Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Як організувати фестиваль

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Найрізноманітніші фестивалі 一 це невід’ємна частина культури багатьох країн світу. Адже під час таких свят створюється драйвова атмосфера, що приваблює гостей з інших міст та навіть країн. Саме тому чи не кожен чув про свято фарб «холі» в Індії, або фестиваль вівсянки в США та інші.

Фестивальний ринок в Україні не менш динамічний, одні фестивалі замінюються іншими, коли проживають свій життєвий цикл: народжуються та вмирають. Адже ринок оновлюється. Тому нині заходи проводяться не лише у містах-мільйонниках, а й у невеликих обласних центрах: кіно-, джаз-, гастро- та інших форматів. Проте все постійно розвивається та покращується 一 застосовуються інновації та нові технології, змінюється якість звуку та обладнання. Яскраві приклади 一 Atlas Weekend, що цього року відвідали близько 530 тис. гостей, або Leopolis Jazz Fest 一 100 тис. гостей, та багато інших.

Насправді, багато хто замислюється про власний фестиваль, та не знає про конкретні кроки, без яких фестиваль неможливий. Тому «Будуй своє» поспілкувався з Оксаною Дево, яка була засновницею та декілька років поспіль проводила Kyiv family fest. Вона докладно розповіла, як зробити фестиваль з багатьма його «але»:

1. Сплануйте тематику.

Уявіть, по-перше, для кого це свято 一 дітей чи дорослих; по-друге, що там відбуватиметься 一 конкурси, розваги, майстер-класи чи концерти; по-третє 一 чи будуть там фудкорти та якого формату 一 це «острівець», будиночок або інший формат, до якого звикли гості фестивалів. А тепер усе це порахуйте — не тільки кількість учасників, а й кількість квадратних метрів, що вони займатимуть, та намалюйте схему, як розташовуватимуться.

2. Передбачайте достатньо часу на підготування фестивалю.

Справді, завчасно сплануйте свято, адже невеликий фестиваль без масштабної рекламної кампанії на білбордах та сітілайтах готується за 2-3 місяці, а масштабний 一 за 6-12 місяців.

3. Зверніть увагу на сезонність.

Фестиваль 一 це сезонний бізнес, і так само тут існують як високий 一 весна та осінь, так і низький сезони 一 зима та літо. Адже влітку багато людей подорожують містами, відпочивають на морі та за кордоном, а вихідними днями з більшою радістю мчать до водойм, а не на фестиваль. А взимку люди більше часу проводять вдома.

4. Правильно обирайте день проведення фестивалю.

Найкращий час 一 субота та неділя, а от буденний час 一 не найкращий для проведення. До речі, існує важливий момент. Багато хто з підприємців проводять фестивалі під час державних свят, що припадають на будень 一 Різдво, День Конституції та інші. Зверніть увагу на те, що в ці дні часто-густо містяни беруть міні-відпустки і полишають міста, а тому ви можете не дочекатись гостей, на яких розраховували, особливо якщо ваш фестиваль 一 вузькоспеціалізований. Тож варто ретельно зважити всі «за» та «проти» перед проведенням.

5. Обирайте зручний формат для проведення.

Зазвичай фестивалі проводяться в парках, на площах, набережних та інших місцях скупчення великої кількості людей. Або ж поруч чи всередині торговельно-розважальних центрів. Тому обирайте зручний формат, що відповідає запиту та обраному для проведення місцю.

6. Отримайте дозволи.

Якщо вирішили проводити в ТРЦ, то домовляйтеся з керівництвом. А якщо у громадських місцях, то отримайте дозвіл в органах місцевого самоврядування 一 селищній, районній, міській радах. Так, це не просто, але в адміністраціях зацікавлені в проведенні заходів. До речі, при отриманні дозволу можна на рекламі поставити позначку «за підтримки ... ради». І це ще не все 一 інколи заходи отримують соціальну рекламу на сітілайтах міста. Проте, це стосується заходів, що завчасно плануються.

7. Шукайте кошти.

Перед тим, як шукати, ретельно порахуйте витрати. А потім шукайте кошти 一 по компаніях, що можуть стати спонсорами. Інколи свята можуть фінансуватися торговельно-розважальними центрами. А ще можна домовлятися про бартер.

8. Розкажіть про себе всім.

Приміряйте на себе роль «піарника». Створіть сторінку заходу в соціальних мережах, знайдіть контакти та запросіть туди усіх 一 блогерів, журналістів профільних та інших видань. Та не лише запросіть, а й напишіть листи та особисті повідомлення. Завдяки такому підходу можна отримати відгук про захід в оглядах, запити на коментарі та запрошення на теле- та радіоефіри. Не лінуйтеся, відслідковуйте виходи матеріалів та не зупиняйтеся!

9. Приготуйтеся до форс-мажорів.

Найбільш неприємний форс-мажор 一 це дощ, і від нього потерпають як учасники, так і гості свята. Подумайте про план «Б» та інші, і не лише такі, що стосуються погоди, а й учасників, підрядників. Прораховуйте усе та дійте!

10. Слідкуйте за тенденціями на ринку.

Насправді, ринок фестивалів хвилеподібний і залежить від трендів. Наприклад, декілька років тому популярними стали фестивалі з українськими товарами, проте ця хвиля вже досягнула свого піку.

«Тому, на мою думку, найближчим часом з’являться більше фестивалів саме їжі, напоїв, тих, що проходять вже за кордоном. Адже такого маркету ще не вдавалося зробити. Що ще? Напевне, розвиватимуться тематичні фестивалі 一 як веганські та інші, а ще спортивні», — додає наостанок пані Дево.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"