Бізнес-план
Українські компанії почали витрачати більше коштів на зручні та красиві офіси, соціальні пакети, здорове харчування. Останній механізм значно вплинув на попит на ринку кейтерингу в Україні. Тепер можна замовити комплексні обіди прямо в офіс, що значно зекономить час на пошук їжі.
За словами співзасновника і керівника сервісу з доставки їжі Fred & Fresh Сергія Анисенка, іще 2015 року на ринку кейтерингу було складно знайти постачальника якісної, здорової та смачної їжі в офіс (не всім компаніям смакують борщ, вареники і салати з майонезом). Саме така обмеженість вибору змусила Сергія задуматися про створення бізнесу в цьому сегменті.
«Мої друзі, які тепер є моїми бізнес-партнерами, провели багато років за кордоном: навчалися, стажувалися, працювали. Після повернення в Україну у них з’явилася проблема – ніде швидко й смачно пообідати, причому з'їсти якісну та здорову їжу. Так у нас з'явилася ідея створити преміальний фастфуд за оптимальною ціною, і саме досвід іноземних компаній надихнув нас. Це сталося 2015 року, відтоді ми – постійні клієнти наших власних послуг. Таким чином відбувається контроль якості: якщо щось не так – ми першими про це дізнаємося», – розповідає Сергій Анисенко.
Розвиток Fred & Fresh починався за принципом класичного стартапа. У компанії працювало восьмеро людей, які відповідали одразу за кілька напрямків. Стартові інвестиції склали $10 тис., це були гроші бізнес-партнерів. За весь час існування компанія жодного разу не залучала позикові кошти. Поточні витрати, зокрема на розширення клієнтської мережі, погашалися оборотними коштами.
«Для такого бізнесу, як наш, це мінімальна сума. Ми в цьому питанні були дуже обережними. Річ у тім, що ми хотіли виготовляти кулінарні шедеври у зручній формі, і не знали, чи уподобають українці такий недешевий фастфуд. Клієнти оцінили наші намагання, і тепер ми зростаємо із середнім показником 20% на місяць», – ділиться керівник Fred & Fresh.
Підприємці хотіли створити сервіс, який би вирішував кілька завдань: якість, смак і комфорт. Від початку команда готувала близько 100 страв на день, тепер – понад 1 тис. Штат збільшився до 30 людей і продовжує зростати. Компанія постійно шукає нових кухарів і готова навчати людей, налаштовуючи їхні навички під власні потреби.
Кейтеринг чудово задовольняє потреби офісного працівника. «До початку робочого дня ми розвозимо їжу замовникам і завантажуємо у холодильники. Співробітники компанії можуть не виходити з офісу і не чекати доставки, а будь-коли попоїсти. Таким чином, ми економимо півгодини-годину робочого часу щодня», – наголошує Сергій.
Компанія Fred & Fresh витрачає мінімальні кошти на просування свого продукту. Розширення клієнтської мережі відбувається через сарафанне радіо або, як каже Анисенко, за принципом дегустації.
«Якось нам замовили корпоративне харчування у компанії, співробітник якої регулярно їв наші сендвічі під час зустрічей у коворкінгу «Платформа», а потім розповідав, як це було смачно», – згадує підприємець.
Досвід компанії свідчить про те, що ті, хто спробував страви Fred & Fresh і оцінив зручність сервісу, переконливо рекомендують їх своїм знайомим. Натепер послугами Fred & Fresh користуються такі відомі компанії, як Microsoft, DataArt, «Нова пошта», LOHIKA, Fondy, SkyKillers, Internet Investments Group, Attendify, Dentons, Pulsarfour, мережа Сrossfit Banda, дизайн-школа Projector, спортхаб ЄБШ, тренажерні зали SportLife Delux та інші.
Сергій Анисенко наголошує, що компанія постійно розвивається і змінюється. На початку року вони залучили дієтологів і тренерів, які допомогли розробити збалансоване фіт-меню. Компанія планує і надалі розвивати цей напрямок. Крім того, збирається розширити асортимент і додати страви, які можна розігрівати.
Бізнес-план