Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Як бути успішним у 2021 році: 15 трендів для онлайн-бізнесу

Наталія Найдюк

Коротко про тренди у світі

Світ змінюється зі швидкістю звуку, і щоб бути успішною, компанія має ловити хвилю цих змін. Співвласник Tkachenko&Myroniuk Marketing Agency Андрій Миронюк розповів про головні тренди онлайн-бізнесу, які розвиватимуться у 2021 році.

1. Усвідомленість

Загалом цей стан свідомості повинен бути завжди. Його суть у тому, що бренд, перш ніж проводити маркетингові чи інші активності, має відповісти на такі питання:

  • чому ми це робимо;
  • що маємо на меті;
  • які показники сигналізують, що ми діємо правильно.

«Постити ті самі картинки чи проводити конкурси тільки тому, що так роблять конкуренти, – це не те що не в тренді, а й шкідливо для бізнесу. Ви витратите час і ресурси, а результату не буде», – пояснює Андрій Миронюк.

2. Наноформат

Надкороткі формати стають все більш популярними, і це стосується не лише текстів, а й відео та аудіо.

Причина в тому, що кількість інформації щороку подвоюється, тож пробитися крізь «шум» й привернути увагу споживача дедалі складніше. У цій боротьбі переможе той, хто говорить максимально стисло й зрозуміло.

3. Live-режим

Інформація швидко втрачає актуальність. Молодь живе за яскравим кредо: лови момент! 

«Ось чому всі шукають інформацію в режимі Live. Все повинно подаватися у прямому ефірі: події, дані, статистика. Те, що було вчора, стає нецікавим. Враховуйте це, розробляючи комунікаційну й маркетингову стратегії», – радить експерт. 

4. Контентний маркетинг

Це не про створення блогів, подкастів чи ютуб-каналів. Мається на увазі перетворення бренду в медіа на цих платформах, і важливо, щоб цей контент мав експертність. 

«Є сенс вкладатися у створення крутого контенту, який може посунути професійні медіа. Це стане вашою конкурентною перевагою, бо одна справа купувати телефон просто в магазині, а інша – в експерта, який демонструє свою обізнаність у технічних тонкощах», – вважає Миронюк. 

5. Персоналізація

Персоналізувати тепер можна майже все: одяг, фільми (Netflix), музику (Spotify), відео, новини, заклади, їжу тощо. 

«Брендам варто подумати, як вони персоналізуватимуть свій товар чи послугу. Для цього можна застосовувати штучний інтелект у CRM-системах», – підказує експерт.

6. Штучний інтелект

Інструмент допомагає втілити попередній тренд. Штучний інтелект аналізує практично будь-які дані про споживачів і прогнозує не лише їхню поведінку, а й наміри та бажання – навіть до того, як споживачі самі їх усвідомили. 

«Такий аналіз дає змогу пропонувати, тобто продавати, продукт ще до того, як людина зрозуміла, що він їй потрібен. Наприклад, клієнтка замовила в інтернет-магазині косметики нічний крем, залишила позитивний відгук про нього. Штучний інтелект запропонує надіслати їй розсилку чи зробить ремаркетинг денного крему або іншого доповняльного товару», – коментує маркетолог.

Інший приклад застосування штучного «інструменту» в онлайн-магазинах – «розумні» стилісти, косметологи тощо: програма автоматично підбирає для вас одяг за вказаними параметрами тіла й стилем, якому ви надаєте перевагу. 

7. Розумні чат-боти

Ці цілодобові замінники менеджерів-продажників майже не помиляються, не сплять, не їдять і не вимагають зарплати. Такі програми здешевлюють для компанії процес взаємодії покупця з продавцем. Крім того, чат-боти можуть частково замінити працівників служби підтримки. Цей тренд по кишені середньому й великому бізнесу. 

8. Створення екосистеми

Вже недостатньо продавати товар – вигідно задовольняти одразу кілька потреб споживачів, наприклад, послуги ремонту, продаж супутніх товарів, подарункове пакування тощо. 

З одного боку, це підвищує середній чек споживача, а з іншого – клієнт отримує повний спектр послуг у певному сегменті.

9. Контент від користувачів

«Люди вірять іншим людям більше, ніж брендам. А ще люди обожнюють створювати контент і збирати вподобайки. Чому ж не скористатися цим?» – зауважує Миронюк.

Відгуки, відеоогляди й залучення лідерів думок, можна й локального масштабу, для просування вашого продукту теж стосуються тренду.

10. Фріланс

З одного боку, цьому сприяла пандемія, яка почалася у 2020 році: багато компаній перевели співробітників на дистанційний режим роботи, а деякі роботодавці були змушені скоротити працівників і винайняти фрілансерів. 

З другого боку, розвиток Zoom, месенджерів й інших програм для віддаленої комунікації спростив життя та розширив географію ринку праці.

Цьому тренду сприяє й таке явище, як дауншифтинг, що сповідує філософію «життя заради себе». І тут точно немає місця для восьмигодинної роботи в офісі.

11. Розвиток маркетплейсів

Для власників малого й середнього бізнесу залучення клієнтів через маркетплейс може стати найкращим варіантом. Це дешевше, а іноді і якісніше, ніж утримувати свій магазин. Про розвиток тренду в Україні свідчить така статистика: кількість професійних продавців тільки на OLX зросла за рік майже на 8 %. 

12. Безготівковий розрахунок

Дослідження показує, що в Європі лише четверо з десяти міленіалів постійно користуються готівкою. Коронавірус із вимушеним трендом на безконтактність тільки посилив цю тенденцію. Тож в онлайн-магазині варто запровадити зручну онлайн-оплату, наприклад, додати способи приймання платежів на кшталт Apple Pay та Google Pay.

13. Екологічне пакування

Люди стають все більш усвідомленими й часто, обираючи між двома продавцями, надають перевагу тому, хто не використовує пластик, наприклад. Отже, варто продумати вже зараз цю складову компанії й озвучити вашу екофілософію клієнтам. 

14. Швидке доставлення

Клієнти стали більш нетерплячими, тому доставлення день у день – важлива конкурентна перевага. У межах України це зробити не завжди можливо: чобітки з Одеси не приїдуть до Львова за день. Та в будь-якому разі тривалість доставлення не має перевищувати двох діб. 

Якщо у вас є власні кур’єри, надішліть клієнту повідомлення з номером його телефону та орієнтовним часом доставлення. Для більшої наочності можна показати GPS-навігацію: де зараз перебуває кур’єр.

15. Кредитування й оплата частинами

Тренд не новий, а банки стають все більш технологічними: вони частіше співпрацюють з онлайн-магазинами, щоб видавати споживчі кредити. Це стосується не лише техніки, а й одягу, взуття і навіть косметики.

Людині часто легше зважитися на покупку, якщо вона платитиме 200–300 грн на місяць, ніж одразу викласти 2 400–3 600 грн. 

Коротко про тренди у світі

АТ "Ощадбанк"