Про успіх
Максим Хомуха, засновник компанії Multitransfer, розповів в інтерв’ю «Будуй своє» про щасливі випадки, помилкові та правильні рішення, секрети просування нової послуги через маркетплейс і строки повернення інвестицій. А ще — про запити клієнтів, які змінюють ринок трансферних послуг.
Інформаційна довідка: Multitransfer заснована 2017 р., компанія надає трансферні послуги.
— Максиме, розкажи передісторію бізнесу?
— Все сталося випадково. Раніше я займався торгівлею через інтернет. Мій бізнес зростав. Разом з ним зростала і кількість замовлень — які треба було доставляти. Запит на новий формат транспорту сформувався минулого року.
Серед найрізноманітніших пропозицій я вибрав мультівен. Такий тип авто підходив як для доставки товарів, так і для пасажирських перевезень 6-7 осіб — з комфортом завдяки просторому салону, зручним кріслам та кондиціонеру.
Я придбав Volkswagen Multivan, вартість якого для моделей 2017 р. станом на минулий рік була близько $80 тис. Водночас вживані авто коштували біля $40 тис. І я спинився на другому варіанті, обравши так звану «топову» комплектацію з метою забезпечити максимальний комфорт у переїздах або подорожах.
Одночасно із придбанням отримав «сюрприз» — табличку з написом «Ласкаво просимо, містере...». Саме з такою зустрічаючі чекають на гостей в аеропортах, вокзалах та в інших місцях. Тоді й промайнула ідея щодо перевезень людей, яку я вирішив не відкладати до кращих часів. Навпаки — одразу реалізував. Про нову послугу розповів друзям та знайомим. На щастя, чекати на замовлення довго не довелося — з’явилося досить охочих. Партнери по бізнесу, коли планували відвідати Україну, зверталися до мене, щоб їх зустріти автомобілем і навпаки.
— Які послуги запропонували?
— Спочатку — зустріти та відвезти до аеропорту або на вокзал, зустріти з пологового будинку. Згодом додалися послуги гіда, екскурсовода, перекладача. І навіть консьєрж-сервіс — замовити квитки, столики у закладах, знайти інформацію тощо.
— Скільки автомобілів у компанії?
— Як просував нову послугу?
— На старті Multitransfer я замовив сайт-візитівку, надрукував буклети. Потім звернувся до пошукової системи Google, де знайшов контакти, на мою думку, потенційних клієнтів — готелів та туристичних агенцій. Згодом доставив туди буклети. Але, на жаль, це не спрацювало. Тому шукав нових клієнтів через дошки оголошень та соціальну мережу Instagram. У підсумку спрацювали обидва способи. Так я отримав нових приватних клієнтів.
Згодом придивився до маркетплейсу Prom.ua (читай тут про користь маркетплейсів — Ред.). Адже платформі довіряють клієнти, що шукають товар або послугу, і обирають найкращих серед пропозицій через відгуки та інші параметри. Довіряють і підприємці, що тільки-но розпочинають власну справу, запроваджують новий продукт, або змінюють типи продажів — переходять з приватних на корпоративні замовлення, з роздрібної торгівлі на гуртівню тощо.
Зважаючи на довіру покупців та підприємців, залишив власне оголошення. Вже за перший тиждень після розміщення оголошення я отримав перших клієнтів. А за рік продажі послуги зросли у десятки разів, а прибуток — у сотні разів! Переважна більшість замовлень — регулярні корпоративні замовлення від компаній, зазвичай пов’язаних туризмом, заходами, або таких, що шукають транспорт для корпоративних цілей.
Щодо статистики, то завдяки Prom.ua я отримав 80% корпоративних замовлень. 20% — приватні замовлення від людей, які бажають подорожувати Україною та світом. Загалом на маркетплейс припадає близько 90% усіх замовлень.
— Які терміни повернення інвестицій?
— В Україні строки — 3-5 років. Але вони змінюються через певний перелік факторів — вартість, клас авто, професійність водіїв та інші параметри.
— Які наразі тенденції на ринку послуг?
— Зараз ситуація наступна: сьогоденний клієнт бажає скористатися послугою оренди автомобіля та отримати авто з «люксовою» комплектацією. Яких уже не вистачає. Тож ринок швидко реагує на запит. Та й ми вже найближчим часом плануємо закупити ще 2 автомобілі для розширення автопарку.
Про успіх