Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Типові помилки власника готелю

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Артур Лупашко, засновник Ribas Hotels Group, розказав «Будуй своє» про найтиповіші помилки власників готелів. 

№1

Успішність підприємства ні в якому разі не залежить від зірковості архітектора (або дизайнера), який його спроектував.

Спираючись на мій досвід, варто діяти від зворотного —знайти компетентного спеціаліста з готовим портфелем перевірених на практиці кейсів у залежності від запиту: на будівництво, реконструкцію, перебудову того чи іншого об’єкта у сфері HoReCa — готелів, кафе, ресторанів. Саме такий спеціаліст розрахує площу усіх приміщень — номерів та спеціальних кімнат, де співробітники зберігатимуть інвентар, пральні, під’їздівдо готелю та кухні. А ще купу інших дрібниць, про які новачки навіть не здогадуються.

№2

Економити на співробітниках. 

На мою думку, під час запуску готелю не варто економити на персоналі, тим паче покладати додаткові обов'язки на них. На сьогодні ми в Ribas Hotels Group спостерігаємо колосальну ротацію лінійного персоналу з одного готелю в інший посеред робочого дня — люди йдуть, тільки-но зрозумівши, що за рогом заплатять більше. Саме тому ми моніторимо ринок зарплат персоналу ретельніше, аніж інші, як-от завантаженість готелів.

Проаналізувавши ситуацію на ринку лінійного персоналу — окрім гідної заробітної платні обов’язково знадобляться штрафи та мотивація. Штрафи — це по сутіпосадова інструкція а-ля «як не можна робити». За наявності таких інструкцій співробітники зрозуміють відповідальність за порушення. Щодо мотивації — на розсуд власника.

Чому це так важливо? Відповідно до вимог сьогоденного гостя, замало надати ліжко або нічліг. Натомість потрібен якісний сервіс, який забезпечить досвідчений персонал з гідною заробітною платнею.

Адже на практиці зекономлені тисячі гривень обернуться у кращому випадку відчутними фінансовими витратами, у гіршому — втратою обличчя, іміджу. Тому новачкам у готельній справі раджу зробити так: як мінімум за кілька місяців до відкриття найняти управлінця майбутнімготелем. А надалі за декілька тижнів до старту сезону(який в Одесі починається 20 травня, у курортних готелях — 20 червня, водночас низький сезон у курортних готелях стартує з 1 вересня, в міських — з 20 вересня) потрібнознайти команду та регулярно навчати її.

№3 

Вважати, що маркетингові або статистичні дослідження конкурентів дають повну картину ситуації на ринку.

Я переконаний, що правильно діяти, як один з найкращих генеральних менеджерів міжнародної мережі готелів Holiday Inn — Даррен Дарвін. Саме він вивів безліч готелів Європи в топи готельного бізнесу у своїх регіонах. Йому це вдалося, працюючи над просуванням свого об'єкта. А ще Даррен обов'язково селився у готелях конкурентів.

Там оцінював зсередини всі робочі процеси:

— ставлення персоналу до гостей;

— злагодженість роботи кухні;

— різноманітність меню;

— швидкість реакції на прохання або замовлення;

— «приємності», якими заманюють потенційних і реальних клієнтів, тощо.

Я також спираюся на цей досвід. Тому, коли приїжджаю до нового міста або країни, декілька днів витрачаю на знайомство з готелями у топі Booking або TripAdvisor.Разом з цим час від часу відвідую рекламні тури, де за тиждень передивляюся одразу 50 готелів. Як результатпомічаю «родзинки» або недоробки колег, що вдосконалює нашу мережу.

№4 

Вважати, що курортні готелі заробляють у теплі місяці за рахунок величезного потоку туристів.

На сьогодні готельний бізнес прагне стерти кордони сезонності і розпочати повноцінно функціонувати весьрік. Багато зимових готелів перекваліфіковуються націлорічні, аби не простоювати у теплу пору року. Так, уБуковелі влітку пропонують гостям насолодитися гірськими пейзажами, особливостями національної кухні і чистотою повітря. І морські працюють не лише влітку.Адже наразі прослідковується тренд — набирає обертів бізнес-туризм, що потребує наявності конференц-залу, найкомфортнішого і швидкого таксі або можливостізв'язатися із закордоном у будь-який час доби.

№5

Вважати, що привабливої дівчини вистачить для роботи у соцмережах і реклами на бордах

На мою думку, PR у готельному бізнесі — надтонка і ефективна матерія. Помітно, що тренди у цій сфері змінюють один одного набагато частіше, ніж у інших областях. Наприклад, до початку 2018 р. виробилася тенденція показувати не тільки перших осіб компанії. А йтих, хто, як правило, зазвичай за лаштунками —очільників відділів життєзабезпечення компанії: маркетингу, контролю якості, керівників та управлінців, НR та PR і багатьох інших.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"