Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Як створити дружний колектив в офісі та на дистанційці

Наталія Найдюк

Що ти за лідер?

На роботі людина проводить більшу частину життя. Від того, наскільки їй комфортно в колективі й на робочому місці, залежить, чи зможе вона розкрити свій потенціал на повну. Подивіться, як у серіалі «Мільярди» психологиня Венді Роадс майстерно залагоджувала конфлікти в компанії для досягнення спільної мети. І за це Боббі Аксельрод платив їй щедрий гонорар.

Що таке дружний колектив? Як його створити та які є методи гуртування людей, що працюють в офісі, на виробництві й віддалено. Все це ми обговорили з HR-generalist рекламної агенції Катериною Козельскою

Всі як один

«Ми ходимо на роботу не лише щоб отримувати гроші, а й щоб комунікувати, досягати результатів, зростати, налагоджувати зв’язки, у тому числі дружні. Звісно, у команді кожен виконує свої функції, але тут важливіше, як це відбувається. Дружний колектив працює злагоджено, як один механізм», – починає розмову Катерина. 

Експертка навела три ознаки приязних стосунків у команді:

  • комунікація – люди всередині спілкуються, жартують, дослухаються до пропозицій колег, підтримують одне одного морально, а не мовчки виконують свої обов'язки;
  • спілкування поза офісом: на корпоративах, маївках, спільних заходах тощо. Так створюється атмосфера довіри, яка позитивно позначається на роботі; 
  • працівники беруть на себе відповідальність. Щоб уникнути суперечок, кожному треба чітко розуміти зону відповідальності – свою та колег.

Коли приязні нема

У недружному колективі працівники не бажають виявляти себе й з різних причин не воліють висловлювати власну думку. Зазвичай, через страх перед керівництвом. 

«У такому колективі навіть висококваліфіковані фахівці можуть провалити проєкт. Як наслідок, втрачаються клієнти й страждає HR-бренд компанії», – зауважує експертка.

Хто відповідальний за мікроклімат в компанії 

На думку Катерини Козельскої, у першу чергу це завдання керівника, саме він задає тональність взаємовідносин.

«Наскільки він вміє й готовий до відкритого спілкування, здатний почути кожного, змотивувати й запалити, настільки й зростають шанси, що колектив буде згуртованим і кожен у ньому почуватиметься вільно. Лише після цього можлива робота HR-менеджера, який організовує різні заходи, що сприяють дружній атмосфері, слідкує за емоційним станом команди», – пояснює фахівчиня.

Що згуртовує колектив

Корпоративна культура консолідує співробітників. Це поняття об’єднує в собі цінності, переконання, правила поведінки, прописані чи негласно прийняті в компанії. В ідеальних умовах їх дотримується кожен працівник. 

Основні складові корпоративної культури:

  • спільне бачення розвитку – напрям, у якому рухається компанія, і розуміння, чого вона має досягти за певний період. Як правило, беруть мінімум два роки. Це бачення повинне об’єднувати всіх співробітників; 
  • цінності й традиції – важливі процеси й ритуали, прийняті в компанії. Наприклад, звичай вітати з днем народження, 8 Березня, професійним святом тощо; 
  • норми поведінки – робочий графік, ставлення до запізнень, посадові обов’язки працівників, що вони мають робити в конкретних ситуаціях;
  • корпоративний стиль – оформлення офісу, фірмові кольори, символіка, дрес-код тощо. Фактично «зовнішній вигляд» компанії.

«Загалом компоненти корпоративної культури – це tone of voice, фірмовий стиль, те, як ми комунікуємо у соцмережах, на заходах тощо. Це щотижневе внутрішнє розсилання новин, мерч (маски, одяг із логотипами), формат проведенням корпоративів, цінності», – резюмує експертка.

Як об’єднати людей

Методів багато, та найпоширеніші – тимбілдинги й зустрічі. На думку HR-generalist, надзвичайно корисними є ранкові п’ятихвилинки, де обговорюють досягнення й завдання, задають настрій на весь робочий день або тиждень. 

Ще один цікавий метод – День навпаки, коли керівництво та підлеглі (або люди із різних департаментів) на день міняються місцями й робочими функціями. Так дуже швидко стають зрозумілими обов'язки колег, знімається накопичена напруга та вирішуються якісь недомовки.

«Коли ми працювали офлайн у TABASCO, святкували прихід нового клієнта. Наш креативний директор Олександр Смірнов завжди підкреслював, що новий клієнт – то заслуга кожного співробітника. На таких спонтанних вечірках також обговорювалися поточні проєкти й народжувалися ідеї, які потім ми узгоджували з клієнтами», – згадує експертка. 

Колектив в умовах дистанційки 

Через карантин в Україні на 26 % зросла кількість вакансій, що пропонують віддалену роботу. 

«На дистанційці важливо цікавитися, чи зручно людям працювати віддалено, чи обладнане в них робоче місце, чи є умови для роботи з дому, елементарно – чи працює без збоїв інтернет! Якщо є проблеми або побажання, їх варто вирішити. Коли співробітник відчуває, що про нього піклуються, психологічний мікроклімат у колективі покращується», – каже Козельска.

Також вона радить раз на тиждень спілкуватися усім у Zoom. Це згуртовує та створює ефект присутності.

«Аби не розривався зв’язок із компанією, можна надсилати вітамінні (фруктові) посилки, корпоративні подарунки, інші бонуси. Це нагадує, що ти працюєш у колективі, і не один навіть у віддаленому домашньому офісі», – додає експертка.

А щоб розрядити атмосферу й піднести настрій колег, Катерина пропонує в командних чатах не лише розв’язувати робочі питання, а й надсилати якісь меми, фото, цікаві статті, пропонувати спільні походи у театр, кіно, на екскурсії. Звісно ж, із дотриманням карантинних вимог. 

Тож цілісна команда надзвичайно важлива для компанії, і для її згуртування не варто шкодувати ані часу, ані фінансів. 

Що ти за лідер?

АТ "Ощадбанк"