Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Відкриваємо автомийку самообслуговування. Скільки це коштує?

Ідея для бізнесу

Кількість автомобілів зростає, а вулиці й дороги не стають чистішими, тому попит на послуги автомийок буде стабільно високим. Однак розпочати цей бізнес не так вже й просто, як видається на перший погляд. Читайте про всі тонкощі заробітку на чистих автівках.

Доходи автомийок забезпечені постійним зростання автопарку в Україні. За даними Pro Capital Investment, третина власників машин користується послугами автомийок щонайменше раз на місяць. Двічі на місяць своїх «залізних коней» миють 23 % опитаних. Тих же, хто дбає про чистоту автівки щотижня, приблизно 12 %. 

Найпопулярніша послуга – миття кузову, 75–90 % замовлень у структурі загального продажу. 

Які бувають автомийки?

В Україні поширені 3 види мийок: ручні, автоматичні (зі щітками) та безконтактні у форматі самообслуговування. 

У перших машини миють вручну за допомогою штатного мийника. Їхня перевага в універсальності й зручності: водій може замовити різні типи миття, у тому числі й салону. Суттєвим недоліком є дорожнеча такої послуги. Чистка кузова обійдеться у 120–150 грн, а якщо додати й салон, то у 300 грн. До того ж і часу це відбирає багато. За годину мийнику до снаги обслужити лише одну чи півтори машини. Несумлінні працівники можуть ще й пошкодити автівку, вкрасти речі з салону чи навіть покататися на автомобілі. 

Автоматична мийка наводить чистоту за допомогою обертових щіток з м'яким ворсом. Суттєва перевага такого виду – швидкість: за годину обслуговуються 5–6 машин. Плюс і в тому, що щітки можуть впоратися навіть із застарілим, засохлим брудом. Мінус – дороге устаткування й не завжди висока якість результату: не всі куточки кузову будуть ретельно вимити. Та й водії нерідко висувають претензії, що щітки подряпали машину або салон залило водою. 

У мийці самообслуговування водій сам чистить автівку безконтактним ручним способом, тому й відповідальність за якість миття на ньому. Автомийка забезпечує лише подачу води й піни. Ще одна перевага такого виду – оперативність: у середньому на машину витрачається 5–10 хвилин, тож за годину один пост може обслужити до 10 клієнтів! Для автовласників така мийка – суттєва економія, вона вдвічі дешевша за щиткову й втричі – за ручну. Серед недоліків: необхідність навчати водіїв технології миття, контролювати потік машин і робити обмін грошей, тому повністю автоматичною її назвати складно. 

Формуємо кошторис

Обираємо третій, найбільш популярний і вигідний вид автомийок, адже один пост (місце) за годину може дати 500–600 грн доходу!

Тепер час підрахувати витрати. До кошторису треба внести не лише вартість обладнання, а й витрати на землю. Іноді земля може стати найбільш витратною частиною бюджету, але тут все залежить від того, де розташований об’єкт. Сюди мають увійти й витрати на комунікації. Підрахувати їх складно, бо доведеться мати справу з комунальними підприємствами та місцевими чиновниками, які часто виставляють рахунок «зі стелі». 

«Інвестору не даватиме просвітку купа питань: техумови на воду й електрику, дозволи органів архітектури, введення в експлуатацію. Іноді це коштує купу грошей. Приміром, в Одесі весь етап узгодження земельної ділянки коштує приблизно 20 тисяч доларів. Якщо хочете увійти в цей бізнес-проект як інвестор, не поспішайте, спочатку все зважте», – радить власник мережі автомийок DeWash Дмитро Цибульов.

Відведення землі вимагає багато часу, тому варто наперед дізнатися у відповідних місцевих органів влади й комунальних служб про дозволені місця та їхню вартість. 

«Зазвичай компанії, що пропонують послуги зі встановлення автомийок, займаються лише постачанням обладнання, вони не вносять до кошторису витрати на благоустрій, озеленення, освітлення території тощо. Будьте уважними, бо вам може не вистачити бюджету на будівництво. Ще один трюк, коли компанія запитує, скільки ви маєте грошей на мийку, і намагається переконати вас, що цих коштів вистачить, продавши вам на цю суму своє обладнання, якого насправді недостатньо для відкриття автомийки. У такому разі для завершення проєкту вам знадобляться додаткові інвестиції», – зауважує Дмитро. 

