Що ти за лідер?
На роботі людина проводить більшу частину життя. Від того, наскільки їй комфортно в колективі й на робочому місці, залежить, чи зможе вона розкрити свій потенціал на повну. Подивіться, як у серіалі «Мільярди» психологиня Венді Роадс майстерно залагоджувала конфлікти в компанії для досягнення спільної мети. І за це Боббі Аксельрод платив їй щедрий гонорар.
Що таке дружний колектив? Як його створити та які є методи гуртування людей, що працюють в офісі, на виробництві й віддалено. Все це ми обговорили з HR-generalist рекламної агенції Катериною Козельскою.
Всі як один
«Ми ходимо на роботу не лише щоб отримувати гроші, а й щоб комунікувати, досягати результатів, зростати, налагоджувати зв’язки, у тому числі дружні. Звісно, у команді кожен виконує свої функції, але тут важливіше, як це відбувається. Дружний колектив працює злагоджено, як один механізм», – починає розмову Катерина.
Експертка навела три ознаки приязних стосунків у команді:
- комунікація – люди всередині спілкуються, жартують, дослухаються до пропозицій колег, підтримують одне одного морально, а не мовчки виконують свої обов'язки;
- спілкування поза офісом: на корпоративах, маївках, спільних заходах тощо. Так створюється атмосфера довіри, яка позитивно позначається на роботі;
- працівники беруть на себе відповідальність. Щоб уникнути суперечок, кожному треба чітко розуміти зону відповідальності – свою та колег.
Коли приязні нема
У недружному колективі працівники не бажають виявляти себе й з різних причин не воліють висловлювати власну думку. Зазвичай, через страх перед керівництвом.
«У такому колективі навіть висококваліфіковані фахівці можуть провалити проєкт. Як наслідок, втрачаються клієнти й страждає HR-бренд компанії», – зауважує експертка.
Хто відповідальний за мікроклімат в компанії
На думку Катерини Козельскої, у першу чергу це завдання керівника, саме він задає тональність взаємовідносин.
«Наскільки він вміє й готовий до відкритого спілкування, здатний почути кожного, змотивувати й запалити, настільки й зростають шанси, що колектив буде згуртованим і кожен у ньому почуватиметься вільно. Лише після цього можлива робота HR-менеджера, який організовує різні заходи, що сприяють дружній атмосфері, слідкує за емоційним станом команди», – пояснює фахівчиня.
Що згуртовує колектив
Корпоративна культура консолідує співробітників. Це поняття об’єднує в собі цінності, переконання, правила поведінки, прописані чи негласно прийняті в компанії. В ідеальних умовах їх дотримується кожен працівник.
Основні складові корпоративної культури:
- спільне бачення розвитку – напрям, у якому рухається компанія, і розуміння, чого вона має досягти за певний період. Як правило, беруть мінімум два роки. Це бачення повинне об’єднувати всіх співробітників;
- цінності й традиції – важливі процеси й ритуали, прийняті в компанії. Наприклад, звичай вітати з днем народження, 8 Березня, професійним святом тощо;
- норми поведінки – робочий графік, ставлення до запізнень, посадові обов’язки працівників, що вони мають робити в конкретних ситуаціях;
- корпоративний стиль – оформлення офісу, фірмові кольори, символіка, дрес-код тощо. Фактично «зовнішній вигляд» компанії.
«Загалом компоненти корпоративної культури – це tone of voice, фірмовий стиль, те, як ми комунікуємо у соцмережах, на заходах тощо. Це щотижневе внутрішнє розсилання новин, мерч (маски, одяг із логотипами), формат проведенням корпоративів, цінності», – резюмує експертка.
Як об’єднати людей
Методів багато, та найпоширеніші – тимбілдинги й зустрічі. На думку HR-generalist, надзвичайно корисними є ранкові п’ятихвилинки, де обговорюють досягнення й завдання, задають настрій на весь робочий день або тиждень.
Ще один цікавий метод – День навпаки, коли керівництво та підлеглі (або люди із різних департаментів) на день міняються місцями й робочими функціями. Так дуже швидко стають зрозумілими обов'язки колег, знімається накопичена напруга та вирішуються якісь недомовки.
«Коли ми працювали офлайн у TABASCO, святкували прихід нового клієнта. Наш креативний директор Олександр Смірнов завжди підкреслював, що новий клієнт – то заслуга кожного співробітника. На таких спонтанних вечірках також обговорювалися поточні проєкти й народжувалися ідеї, які потім ми узгоджували з клієнтами», – згадує експертка.
Колектив в умовах дистанційки
Через карантин в Україні на 26 % зросла кількість вакансій, що пропонують віддалену роботу.
«На дистанційці важливо цікавитися, чи зручно людям працювати віддалено, чи обладнане в них робоче місце, чи є умови для роботи з дому, елементарно – чи працює без збоїв інтернет! Якщо є проблеми або побажання, їх варто вирішити. Коли співробітник відчуває, що про нього піклуються, психологічний мікроклімат у колективі покращується», – каже Козельска.
Також вона радить раз на тиждень спілкуватися усім у Zoom. Це згуртовує та створює ефект присутності.
«Аби не розривався зв’язок із компанією, можна надсилати вітамінні (фруктові) посилки, корпоративні подарунки, інші бонуси. Це нагадує, що ти працюєш у колективі, і не один навіть у віддаленому домашньому офісі», – додає експертка.
А щоб розрядити атмосферу й піднести настрій колег, Катерина пропонує в командних чатах не лише розв’язувати робочі питання, а й надсилати якісь меми, фото, цікаві статті, пропонувати спільні походи у театр, кіно, на екскурсії. Звісно ж, із дотриманням карантинних вимог.
Тож цілісна команда надзвичайно важлива для компанії, і для її згуртування не варто шкодувати ані часу, ані фінансів.
Що ти за лідер?