копірайтера. Тут є спеціалісти будь-якого рівня, підготовки й бюджету».

Проте є й мінуси:

  • багато новачків без досвіду;
  • додаткова комісія сайту за оплату послуг та безпечні угоди;
  • внутрішні умови роботи, з якими доведеться ознайомитися, щоб розмістити проєкт.

Сайти пошуку вакансій. Ще один варіант знайти гарного спеціаліста – дати оголошення на сайти пошуку роботи. У рубриці копірайтинг є багато резюме – як початківців, так й авторів з великим досвідом і  компетенціями у вузьких сферах.

Комерційна директорка адвокатського об'єднання «Капустін і партнери» Анна Діаз розповіла, що основну потребу у фахівцях вони задовольняють саме за допомогою job-сайтів. «Копірайтер – одна з ключових посад у нашій компанії, тому у нас вони в штаті й усі мають юридичну освіту. Ми пробували різні варіанти співпраці й дійшли висновку, що спеціаліст без профільної освіти якісні тексти не напише. Він банально не розрізнить українське та російське законодавство», – зауважує Анна.

Плюси сайтів пошуку роботи:

  • детальне портфоліо кандидата;
  • великий вибір фахівців вузьких сфер;
  • налаштованість авторів на довготривалу працю.

Мінуси:

  • ризикованість співпраці;
  • важко відсортувати кандидатів: немає рейтингу чи відгуків;
  • нерелевантні відгуки та резюме, що вже втратили актуальність.

Телеграм-канал і групи у соцмережах. Одними з головних інструментів є Telegram і Facebook. Достатньо ввести в пошуку «копірайтинг» – і з’являться десятки профільних груп, на які підписані круті автори.

Анна Діаз розповіла, що цей канал вони також використовують для пошуку юристів. У групах об’єднуються професіонали вищого класу, яких на біржах дуже мало.

Плюси:

  • великий вибір кандидатів;
  • можливість аналізу соціального профілю спеціаліста;
  • швидке розміщення вакансії.

Мінуси:

  • складно визначити рівень майстерності автора;
  • відсутність відгуків;
  • ризикована співпраця.

Контент-агенції. Головна особливість співпраці зі студіями – мінімальна витрата часу на погодження, перевірку, правки та приймання роботи. Компанії самостійно відбирають кращих копірайтерів за різними напрямами та розподіляють завдання між ними. Також в агенції зазвичай працюють редактор і коректор, які доводять статтю автора до ідеалу.

Переваги контент-студій:

  • висока якість текстів;
  • підтримання своєї репутації на ринку;
  • швидка й точна реалізація проєкту;
  • професійний контент за різними напрямами, який можна замовити в одному місці.

Однак за зручність доведеться платити. Ставка в агенцій зазвичай вища, ніж у разі прямої співпраці з копірайтером.

Олександр Пелешко розповідає: «Потрібно мати на увазі, що у більшості випадків студії лише посередники між фрілансером і замовником. І дуже сильно пощастить, якщо вони відповідально ставляться до роботи та перевіряють якість тексту». Але якщо знайти гарного підрядника, за якість контенту можна не хвилюватися.

Рекомендації колег, клієнтів. Таким чином дуже багато компаній знаходять відповідальних авторів. Головна перевага – робота з копірайтером перевірена і якість його текстів влаштовує рекомендувача. Але треба розуміти, що на різних темах спеціаліст може показати різні результати, тому завжди треба тестувати й перевіряти нового співробітника.

Як обрати найкращого автора

 «Крім гарної мови, стилістики, граматики, орфографії, потрібно звертати увагу на багато інших чинників. Передусім – на вміння користуватися ключовими словами, завдяки яким пошукові системи визначають корисність тексту. Розуміння специфіки  побудови речення та принципу різнорівневих (частотних) запитів», – підказує Олександр Пелешко.

Портфоліо. «Раджу просити кандидатів надавати посилання на їхні тексти на певну тематику, щоб оцінити їх як із погляду користі й глибини розуміння теми, так і  ранжування в топі пошукових систем», – ділиться досвідом оцінки портфоліо Сергій Школяренко.

Тестове завдання. Олександр Пелешко рекомендує давати кандидатам тестове завдання з мінімальним бюджетом і проханням надіслати його в чорновому та вичитаному варіанті (якщо залучається коректор чи редактор). Далі порівняти тексти, відмічаючи зміни в якості, та визначити найкращий. «Щоб оцінити «продажність» тексту, роздайте копії готової роботи своїм працівникам. Вони дадуть відповідь, який текст їх одразу зачепив», – научає експерт.

Відстеження KPI. Анна Діаз радить: «SEO-статті ми аналізуємо по запитах, за якими вони з’явилися у пошуковому індексі. Якщо ключовий запит правильний, стаття підготовлена добре. Новинні статті оцінюємо за кількістю читачів та рівнем залученості їх в матеріал. Коли ж клієнт зайшов й одразу вийшов, то чи тема підібрана неправильно, чи стаття написана нецікаво. Продажні тексти аналізуємо щодо конверсії. Але тут достатньо складно зрозуміти, які із залучених фахівців більше вплинули на результат».

Сподіваємось, досвід експертів допоможе вам знайти професіонального копірайтера, швидко оцінити його тексти й плідно співпрацювати. Вдалого пошуку!

Ідея для бізнесу

АТ "Ощадбанк"