Сам-собi-маркетинг
Зазвичай клієнти упізнають компанію та вирізняють її серед конкурентів за фірмовим стилем. Добре підібрані елементи – колір, символ, шрифт, аудіо та відео – додають унікальності продукту або послузі та привертають увагу споживачів.
Фірмовий стиль, який у деяких країнах називають також системою ідентифікації компанії, є вкрай важливою складовою створення та підтримки іміджу. Професійно розроблений стиль увиразнює надійність бізнесу, що викликає у споживачів відчуття довіри.
Кожен елемент, який компанія використовує в рекламній діяльності, має враховувати усі вимоги фірмового стилю. Це стосується візитівок, конвертів, цінників, бланків листів і документів, буклетів, плакатів, пакетів, сувенірів, спецодягу, рекламні макетів тощо. Можна сказати, що фірмовий стиль – це оболонка, яка наповнюється змістом.
З чого почати?
В ідеалі стиль компанії необхідно розробляти з перших днів створення, але це не завжди вдається. Тому краще пізніше, ніж ніколи. Тим паче, що у вас напевно вже є перший елемент стилю – назва компанії. Саме це буде основою словесного або графічного зображення – логотипа, за яким клієнти упізнають вас серед інших гравців ринку. Щоб ваш логотип ніхто не зміг скопіювати, його потрібно зареєструвати в Українському інституті інтелектуальної власності (Укрпатент). Потому можна перейти до створення інших елементів фірмового стилю.
На смак та колір…
У широкому розумінні стиль компанії – це використання однакових принципів оформлення, поєднання кольорів і образів для всіх рекламних форм. Зрозуміло, що одразу розробити всі можливі елементи стилю не вдасться, тому їх можна виготовляти поступово. Спочатку достатньо мати бланк ділового листа, візитівки, конверти та рекламні буклети. Пізніше можна виготовити й іншу промопродукцію, але з урахуванням усіх складових фірмового стилю.
Гама та поєднання кольорів. Це константа, на якій базується стиль компанії. Різні дослідження засвідчують, що у людей складається уявлення про продукт або послугу за перші 90 секунд, причому від 62% до 90% оцінювання ґрунтується на кольорі. Більшість відомих брендів у логотипах використовують монохромне зображення, тобто поєднання білого з іншим кольором, зазвичай із яких синім або чорним. Синій символізує надійність, чесність, довіру. А чорний? Ще один популярний колір для логотипів – червоний. Це сила, увага, любов, дія, агресія.
Не знаєте, який колір обрати для вашого логотипа? Обирайте протилежний кольору головного конкурента, але такий, який відповідає меті та діяльності вашої компанії.
Фірмовий шрифт. Шрифт, як і колір, повинен запам’ятовуватися та вирізняти вашу компанію серед конкурентів. Тож обирайте уважно і не копіюйте шрифти, які просто вам подобаються. Юридична фірма не може мати такий самий шрифт, як компанія, що продає дитячі іграшки. Правильно обраний шрифт впливатиме на сприйняття вашої компанії її клієнтами. Тож враховуйте три головні критерії: не копіюйте конкурентів, будьте оригінальними та обирайте прості шрифти.
Рекламний символ (персонаж). Ця складова стилю не обов’язкова, але може додати бажаного ефекту. Якщо на рекламних заходах від імені фірми виступає цікавий представник флори або фауни, увага буде більшою, ніж до звичного рекламного стенда або хостес із буклетами компанії.
Рекламний слоган. Це девіз компанії, який легко запам’ятовується та назавжди закарбовується у свідомості людей. Напевно, ви згадаєте багато прикладів слоганів відомих компаній, приміром, «Це не сон, це Sony», «M&M's. Тане в роті, а не в руках», «Sprite. Не дай собі засохнути». На відміну від рекламних символів фірми слоган виконує роль візуального і водночас аудіообразу, що надає йому виняткової значущості як елемент іміджу. Щоб захистити слоган вашої компанії від копіювання, його теж можна зареєструвати.
Крім того, фірмовий стиль – це також розміщення головних елементів на рекламних листівках, пакетах, статтях у ЗМІ. Надалі це допоможе уникнути неякісного відтворення інформації про вашу компанію у різних джерелах та дозволить підтримати позитивний імідж серед клієнтів бізнесу.
Сам-собi-маркетинг