Ідея для бізнесу
Люди смітять вдома й в офісі, у торговому центрі й на вулиці – усюди й завжди. Та мало хто любить чи має час на прибирання, тому бізнес на чистоті завжди матиме попит.
Як відкрити клінінгову компанію? Скільки це коштуватиме? Як швидко можна окупити витрати? Який середній чек замовлення? Про все це ми поспілкувалися з СЕО клінінгової компанії «Уберем» Кареном Мірзаханяном.
Види клінінгових компаній, послуг, та з чого почати
Залежно від того, кого обслуговують клінінгові компанії, їх можна розділити:
- на тих, що працюють з фізичними особами: прибирання квартир і приватних будинків;
- з юридичними особами: клінінг офісів, торгових центрів, кав’ярень тощо;
- змішані: надають послуги усім.
У цьому сегменті надаються різні послуги, втім глобально їх можна згрупувати за такими напрямами:
- генеральне прибирання;
- підтримання чистоти;
- прибирання після ремонту, будівництва;
- миття вікон, вітрин;
- хімчистка меблів і килимів;
- прибирання на вулиці (подвір’я, прилеглої території).
Карен Мірзаханян радить починати бізнес з приватних осіб. Спочатку це може бути прибирання після ремонту, хімчистка меблів, миття вікон, генеральне прибирання. Робити все це може одна мобільна бригада.
«Надання таких послуг найлегше організувати й контролювати. Працювати з юрособами важче: масштабні замовлення й контракти потребують високого рівня кваліфікації. Крім того, на ринку досить велика конкуренція стосовно цих замовлень, ціни на них демпінгують. Наприклад, середня вартість такого контракту – 25 тис. грн. Щоб заробляти на об’ємі тут, треба будувати велику систему», – ділиться Карен Мірзаханян.
Як зареєструвати компанію та який КВЕД обрати
Експерт радить починати бізнес з реєстрації ФОП другої групи. За його словами, на такій системі легше вести облік. Наразі це можна зробити через додаток «Дія», але потрібно мати електронний підпис (його безкоштовно надає ваш банк).
У класифікаторі видів економічної діяльності КВЕД-2010, оберіть групу 81.2 «Діяльність із прибирання».
Що придбати до початку роботи
Основні витрати до старту бізнесу стосуватимуться оренди приміщення, закупівлі побутової техніки й витратних матеріалів.
Оренда
Карен Мірзаханян перший час рекомендує винаймати офіс-склад на 30–50 кв. м. Важливо, щоб до нього був цілодобовий доступ.
«Прибирання може закінчитися вночі, і треба мати можливість повернути на місце інвентар. У Києві середня вартість оренди такого об’єкта становить 10–15 тис. грн», – зауважив експерт.
Якщо ж ви не змогли самостійно знайти приміщення, то послуги рієлтора коштуватимуть 50–100 % від вартості оренди, залежно від регіону. Врахуйте й те, що орендодавці часто вимагають оплату за перший та останній місяці оренди. Втім, інколи можна домовитися й розбити платіж за останній місяць на кілька частин.
Уніформа
Подбайте про спецодяг для працівників, бажано, щоб він був брендований. В інтернеті ціни від 500 грн до кількох тисяч за комплект, усе залежать від тканини, дизайну тощо. Можна замовити оригінальну уніформу.
Техніка
Спочатку вистачить пилососа й пароочисника. Техніка має бути професійна – у неї більша потужність і витривалість роботи.
Витратні матеріали й інвентар
Хімічні засоби – порошки, гелі тощо варто обирати з професійних ліній, вони краще видаляють забруднення. Пам’ятайте й про екологічність засобів. У квартирі, що прибиратимете, можуть мешкати діти, алергіки, домашні тварини, які чутливі до «хімії».
З інвентарю для клінінгу знадобляться швабри, стяжки для вікон, відра, губки й серветки, драбини тощо.
Вартість першочергових витрат залежить від якості й виробника, приблизно для однієї бригади вам це обійдеться у 10 тис. – 30 тис. грн.
Персонал: бригадир і клінери-фрілансери
Бригада складатиметься з 3–6 осіб. Обов’язково має бути менеджер (бригадир), його краще взяти в штат. Заробітна плата бригадира становить приблизно 20 тис. грн на місяць.
Щодо клінерів, то можна працювати з постійними фрілансерами за цивільно-правовим договором. Платять бригаді десь 50 % від замовлення.
«Менеджер обов’язково має пройти спеціалізовані курси з прибирання й хімчистки. Такий комплексний курс коштує від 5 тис. грн. Клінери ж зазвичай проходять одноденний інструктаж, а потім навчаються вже безпосередньо під час роботи. Процес прибирання обов'язково контролює менеджер», – радить фахівець клінінгового сервісу.
Зверніть увагу на особливості підбору персоналу. Менеджер має бути людиною, якій ви цілковито довіряєте, з лідерськими якостями, адже він контролюватиме роботу й поведінку клінерів. Варто перевіряти порядність і репутацію працівників – хоч одна крадіжка чи зламана річ може поставити хрест на бізнесі.
Де шукати перших клієнтів
СЕО «Уберем» запевняє, що наразі послуги клінінгу в Україні мають попит, тому достатньо створити сайт і запустити контекстну рекламу в Google (приблизно 500 грн за день). За нею клієнти знайдуть вас самі. Також варто вести сторінку у фейсбуці чи інстаграмі.
«Середній чек залежить від сезону: восени й влітку він становитиме понад 5 тис. грн, взимку – десь 4 тис. грн. Це пов’язано із сезоном миття вікон», – пояснює експерт.
Кошторис клінінгового бізнесу
Реальний кошторис залежить від регіону, де ви відкриваєте компанію, та від її масштабу й класу.
Початкові витрати будуть такими:
- реєстрація безкоштовна;
- оренда – 20–24 тис. грн (оплата за перший та останній місяці);
- обладнання – 10–30 тис. грн.
Таким чином, для старту вам потрібно 30–54 тис. грн. Додайте ще вартість уніформи працівників, розробки сайту та маркетингові послуги.
Щомісяця ви витрачатимете:
- на оренду приміщення – 12 тис. грн;
- зарплату менеджера – 20 тис. грн;
- рекламу в інтернеті – 15 тис. грн (по 500 грн щодня);
- податки – 13 тис. грн;
- інші витрати – 5 тис. грн.
Разом виходить 65 тис. грн. На хімію, матеріали й амортизацію основних засобів йде в середньому 250 грн на прибирання. Плата бригаді клінерів – 2–3 тис. грн за замовлення (50 % від суми).
«Щоб вийти в нуль, потрібно мати 30–40 замовлень на місяць. А якщо одразу за місяць знайдете 50 клієнтів, то чистими можна заробити 25 тис. грн», – ділиться досвідом Карен Мірзаханян.
В Україні послуги з клінінгу найбільш популярні в столиці й у великих містах. Там вже є компанії, які конкурують між собою. У деяких регіонах, де послугами користується переважно бізнес, ніша поки що вільна.
Ідея для бізнесу