Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

ЯК СТВОРИТИ ЕФЕКТИВНУ КОМАНДУ

Що ти за лідер?

«Будуй своє» поспілкувалися зі стратегом Дмитром Ливчем, проектним менеджером та керівником аналітичного відділу EasyBusiness, менеджером групи Економічний розвиток в Реанімаційному пакеті реформ, про побудову успішної команди, делегування відповідальності та правила ідеального керівника.

Дмитро поділився правилами створення ефективної команди та розповів про методи дієвої комунікації зі співробітниками.

ПОБУДОВА ІДЕАЛЬНОЇ КОМАНДИ

Як менеджер із суттєвим досвідом, Дмитро зазначає, що зібрати ефективну команду – завдання не з легких. Проте йому вдалося виробити власний підхід до побудування команди.

Щоб зробити цей процес дієвим, Дмитро зважає на такі ключові показники: професіоналізм, зворотний зв'язок та довіру.

Обираючи фахівців до команди, він найперше звертає увагу на must have набір: навички, знання, досвід – ця програма мінімум, на думку стратега, демонструє професіоналізм фахівця. Також Ливч зазначає, що сьогодні особливо суттєвими є гнучкі навички членів команди й акцентує на важливості таких soft skills, як  вміння самоорганізуватися; здатність швидко навчатися та адекватне сприйняття критики.

Комунікація зворотного зв'язку – ще один важливий чинник дієвої команди. Коли кожен із членів команди сконцентрований суто на своїй поточній роботі, підтримка керівником оптимальної загальної картини процесу стає майже неможливою. «Поодинці ми — ніщо. Але коли ми командою працюємо над проектом, то відповідаємо за результат усі разом», — коментує Дмитро. За зворотний зв’язок у команді Дмитра Ливча відповідає простий, проте перевірений метод — щоденні «5-тихвилинки», які допомагають правильно розподілити зони відповідальності та підказати одне одному, на яких ключових моментах потрібно більше концентрувати свою увагу, або говорити про плюси/мінуси проробленої роботи. Важливою є системність 5-тихвилинок.

Довіра. Якщо ви не довіряєте своїм людям, а вони не довіряють вам — ви вже не команда. Аби запускати проект, молодому підприємцю потрібно бути впевненим у людях, котрі будуть з ним його робити, в їх компетентності та віддачі. Шукаючи людей та створюючи команду, керівник вже на перших етапах має переконатися, що цим людям можна довірити свою ідею та її реалізацію, що кожен з них зможе стати лідером та скорегувати стратегію управління або реалізації проекту, якщо це стане необхідним. Довіра має бути не тільки у професійних якостях, а й у особистісних.

ЄДНАЛЬНА СИЛА В КОМАНДІ

Якщо вже зрозуміло, на що необхідно звертати увагу при створенні команди, то об'єднати її можливо за рахунок спільних цінностей. Це те підґрунтя, що дозволяє створювати різноманітні ідеї та впроваджувати неординарні рішення. «Всі ми у щось віримо, всі ми бачимо по-своєму ідеальне суспільство, ідеальну країну. У той момент, коли в команді ви усвідомили, що маєте хоча б декілька спільних поглядів, ви будете готові разом ці цінності імплементувати у реальність. Це буде тим рушієм, що, по-перше, об'єднує вас заради спільної мети, по-друге, долучить до вас ще більше прихильників. Нашу команду змогли об'єднати п’ять ключових цінностей: свобода, персональна ініціатива, відповідальність, довіра, повага», — ділиться Дмитро. Отже, визначення спільних цінностей – найперше, над чим варто працювати для побудови здорової команди.

Серед правил комунікації, що діють всередині команди, Дмитро виокремлює:

  • Бути на зв'язку;
  • Бути чесними з командою та з клієнтом;
  • Чітке розподілення обов'язків всередині команди;
  • Мати спільні командні цілі та ідеали.

ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДИ

Дмитро Ливч переконаний, що менеджеру, аби успішно керувати командою, необхідно «контролювати свій контроль», не входячи в крайнощі тотального нагляду чи некерованої свободи та даючи іншим членам команди можливість взяти на себе частину відповідальності. Отже, Дмитро виділяє наступні принципи організації команди:

  • Лідер має брати на себе відповідальність: за людей та за кінцевий результат, за розвиток своєї команди та вести їх уперед.
  • Делегувати свободу вибору того, чим саме людина в команді хоче займатись, і допомагати розвивати її в цьому напрямку.
  • Спільне лідерство. Кожна людина впливає на результат. В команді необхідні довіра та розвиток.
  • Час від часу команді потрібен друг або менеджер. Необхідно завжди розуміти, де і ким ви маєте бути.

КОМАНДА СЬОГОДНІ

Виходячи з потреб сьогоднішнього ринку, наразі необхідно формувати ініціативні команди, які першими будуть генерувати нові ідеї. Також склад команди повинен бути різноманітним, тобто це може бути 5 професіоналів з різних сфер, з різним досвідом, але вони мають мати спільну мету — це дозволить продукувати кращі механізми для отримання результату.

При цьому кожна сфера може використовувати різні механіки управління. Й кожна з них може бути як ефективною, так і ні. На думку Дмитра, будь-який метод управління командою має передбачати піклування про людей. Головне — визначити приписи, які допоможуть у розбудові команди. Приклад правил команди Дмитра Ливча:

  • Правило «smarter». Цілі повинні будуватися за принципом «не smart, а smarter»,що означає постійний перегляд та оптимізацію завдань. Мета повинна бути specific (конкретною), motivational (мотиваційною), attainable (досяжною), relevant (актуальною), timely (обмеженою в часі), enjoyable (тією, що надихає та цікавою) і rewarding (винагороджувати).
  • Правило «inspire or fire» - надихай або звільняй. Ливч наголошує на превалюванні саме soft skills працівників над професійним досвідом чи знаннями. Відсутність інтересу члена команди до бізнесу, в якому він працює, відіграє первинну роль у рішенні щодо його подальшої присутності в команді. Тобто, якщо в ній є люди, які вміють добре робити свою роботу, але при цьому вона їм нецікава і їм байдуже до інтересів компанії та колективу, з цим потрібно щось робити. Таких людей потрібно або тренувати та мотивувати, або звільнити, інакше вони демотивують всю команду й керівника в тому числі.

 СКЛАДНОЩІ ВСЕРЕДИНІ КОМАНДИ

Стратегія в управлінні командою може змінюватись в залежності від ситуацій: атмосфери в команді, специфіки проектів або власних відчуттів управлінця. Лідер повинен завжди тримати руку на пульсі та аналізувати клімат у своїй команді. Необхідно слідкувати за близькістю вигорання команди, існуванням конфліктів. «Іноді, навпаки, все настільки прекрасно, що команда може упускати важливі нюанси в проектах», — ділиться Дмитро.

Найпоширенішою складністю, на яку наштовхуються керівники всередині команд, є вигорання. Воно частіше трапляється не у всієї команди одночасно, а в когось одного. Тут важливо:

      1) нагадати, заради чого робляться спільні зусилля;

     2) дати команді або конкретній людині відпочити та перезавантажитись.

Також каменем спотикання є однотонність роботи. Тут, на думку Дмитра, важливо змінювати проекти. Мета може залишитись тією самою, але проекти, які ведуть до її досягнення, можуть бути навіть з різних сфер.

Що ти за лідер?

АТ "Ощадбанк"