Коротко про тренди у світі
Світ змінюється зі швидкістю звуку, і щоб бути успішною, компанія має ловити хвилю цих змін. Співвласник Tkachenko&Myroniuk Marketing Agency Андрій Миронюк розповів про головні тренди онлайн-бізнесу, які розвиватимуться у 2021 році.
1. Усвідомленість
Загалом цей стан свідомості повинен бути завжди. Його суть у тому, що бренд, перш ніж проводити маркетингові чи інші активності, має відповісти на такі питання:
- чому ми це робимо;
- що маємо на меті;
- які показники сигналізують, що ми діємо правильно.
«Постити ті самі картинки чи проводити конкурси тільки тому, що так роблять конкуренти, – це не те що не в тренді, а й шкідливо для бізнесу. Ви витратите час і ресурси, а результату не буде», – пояснює Андрій Миронюк.
2. Наноформат
Надкороткі формати стають все більш популярними, і це стосується не лише текстів, а й відео та аудіо.
Причина в тому, що кількість інформації щороку подвоюється, тож пробитися крізь «шум» й привернути увагу споживача дедалі складніше. У цій боротьбі переможе той, хто говорить максимально стисло й зрозуміло.
3. Live-режим
Інформація швидко втрачає актуальність. Молодь живе за яскравим кредо: лови момент!
«Ось чому всі шукають інформацію в режимі Live. Все повинно подаватися у прямому ефірі: події, дані, статистика. Те, що було вчора, стає нецікавим. Враховуйте це, розробляючи комунікаційну й маркетингову стратегії», – радить експерт.
4. Контентний маркетинг
Це не про створення блогів, подкастів чи ютуб-каналів. Мається на увазі перетворення бренду в медіа на цих платформах, і важливо, щоб цей контент мав експертність.
«Є сенс вкладатися у створення крутого контенту, який може посунути професійні медіа. Це стане вашою конкурентною перевагою, бо одна справа купувати телефон просто в магазині, а інша – в експерта, який демонструє свою обізнаність у технічних тонкощах», – вважає Миронюк.
5. Персоналізація
Персоналізувати тепер можна майже все: одяг, фільми (Netflix), музику (Spotify), відео, новини, заклади, їжу тощо.
«Брендам варто подумати, як вони персоналізуватимуть свій товар чи послугу. Для цього можна застосовувати штучний інтелект у CRM-системах», – підказує експерт.
6. Штучний інтелект
Інструмент допомагає втілити попередній тренд. Штучний інтелект аналізує практично будь-які дані про споживачів і прогнозує не лише їхню поведінку, а й наміри та бажання – навіть до того, як споживачі самі їх усвідомили.
«Такий аналіз дає змогу пропонувати, тобто продавати, продукт ще до того, як людина зрозуміла, що він їй потрібен. Наприклад, клієнтка замовила в інтернет-магазині косметики нічний крем, залишила позитивний відгук про нього. Штучний інтелект запропонує надіслати їй розсилку чи зробить ремаркетинг денного крему або іншого доповняльного товару», – коментує маркетолог.
Інший приклад застосування штучного «інструменту» в онлайн-магазинах – «розумні» стилісти, косметологи тощо: програма автоматично підбирає для вас одяг за вказаними параметрами тіла й стилем, якому ви надаєте перевагу.
7. Розумні чат-боти
Ці цілодобові замінники менеджерів-продажників майже не помиляються, не сплять, не їдять і не вимагають зарплати. Такі програми здешевлюють для компанії процес взаємодії покупця з продавцем. Крім того, чат-боти можуть частково замінити працівників служби підтримки. Цей тренд по кишені середньому й великому бізнесу.
8. Створення екосистеми
Вже недостатньо продавати товар – вигідно задовольняти одразу кілька потреб споживачів, наприклад, послуги ремонту, продаж супутніх товарів, подарункове пакування тощо.
З одного боку, це підвищує середній чек споживача, а з іншого – клієнт отримує повний спектр послуг у певному сегменті.
9. Контент від користувачів
«Люди вірять іншим людям більше, ніж брендам. А ще люди обожнюють створювати контент і збирати вподобайки. Чому ж не скористатися цим?» – зауважує Миронюк.
Відгуки, відеоогляди й залучення лідерів думок, можна й локального масштабу, для просування вашого продукту теж стосуються тренду.
10. Фріланс
З одного боку, цьому сприяла пандемія, яка почалася у 2020 році: багато компаній перевели співробітників на дистанційний режим роботи, а деякі роботодавці були змушені скоротити працівників і винайняти фрілансерів.
З другого боку, розвиток Zoom, месенджерів й інших програм для віддаленої комунікації спростив життя та розширив географію ринку праці.
Цьому тренду сприяє й таке явище, як дауншифтинг, що сповідує філософію «життя заради себе». І тут точно немає місця для восьмигодинної роботи в офісі.
11. Розвиток маркетплейсів
Для власників малого й середнього бізнесу залучення клієнтів через маркетплейс може стати найкращим варіантом. Це дешевше, а іноді і якісніше, ніж утримувати свій магазин. Про розвиток тренду в Україні свідчить така статистика: кількість професійних продавців тільки на OLX зросла за рік майже на 8 %.
12. Безготівковий розрахунок
Дослідження показує, що в Європі лише четверо з десяти міленіалів постійно користуються готівкою. Коронавірус із вимушеним трендом на безконтактність тільки посилив цю тенденцію. Тож в онлайн-магазині варто запровадити зручну онлайн-оплату, наприклад, додати способи приймання платежів на кшталт Apple Pay та Google Pay.
13. Екологічне пакування
Люди стають все більш усвідомленими й часто, обираючи між двома продавцями, надають перевагу тому, хто не використовує пластик, наприклад. Отже, варто продумати вже зараз цю складову компанії й озвучити вашу екофілософію клієнтам.
14. Швидке доставлення
Клієнти стали більш нетерплячими, тому доставлення день у день – важлива конкурентна перевага. У межах України це зробити не завжди можливо: чобітки з Одеси не приїдуть до Львова за день. Та в будь-якому разі тривалість доставлення не має перевищувати двох діб.
Якщо у вас є власні кур’єри, надішліть клієнту повідомлення з номером його телефону та орієнтовним часом доставлення. Для більшої наочності можна показати GPS-навігацію: де зараз перебуває кур’єр.
15. Кредитування й оплата частинами
Тренд не новий, а банки стають все більш технологічними: вони частіше співпрацюють з онлайн-магазинами, щоб видавати споживчі кредити. Це стосується не лише техніки, а й одягу, взуття і навіть косметики.
Людині часто легше зважитися на покупку, якщо вона платитиме 200–300 грн на місяць, ніж одразу викласти 2 400–3 600 грн.
Коротко про тренди у світі