Кількість постів (місць) мийки визначається з розрахунку 5 тисяч жителів на один пост для обласних центрів і 10 тисяч – для районних. За годину один пост обслуговує 8–10 автомобілів. Робити мийку на два пости немає сенсу, адже вони дуже довго окупаються, тоді як витрати на водопідготовку, опалення, бойлер й інше устаткування залишаються такими самими. 

А ось на обладнанні краще не економити. Невідомі дешеві або китайські апарати найімовірніше будуть часто ламатися, а їхня експлуатація стане вам у копієчку. 

Вартість обладнання становить приблизно 40 % від загальних витрат і залежить від комплектації й кількості постів автомийки. Понад 60 % витрат – це комунікації, земля, будівельні матеріали, будівельні й монтажні роботи. 

Додаткові аксесуари: пилососи самообслуговування, рукомийники, столики й прищіпки для килимків, вибиванки для килимків – коштуватимуть 7–10 % від загальних витрат (залежно від начинки). 

Хоча ці витрати й необов’язкові, але вони того варті. По-перше, це додатковий стимул відвідати мийку новим клієнтам. По-друге, пилососи, шампуні й, приміром, кава в автоматі – додаткові гроші, які допоможуть швидше повернути інвестиції.  

Пам’ятаймо й про експлуатаційні витрати: вартість води й хімії залежить від кожного регіону, приблизно вони становлять 20–25 % від кожного чека. Ще 5–10 % піде на електроенергію. 

Таким чином, загальний кошторис мийки автоматичного обслуговування на 4 пости в середньому українському місті сягне понад 80 тисяч доларів. Ціни зазначені у валюті, оскільки більша частина витрат – імпортне обладнання. 

Вартість експлуатації води, хімії та електроенергії на 4 пости стануть вам у 150–200 тисяч грн на місяць за умови цілодобової експлуатації автомийки. Ще 60–70 тисяч піде на зарплату робітникам (2 працівники, що працюють вахтовим методом, плюс бухгалтер). 

Не забуваймо і про податки: 38 % соцвнеску за кожного найманого працівника плюс 5 % від доходу підприємства. 

Коли повернуться витрати 

У цьому сенсі локація має найважливіше значення. У густонаселеному місці проєкт відіб’ється швидше. 

Треба спочатку дізнатися, чи дозволене на ділянці таке будівництво та чи є там потрібні комунікації. Важливо знати, і яка поверхня: якщо вона занизька для будівництва, то доведеться насипати ґрунт, якщо зависока, навпаки, утрамбовувати. А це додаткові гроші й час. Потрібно також бути поінформованим, чи нема під мийкою підземних вод. Отже, чим краще проведені роботи з дослідження землі й ґрунту, тим меншими стануть витрати під час реалізації проекту. 

«Насамперед, намагайтеся вирішити питання із землею. Якщо грошей на отримання дозвільної документації немає, можна розглянути питання купівлі й переобладнання старої автомийки або СТО. Такий об’єкт вже має потрібну документацію й певні комунікації. Складання бізнес-плану треба прив’язувати до конкретної земельної ділянки, яку плануєте взяти в оренду чи придбати», – радить експерт.

Велику увагу приділіть і власне експлуатації. Приміром, якісна «суха» піна зменшить на 20–25 % споживання води. Підігрів підлоги дасть змогу не втратити клієнтів взимку. Якщо земля й пістолети взимку замерзатимуть, до вас не ніхто приїжджатиме. 

Врахуйте й аспект освітлення, адже це не лише зручність для клієнтів, а й основна реклама. Автовласник радше заїде на яскраву красиву автомийку, ніж на темну. 

Встановлення POS-терміналів збільшить кількість клієнтів, оскільки зараз половина відвідувачів автомийок розраховується банківськими картками. 

Ідея для бізнесу

АТ "Ощадбанк"