Про успіх
Юлія та Олексій Юзефови, засновники ресторану Yellow Plane, розповіли «Будуй своє» про задум та його втілення, і про секрети просування. А також — про помилки і плани на майбутнє.
Інформаційна довідка: Yellow Plane — тематичний ресторан на 57 км траси Київ — Чоп. Гостям закладу пропонуються такі послуги: відвідати ресторан, що нагадує вежу авіадиспетчера, зупинитися у гостьовому будиночку, побавитися авіасимуляторами, помити автівку або зарядити власний електрокар.
— Олексію, як прийшла така ідея?
— Все сталося восени 2016 р., коли знадобилася службове авто. Тоді на сайті безкоштовних оголошень замість автомобільного розділу ми з дружиною випадково потрапили на сторінку з продажем літаків. На той час діапазон пропозицій складав від $50 тис. до $1 млн в залежності від стану, де відповідно найдорожчі — у робочому стані, найдешевші — навпаки.
Мені, як пілоту-любителю, одразу захотілося придбати одну з пропозицій.
Під час перемовин щодо купівлі літака з’ясувалося, що у продавця наявна лише його частина — все, окрім хвоста, оскільки на той момент останній придбала інша людина з Одеси для власного проекту.
Ми шукали варіанти виходу з ситуації і навіть замислювалися про картонний хвіст. Однак пішли іншим шляхом — зв’язалися з одеситом. І дізналися, що у нього змінилися плани. Тож, дізнавшись про наші плани щодо авіа-кафе, він погодився віддати хвіст безоплатно.
Надалі міркували, чи не облаштувати кафе всередині літака. Проте відмовилися від цієї ідеї, адже там було замало місця. Вирішили так: розвивати територію, де літак привертатиме увагу, а ресторан та інші об’єкти будуть поряд.
Крок за кроком втілювали у життя свіжі ідеї, які відтворювали у 3D-ескізах. Обрали кольорову гаму — жовтий та чорний чудово поєднувалися між собою.
— Юліє, де шукали землю під ресторан?
— Почали пошуки після придбання літака. Першочергово звернули увагу на західний напрямок, де був розташований аеродром, з якого Олексій катав мене на маленькому літачку.
Можна сказати, це стало точкою відліку. Щодо параметрів ділянки, то висунули наступні: перша лінія від траси, доступність комунікацій. Шукали варіанти на дошках оголошень, де просили від $50 до $5 000 за сотку. За 2 місяці потрібну нам ділянку знайшли.
— Олексію, розкажіть, коли відкрив двері Yellow Plane?
— У травні 2017 р. спочатку відкрився, як зараз модно казати, фудтрак. Там ми пропонували напої — чай, каву, і страви — чебуреки, грильовані овочі та м’ясо.
А величезна радість перших днів — продажі на 80 грн людям, які просто заїхали в наш заклад та яких ми не знали особисто. У такому форматі ми працювали до кінця вересня 2017 р., поки будувався, власне, ресторан.
—Юліє, як вирішували питання із постачанням продуктів харчування?
— На сьогодні у нас працюють 2 експедитори. Укладені й контракти з декількома глобальними постачальниками. Ми знаходимося на трасі — і це величезний плюс.
—А як шукали персонал?
— За допомогою оголошень на стовпах. Знайшли місцевих — жителів сіл, смт, найближчих міст. Адже ми помітили: місцеві працюють якісно, на совість. Як працедавець ми забезпечили їм гідні умови праці — офіційне працевлаштування, відпустку, лікарняний, трансфер з роботи додому і, звичайно, конкурентну зарплатню.
—Юліє, що запропонували відвідувачам, коли відкрився ресторан?
— Ми відштовхувалися від принципу: швидко, смачно, безпечно. Думали про так зване «бортове меню», як у літаку, але це виявилося заскладно. Тому обрали прості страви із найсвіжіших продуктів. У меню потрапили: сніданки 24/7, всі види м’яса та риби, десерти, напої. Одні позиції прибирали, інші — додавали протягом певного часу. Так з’явилося наше меню, дійсне і на сьогодні.
— Олексію, а що найбільше купують гості?
— Серед страв — суп «Окрошка», з напоїв — каву «Американо».
—А хто — ваші гості?
— На сьогодні 50% — сім’ї з дітьми або просто пари, що приїздять до нас вихідними. Інші 50% — подорожуючі трасою.
—Олексію, як розповідали про новий заклад?
— У травні 2017 р. взяли участь у фестивалі Old car land у Києві, де пропонували каву і роздавали листівки, розповідали про Yellow Plane гостям фестивалю. Паралельно з цим ми встановили 4 великих дорожні знаки з вказівниками, проте, на відміну від інших способів, це не спрацювало. Надалі просували через соціальні мережі — Facebook, Instagram. І це дало ефект. З часом люди почали рекомендувати нас один одному і зараз приблизно кожний третій гість потрапляє до нас за рекомендацією друзів.
—Юліє, що плануєте зробити у майбутньому?
— По-перше, знайти декілька днів та добряче виспатися. Ну а потім продовжувати — добудувати гостьові будиночки (на сьогодні їх 3), що складаються зі спальної кімнати та ванної. Надалі плануємо облаштувати дитяче містечко, з будиночками для дітей, майстер-класами. Адже наш заклад — сімейний, куди містяни приїздять провести час з родиною.
Про успіх