Сам-собi-маркетинг
Агенція Mokco та «Будуй своє» зібрали список кроків для роботи у соціальних мережах. А саме, як почати роботу, написати правильний контент-план, яким має бути пост та фото, як відслідковувати прогрес та отримувати позитивні результати.
Говорити про соціальні мережі можна багато: пройти тисячу й один курс, переглянути десятки вебінарів, підписатися на іменитих блогерів і дотримуватися їхніх порад. Але все це не спрацює, якщо не розібратися в структурі.
Social Media Marketing — це злагоджений механізм, який працює завдяки деталям. Тому розберемо покроково, як запустити ефективне просування свого бізнесу.
1. Все починається зі стратегії.
Тому що без чіткого плану не буде результату. Щоб почати його розробку, підготуй окремий документ, де ти:
Пропишеш цілі й відповіси на питання: «Що я хочу отримати від SMM?». Це може бути підвищення охоплення, залучення, приріст фанів, лідогенерація і т.п.;
Зафіксуєш свою цільову аудиторію. Простіше кажучи, згадаєш, хто платить за продукт, послугу або впливає на покупку. Портрет споживача можна прописати, відповідаючи на демографічні питання: стать, вік, місце проживання, сімейний стан, дохід, робота, освіта, поведінкові звички;
Проведеш аналіз. Для цього потрібно розібрати профіль бренду, з яким працюєш, і сторінки конкурентів. Важливо все: від того, як оформлений аватар, до частоти постингу в тиждень. Тут увага до деталей зіграє на руку.
Поставиш конкретні й досяжні KPI відповідно до реальних строків. Завдяки їм ти зрозумієш, наскільки ефективною була робота за місяць / півроку / рік.
2. Оформлення сторінки.
По суті, будь-яка сторінка у будь-якій соцмережі — це обличчя бренду, тому не варто скупитися на якісну упаковку.
За потреби, онови опис у профілі, актуалізуй рубрикатор для highlights (актуальні закріплені Stories в Instagram). Неодмінно передивись усі дані на сторінці в соцмережах. Важливо, щоб людина, вперше потрапивши в профіль компанії, одразу зрозуміла, хто ви та чим займаєтесь.
В описі профілю повинна бути важлива інформація про компанію, а саме:
які послуги вона надає, чим може бути корисна;
адреса, якщо є офлайн-точка, чи де знайти товар;
спосіб зв'язку та години роботи;
сайт, якщо є. Підводка до нього із закликом клікнути, наприклад, нова колекція чи знижки;
акційна пропозиція.
Подбай про фірмовий стиль свого бізнесу: дизайн і фотографії. Що це означає?
Фірмовий стиль — це набір дизайнерських, графічних, колірних елементів, які надають візуальну цілісність проекту. Якщо він дотриманий, то у користувача буде пряма асоціація, як виглядає бренд. Його носіями є:
лого;
шрифт;
макети поліграфічної продукції.
Якщо з фірмовим стилем все добре, можеш переходити до формування візуальної стратегії. Для цього потрібно згадати місію компанії, які емоції повинен викликати запропонований продукт. Прочитати про візуальні тренди та вибрати з них найбільш оптимальний варіант для свого бізнесу.
Наприклад, для фуд-зйомки можна використовувати левітацію (фото, на якому предмет без видимої опори висить в просторі) або патерн (коли один предмет дублюється кілька разів) на яскравому фоні. Адже нестандартна, цікава ідея — тренд 2020-ого.
Після того, як зібрані ідеї та приклади картинок чи фото, починай підготовку до зйомки. З цього приводу є декілька порад:
перед тим, як робити фото, встанови сітку на екран камери або телефону. Завдяки їй можна використовувати принцип побудови композицій «Правило третин»;
розташуй предмети по лініях сітки або на їх перетинах. Це допоможе виділити об'єкт;
під час зйомки ландшафтів скомпонуй кадр так, щоб горизонт лежав на верхній або нижній горизонтальній прямій. Дивись, щоб в центрі кадру не було чітко виражених стиків місцевості і переходів;
не відволікайся на насиченість фарб в кадрі. Це можна виправити при обробці у програмах Lightroom, VSCO, Snapseed.
