Бізнес-план
Анастасія Калина, співвласниця франшизи антикінотеатру Rockfellow, розповіла «Будуй своє», чому варто не зупинятися та використовувати кризу, як можливість. А разом з цим застосувати навички та зробити успішний бізнес в столиці та за її межами.
— Анастасіє, розкажи передісторію створення бізнесу?
— Декілька років тому через проблеми зі здоров’ям я полишила справу свого життя 一 хореографію. Довелося будувати все спочатку. Перша робота, на яку я влаштувалася 一 офіціантка «Львівської майстерні шоколаду» у Києві.
Проте, на цій посаді я не планувала зупинятися. Вже за 3 місяці виросла до менеджера закладу. А після цього пропрацювала ще довгий час у маркетингу та рекламі (до 2014 р.). Революційні події погіршили ситуацію на цьому ринку, і я його залишила.
А потім стався щасливий випадок 一 я отримала пропозицію попрацювати кризовим менеджером у антикінотеатрі Rockfellow. Заклад розташувався в підвальному приміщенні одного з житлових будинків на Солом’янці. Власники закладу поставили мені ціль — протягом 6 місяців налагодити бізнес-процеси, маркетинг, розібратися з фінансами. З поставленими завданнями впоралася набагато швидше. Вже за 1,5 місяця всіх цілей було досягнуто 一 заклад було виведено з кризи. Минуло ще трохи часу, і Данило Задорожний, засновник антикінотеатру, запропонував мені відкрити власний, на умовах франшизи, Rockfellow. На це я охоче погодилася!
— Що на тебе чекало перед тим, як відкрити власний заклад?
— Насправді, мені захотілося змінити місце розташування закладу, але залишити послугу антикінотеатру доступною для населення з будь-яким рівнем достатку: як небагатим студентам, так і успішним людям, які захотіли своєю компанією переглянути в залі улюблений фільм у зручний час.
Я вирішила відійти від формату спального району столиці та пошукати приміщення у середмісті. Шукала я його на дошках оголошень недовго. А знайшла омріяне приміщення на Боричевому току (поруч з Андріївським узвозом) розміром у 100 кв.м в чудовому стані за 16 тис. грн/місяць.
На той момент я вже підрахувала вартість ремонту та закупівлі обладнання 一 $40 тис. За декілька днів всією сім’єю та з допомогою друзів зібрали необхідні кошти. А потім почалися ремонтні роботи вартістю $150 за квадратний метр. Витрати на обладнання кожного залу склали $6 тис.: це вартість проекторів, звукових систем, ігрових станцій, настільних ігор та меблів 一 диванів, крісел-мішків. З ремонтом приміщення впоралися за 3 місяці, та вже у серпні 2015 р. відкрилися. А за декілька місяців стався ще один щасливий випадок 一 сусіднє приміщення звільнилося, і нам запропонували взяти його в оренду. Воно було у гіршому стані за попереднє, проте нас це не зупинило. Зробили там ремонт і закупили обладнання. Таким чином, загальні витрати збільшилися в 2 рази.
Але на щастя, усі кроки були правильними. Заклад сподобався людям, та за 7 місяців ми повернули всі витрати, до центу!
— Які послуги запропонували відвідувачам?
— Гостям закладу ми пропонуємо орендувати приміщення на 2-18 осіб, де вони можуть переглядати улюблені кінофільми, а також святкувати дні народження з 10:00 та до останнього клієнта. От уявіть собі, що на декілька годин можна отримати власний кінозал. З часом заклад почав працювати цілодобово. З роками наші гості підказали ще один напрямок діяльності антикінотеатру. Люди почали звертатися щодо святкування важливих подій у житті. Спочатку це були дні народження, а згодом з’явилися квести, корпоративи, перегляди матчів та навіть лекції.
Проте, у нас існують певні обмеження, які прописані у договорі, що підписується між компанією та орендарем. Адже ситуації бувають різні, тому потрібно було це врегулювати.
— Розкажи про клієнтів закладу, хто ці люди?
— Наші гості 一 це, в основному, люди 25-34 років. Якщо розподілити відвідувачів на чоловіків та жінок, то 57% 一 жінки, 43% 一 чоловіки. Серед гостей 一 70% приватні гості, 30% 一 корпоративні замовлення. Проте відзначу, що найбільша кількість гостей буває 3 дні на тиждень 一 у п’ятницю, суботу та неділю. А високий сезон 一 з грудня по квітень, низький 一 інші місяці відповідно.
— Ти говорила, що багато гостей постійні. Чи існують знижки для них?
— Постійні відвідувачі 一 це третина всіх гостей. Тому їм ми пропонуємо знижку у 10%.
— Як набирала команду в проект?
— Всю команду шукала через власні контакти та рекомендації, адже мені була потрібна відповідальна команда. Тому адміністраторів, прибиральниць та інших працівників знайшла за власними контактами, і не помилилася.
Також у розвитку справи бере участь моя родина 一 батько консультує з фінансових питань, сестра займається солодощами для відвідувачів, а мама до команди приєдналася нещодавно 一 вона працює адміністратором. На сьогодні у команді 16 людей.
— Анастасіє, наскільки мені відомо, Rockfellow працює у Львові. Розкажи, яка історія відкриття там?
— Одного разу надійшов запит на відкриття франшизи у Львові. І ми разом з засновниками займалися цим проектом. Вартість франшизи порахували таким чином: 0,04 помножили на кількість населення. Але на сьогодні за таким принципом франшиза вже не продається. У Львові заклад відкрився 23 грудня 2016 р., проте час повернення інвестицій склав 12 місяців, що на 5 місяців більше, ніж у Києві.
До речі, на сьогодні є запити з інших міст України 一 Одеси, Дніпра, Харкова. Така цікавість мені зрозуміла, адже ринок послуг не насичений ними. За нашими підрахунками, зайняті лише 10% ринку, тому розвиватися є куди, і не лише в містах з мільйонним населенням.
Запити надходять не тільки з міст України, а й з-за кордону 一 Чехії, Польщі, Німеччини.
Сподіваємося втілили всі наші наміри найближчими роками. Впевнена, що в нас все вийде!
Бізнес-план