Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Взуттєві тренди

Катерина Спориш

Про успіх

Олег Хоменко, засновник інтернет-магазину з продажу товарів та комплектуючих для виробництва й ремонту взуття Obuv complect на платформі Prom.ua, розповів «Будуй своє» про старт бізнесу і пошук постачальників. А також — що обирають українці, яким виробникам надають перевагу та як нівелювати сезонність.

— Олеже, чому саме такий бізнес?

— Для мене це — скоріше випадковість. Адже майбутні підприємці зазвичай не шукають конкретного бізнесу, а — шляхи самореалізації, заробіток. На практиці часто-густо стається так, що все відбувається внаслідок щасливого випадку, коли натрапляєш на потрібних людей.

Саме так сталося зі мною у 2006 р., коли я зустрів людей, з якими й розпочав бізнес із продажу комплектуючих для взуття. Тобто вони запропонували робити справу разом на умовах співвласників. Однак ця історія тривала лише 3 місяці. Надалі я розвивав бізнес самостійно.

— Що знадобилося для бізнесу?

— Стартовий капітал. Скажу чесно, починати, вклавши декілька тисяч доларів — не вихід. Для того, щоб розвивати бізнес, отримувати прибуток, треба мати хоча б $20-30 тис. Вони знадобляться на закупівлю матеріалів і оргтехніки в офіс, а також, щоб орендувати складське приміщення, офіс, і для просування.

— Де шукати та як обрати надійних постачальників?

— Ще декілька років тому продавці шукали постачальників. Тепер прослідковується тенденція, коли постачальники шукають ринки збуту самостійно — через мережу інтернет. І надсилають власні пропозиції, а ми обираємо.

Наразі найголовніший критерій відбору — це стабільне постачання товару. Не на раз, і навіть не на 10, а на постійній основі. Адже для просування того чи іншого товару докладається багато часу та зусиль. Якщо немає постійності — всі зусилля даремні. Другий критерій — зрозумілість умов співпраці, оплати тощо.

Адже у нашій справі, як і в будь-якій іншій, поганий постачальник коштуватиме не тільки втрачених грошей за товар, недоставлений або неякісний, а й спричинить втрату клієнтів.

— На твою думку, де найкраще продавати такі товари?

— В інтернеті. Щосезону частка продажів через інтернет збільшується, і на сьогодні це вже 90%. Навіть якщо продаж відбувається через стаціонарну точку, покупець приходить завдяки рекламі в інтернеті.

— А як щодо акцій та інших пропозицій?

— Можна діяти по-різному, але відповідно до мого багаторічного досвіду, всі ці інструменти, як-от акції та знижки, безоплатна доставка або подарунки, краще використовувати для постійних клієнтів. Для потенційних клієнтів це є недієвим.

— Що хочуть клієнти?

— Хочуть одного, а купують інше (сміється). Тобто бажають придбати якісні товари задешево. А насправді покупці розподілилися таким чином, що одні купують дорогі та якісні товари, інші — навпаки.

— Товари яких виробників купують найчастіше?

— За моїми спостереженнями, люди націлені на купівлю імпортного товару, а не українського виробництва, незважаючи на якісні та інші характеристики. Тобто у першу чергу звертають увагу на напис Made in... На жаль, найменшою популярністю користується український виробник.

Що стосується вподобань, то серед жінок все менш популярне класичне взуття з підборами. Сьогодні надається перевага casual (повсякденний стиль одягу та взуття, з акцентом на зручність та практичність) та спортивному стилю — кросівкам, кедам.

Так само і в чоловіків: все менше обирають класичне взуття, надаючи перевагу спортивному — кедам, кросівкам, а взимку — мілітарі.

Змінюються не тільки стилеві вподобання, й кольорові. Якщо раніше переважав чорний, то тепер все змінилося. Популярні підошви синього, бежевого кольорів та мультикольорові.

— Як відслідковувати тренди?

— На виставках. І дивитися, що пропонують виробники. Останні слідують трендам, що є у світі.

— Чи існує сезонність?

— Звичайно, вона є й на сьогодні, але від сезону до сезону все менше відчувається. Раніше високий сезон — це осінні місяці. Весною попит нижче, а зимою та влітку — мертві сезони.

Аби нівелювати сезонність, треба запропонувати покупцям наступне. По-перше, широкий асортимент товарів, що відповідає вподобанням покупців. По-друге, звернути увагу, у що взуті містяни, з яких матеріалів їхнє взуття тощо. По-третє, слідкувати за трендами, реагуючи на них.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"