І головне — якщо можеш отримати оригінальний знімок без використання правил третин — фотографуй. Адже завжди бувають винятки.
3. Контент.
Сьогодні у твоїй голові 1000 і 1 ідея, про що можна розповісти фанам. Ти тільки починаєш вести проєкт і дуже натхненний(а) процесом. Але чи залишиться цей вогник через місяць чи півроку? Навряд чи, тим більше, що просування по натхненню не приносить результатів. Тому щодо створення контенту підготуй документ (контент-план), в якому буде:
рубрикатор з корисними, комерційними, репутаційними або розважальними темами;
розклад публікацій по датах та днях тижня;
важливі дати й події за календарем. Поки ти пам'ятаєш — запиши їх;
готові тексти та візуальна частина для твоїх постів.
4. Структура успішного поста.
Соцмережі — це не тільки гарна картинка, але ще й пара цікавих рядків. Так чому одні публікації користуються популярністю в аудиторії, а інші — залишаються поза увагою? Розберемося у деталях. Чого не повинно бути в тексті:
довгих речень, канцеляризмів, складних мовних зворотів — це створює лише уявну експертність;
незрозумілих слів — вони тільки злякають читача. Якщо хочеш використовувати терміни, тоді обов'язково поясни їх значення.
Що необхідно використовувати в копірайтингу:
факти й конкретика — економ час підписників і говори по суті;
єдиний стиль — не вигадуй кожен раз нову мову комунікації. Навпаки — встанови власну подачу.
Щодо структури тексту: з яких частин складається, що має бути? Розберемо на прикладі:
перше речення — заголовок. Його задача — змусити читати далі. Можна почати з питання або твердження, наприклад: «Відкриваємо простий рецепт смачного сніданку Mom»;
далі — зміст. Тут передаємо основне посилання: «Сніданок Mom смакуватиме в 10 разів краще, якщо його з'їсти разом з близькими людьми. Але є одне «але» — він дуже швидко закінчується»;
останнє речення — висновок i call to action: «Тому беріть більше! Переходьте на сайт, щоб зробити замовлення».
5. Підготовка Stories.
Це ідеальний інструмент, якщо ти хочеш:
швидко поділитися новиною або розповісти історію;
генерувати взаємодії з підписниками. Наприклад, зробити опитування у стрічці Stories;
провести тест або поставити питання фанам;
залишити посилання на партнерів, послуги, власний товар.
6. Просування.
Способів просування багато. Але, щоб обрати найбільш ефективний для власного бізнесу, згадай цілі, які ти ставив(ла) спочатку. Серед платних варіантів просування є:
таргетинг;
реклама у блогерів;
реклама в блогах;
реклама у відео, на сайтах.
Більш економні або безкоштовні способи:
конкурси;
бартерна реклама;
взаємні згадки;
сторонні рекомендації;
відгуки.
7. Модерація.
Своєчасна обробка коментарів і комунікація з користувачами тільки зіграють тобі на руку. Найлегше це робити, коли під рукою додаток Facebook Page. З ним ти відстежиш всі відповіді й повідомлення в Instagram і Facebook. Чому модерація потребує уваги:
у процесі роботи компанія буде отримувати відгуки. Відповідати потрібно на всі, особливо — негативні. Чим швидше з'ясуєш причину і знайдеш вирішення конфлікту, тим більше клієнтів збережеш;
від того, наскільки швидко будуть оброблятися коментарі, залежить загальна активність на сторінці. Навряд чи підписник вдруге звернеться до компанії з запитанням, якщо в минулому він чекав на відповідь декілька днів.
8. Час звітів.
Якщо твоїм основним майданчиком для просування був Facebook, то просто заходь у статистику та завантажуй готовий звіт. Порівнюй всі ті показники, за якими ти прописував(ла) KPI: охоплення, залученість, число підписок з минулим місяцем. І не забувай аналізувати причину змін.
Систематизуй і структуруй свої знання в SMM. Це допоможе тобі розібратися в просуванні власного бізнесу та ефективно налаштувати роботу з підрядниками.
Сам-собi-маркетинг