Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

В океані новин

Тетяна Кучер

Про успіх

  Понад 50 онлайн-ЗМІ у 10 країнах налагоджують онлайн-комунікацію зі своєю аудиторією за допомогою Newzmate – сервісу, який персоналізує читацький досвід та робить спілкування медіа з аудиторією більш індивідуальним. Newzmate створили і запустили українські підприємці Олексій Чапко і Дмитро Шандиба 2013 року.  

Хто не може жити без новин

Ідея онлайн-агрегатора новин виникла в Олексія Чапка, коли він вкотре переконався, як важко у величезному інформаційному потоці в інтернеті віднайти те, що дійсно цікавить. Олексій завжди був news junkie – постійно читав і моніторив новини у мережі. Пошук цікавого контенту забирав більше часу, ніж власне читання. Цю проблему частково вирішував RSS-агрегатор Google Reader, але 2013 року він закрився.  

Тоді в Олексія з’явилася ідея створити незалежний новинний агрегатор на основі базового функціоналу RSS, який би розумно виділяв найважливіші для читача новини та допомагав йому відслідковувати їхній розвиток. Олексій поділився ідеєю зі своїм другом Дмитром Шандибою, який мав чималий досвід розробки програмного забезпечення.  

Удвох вони започаткували стартап Newzmate і почали досліджувати ринок. Швидко дійшли висновку, що у створенні сервісу треба йти від джерела контенту, а не від читача. Хлопці опитали понад 8 тис. людей і виявили, що лише 10% читачів використовують новинні агрегатори, решта обирає соцмережі та прямий трафік на сайт.  

Тому розробники вирішили, що ефективніше буде створити інструмент для онлайн-видань, який вони інтегруватимуть у свої сайти та використовуватимуть для персоналізації контенту. Так в рамках Newzmate з’явився cервіс Traqli, який дозволяв за допомогою кнопки на сайті відслідковувати розвиток певних новинних історій.  

Інкубаційний період

Початкове тестування і розробка бета-версії тривала близько трьох місяців. Майже одразу постало питання про організацію інфраструктури – у цьому допомогла участь у програмі підтримки технологічних стартапів Microsoft Biszspark, яка на перших етапах забезпечила команду необхідним ПЗ та апаратною частиною для розробки і підтримки продукту. Це дозволяло засновникам економити щомісяця до $4 тис.  

Улітку 2013 року проект потрапив до акселераційної програми американсько-українського бізнес-інкубатора Happy Farm, в рамках якої команда поспілкувалася з менторами, здійснила двотижневу бізнес-подорож до Кремнієвої долини, а головне, отримала $70 тис. інвестицій. Ці гроші, грант $2,5 тис. від платформи Elance, а також $15 тис. особистих коштів склали фінансову базу проекту на початковому етапі.  

Серед перших клієнтів Newzmate були американська медіагрупа Digital First Media, українська інформагенція «Інтерфакс-Україна», а також міжнародна медіагрупа Genesis Technology Partners. Співпраця з Genesis дозволила розробникам протестувати свій сервіс на великій базі підписників та налагодити систему. Згодом проект почав співпрацювати із українськими медіаплатформами KyivPost, Ekonomika+ та європейською EurActiv.  

З розширенням клієнтської бази команда почала шукати додаткові інвестиції для підтримки темпів зростання. У 2015 році стартап залучив $300 тис. від польського фонду Xevin Investments та бізнес-янгола Баса Годска. Загалом за весь час існування стартап залучив понад $850 тис. від різних інвестфондів та окремих інвесторів.  

Спершу співзасновники працювали удвох, але із розвитком проекту почали створювати команду: залучили дизайнера, front-end-розробника та юриста. Натепер у Newzmate працюють 10 співробітників.  

Від кнопки до платформи

У Newzmate постійно удосконалюють продукт і бізнес-моделі. Запустивши сервіс Traqli як кнопку, що дозволяла стежити за новинами, розробники стикнулися із двома проблемами. По-перше, з’ясувалося, що існує дуже мало настільки цікавого контенту, щоб читач хотів відслідковувати його постійно. По-друге, e-mail-розсилка, яку робив сервіс, потребувала доопрацювання. Тож 2015 року сервіс трансформувався в інструмент з оптимізації e-mail-маркетингу новинних компаній. А нещодавно розробники провели чергове переформатування та відмовилися від назви Traqli.  

Тепер Newzmate – це повноцінна платформа для автоматизації контент-маркетингу в медіабізнесі, яка працює за трьома напрямами:

 • створення персоналізованих рекомендацій контенту на сайті та в email-розсилках, зважаючи на індивідуальні уподобання читача;

• автоматизація маркетингових процесів незалежно від кількості сайтів і розміру аудиторії видання;

• монетизація трафіку за допомогою персоналізованої нативної і банерної реклами в e-mail.  

Сьогодні Newzmate використовують понад 50 онлайн-ЗМІ та медіакомпаній в Україні, Білорусі, США, Індії, Польщі, Чехії, Казахстані та Нідерландах.  

У планах розробників сервісу – розширення функціоналу, а саме створення нових каналів доставки контенту, можливості пов’язувати між собою канали в різних медійних кампаніях на основі аналізу поведінки аудиторії, забезпечення клієнтів детальнішою аналітикою поведінки читачів.  

Засновники розповідають, що збираються також співпрацювати із content-driven-бізнесами, які не є медіа повною мірою, але теж можуть ефективно використовувати платформу – контентні проекти великих компаній, сервіси з продажу квитків, e-commerce-проекти з великою аудиторією та регулярним контентом. Для них персоналізація взаємодії з аудиторією дуже актуальна. Водночас Newzmate планує розширювати свою присутність на усіх ринках, де вже користуються сервісом.  

Про успіх

АТ "Ощадбанк"