Сам-собi-маркетинг
Двадцять три роки тому П’єр Омідьяр заробив $14, продавши перший товар на своїй новій інтернет-платформі eBay. Це була несправна лазерна указка самого Омідьяра. Зв’язавшись з покупцем, П’єр поцікавився у нього, чи зрозумів він, що указка не працює? У відповідь покупець пояснив, що він колекціонує саме таки указки! З цієї комічної угоди і почалася тріумфальна хода маркетплейсів по планеті.
Зараз маркетплейс eBay налічує понад 170 млн. зареєстрованих користувачів. Або Uber — служба таксі, яка працює майже у 80 країнах світу. Це яскраві приклади прибуткових маркетплейсів поряд з багатьма іншими. Їх завдання - створити умови, що дозволяють клієнтам зустрічатися з постачальниками, допомогти продавцям та покупцям знайти один одного в Інтернеті.
Щоб зрозуміти, чому маркетплейси завойовують Інтернет, подумайте, що простіше:
• Шукати товар по всьому Інтернету або просто задати пошук на eBay?
• Записувати та запам’ятовувати телефони нормальних служб таксі або використовувати додаток Uber?
• Продати старий ноутбук на місцевому радіоринку або розмістити об’яву на Olx?
• Бронювати номери на офіційному сайті готелю або пошукати квартиру на Airbnb?
А поки ви думаєте, «Будуй своє» розпитує CEO Prom.ua Івана Портного про основні переваги розміщення нового інтернет-магазину на маркетплейсі. Експерт розповість нам, як використати ці переваги на користь вашого бізнесу.
На старті інтернет-бізнесу, каже Іван, саме маркетплейс є найкращим рішенням для більшості підприємців. Адже такі інтернет-платформи вирішують багато принципових завдань одночасно. Ось п’ять переваг маркетплейсів для тих, хто починає бізнес в Інтернеті:
1. Швидкий старт та економія ресурсів.
Маркетплейс пропонує продавцям готовий інтернет-магазин на майданчику, куди вже заходять тисячі покупців на день. Зокрема на Prom.ua заходять понад 1,2 млн. користувачів за добу.
Крім того, відкриття магазину на маркетплейсі обійдеться порівняно недорого. Продавці зекономлять на розробці власного сайту та його дизайну, налаштуванні SEO-просування в пошукових системах та рекламній кампанії для залучення клієнтів. На маркетплейсі це вже все зроблено, тож витрачати час та кошти на пошук сторонніх підрядників не потрібно.
Розглянемо аналогію з просуванням товарів офлайн: ви не будуєте власний магазин, а розміщуєте товари в популярному торговому центрі, де вже є потік клієнтів. Тобто ви не робите власний сайт, а скористуєтеся маркетплейсом.
2. Пошук покупців.
Головною перевагою розміщення на маркетплейсі є прямий доступ до аудиторії майданчика. Завдяки правильно налаштованим параметрам SEO, рекламі на телебаченні та в онлайні, маркетплейс формує знання і довіру серед аудиторії. Ця лояльність поширюється на усіх продавців майданчика.
Коли 2017 р. Prom.ua зробив ребрендінг та провів масштабну рекламну кампанію, прямі заходи на головну сторінку ресурсу зросли на 178%. Щоб досягти таких результатів власними силами, «самостійному» інтернет-магазину потрібні значні фінансові вкладення.
3. Технічні можливості.
Розробники постійно покращують технічні можливості маркетплейсу, які здатні суттєво полегшити життя власнику інтернет-магазину.
Серед них:
- масовий експорт товарів;
- автоматична зміна ціни (наприклад, при коливаннях курсу валют);
- зручне налаштування акцій;
- сервіси SMS- та e-mail-розсилок, інтегровані в Кабінет підприємця, можливість працювати з мобільного телефону тощо.
Маркетплейси мають технічні потужності та багаж професійних знань в електронній комерції, що дозволяє їм ефективно задовольняти потреби ринку, а отже, й інтернет-продавців. Маркетплейси створюють мобільні додатки, інтегрують системи онлайн-платежів, працюють з багатьма логістичними операторами на вигідних умовах та пропонують багато інших «смаколиків».
4. Рейтинги продавців та відгуки клієнтів.
Шукаючи послуги або товари в Інтернеті, користувачі, в першу чергу, орієнтуються на відгуки. Тому саме відгук є головним інструментом залучення клієнтів. На цьому побудовано багато світових сервісів — Booking.com, Airbnb, Uber тощо.
Маркетплейс допомагає інтернет-магазинам заробляти більше відгуків завдяки великому трафіку відвідувачів. Крім того, фахівці маркетплейсу навчать підприємців працювати з відгуками так, щоб отримувати нових клієнтів (допомагають навіть негативні відгуки).
5. Послуги із бізнес-просування.
Взагалі, маркетплейс дає доступ інтернет-підприємцям до фахівців самих різних галузей. Це профі з SEO, контекстної реклами, розробки контенту, e-mail-маркетингу…
Консультації спеціалістів маркетплейсу мають значно більшу вагу на ринку електронної комерції, ніж поради зовнішніх рекламних агентств.
Також фахівці маркетплейсу проводять навчання, семінари, конференції та регулярні вебінари. Все робиться для того, щоб користувачі покращували знання в сфері e-commerce та продавали ефективно!
Сам-собi-маркетинг