Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Тихо полювати — вдало продавати

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Сергій Терен, засновник підприємства «Дари Гуцульщини» (Чернівецька обл., Путильський р-н, смт. Путила), розповів «Будуй своє» про власний бізнес і пошуки додаткових коштів на його розвиток — задля співпраці з ритейлерами та експорту продукції до Молдови, Польщі і не тільки.

Інформаційна довідка. «Дари Гуцульщини» — підприємство, засноване у 2015 р. в Чернівецькій області. Напрями діяльності: прийом, зберігання, переробка продукції рослинного походження від місцевого населення — лікарських рослин, ягід і грибів (білих, лисичок, опеньок).

— Сергію, розкажи, чому ти почав такий бізнес?

— Мій вибір пов‘язаний із багатьма аспектами. Ми живемо у гірській місцевості, багатій на гриби, ягоди і лікарські рослини, які є основою популярних фіточаїв. Люди тут вже багато століть з літа до осені збирають усі ці дари природи для власних потреб, а надлишок — продають у консервованому або засушеному вигляді.

З огляду на це мені й спало на думку створити підприємство, де місцеве населення отримає послуги і зі зберігання продукції — у замороженому вигляді, і з переробки — сушіння, консервування. А також допомогу зі збутом продукції — грибів, ягід або трав.

Іншими словами, я задумав створити місце, куди люди зможуть принести зібране та й вирішити, що далі з ним робити: зберігати, перероблювати — а реалізувати самотужки, або ж покластися на нас — і знайти покупців для своєї продукції.

Разом з цим створення такого підприємства, з однієї сторони, стимулюватиме місцеве населення різних верств та віку до збору грибів, ягід, лікарських рослин задля заробітку. З іншої — це може зменшити його міграцію до інших країн.

— Скільки часу знадобилося на створення підприємства?

— 6 місяців — від січня до червня 2015 р. Чесно кажучи, я дуже поспішав, бо розумів реалії: якщо не встигну до літа, втрачу рік часу до наступного сезону.

— В який спосіб поширювали інформацію про нове підприємство?

— Двома способами. По-перше, організували промо-кампанію у місцевих ЗМІ — розіславши новину про відкриття, на яке відгукнулися журналісти. По-друге, розмістили інформацію про підприємство та послуги на місцевих дошках оголошень. Надалі люди про нас дізнавалися, розповідаючи один одному.

— Скільки знадобилося коштів для втілення ідеї в життя?

— Близько 1 млн грн власних коштів. Частину грошей витратив на оренду та облаштування приміщення для виробничих потреб. Орендувати, а не купувати вирішив, оскільки у нашій місцевості виробничих приміщень мало, та й ті задорогі. Щодо обладнання й устаткування, я придбав морозильні та сушильні камери, різки, різноманітну пластмасову тару для зберігання і транспортування продукції. Також — 2 б/в автівки з холодильними камерами. І звичайно ж, орендував офісне приміщення — для нього закупив оргтехніку, меблі тощо. Втім, ще на старті я розумів, що невдовзі знадобиться додаткове фінансування.

— Чому вирішили взяти кредит в Ощадбанку?

— Було цікаво знайти надійного фінансового партнера, адже мій бізнес потребує регулярних вливань додаткових коштів, особливо у сезон з червня по жовтень. Мою увагу привернув Ощадбанк. Я звернувся до місцевого відділення, щоб дізнатися про можливість кредитування. Розповів про свою компанію. На той момент я потребував фінансування на суму 750 тис. грн задля купівлі нового автомобіля Renault Master з охолоджувальною камерою. У моїй справі зберегти товар у товарному стані, транспортуючи його з міста до міста — життєва необхідність.

У відділенні попросили надати наступні документи:

— документи про реєстрацію підприємства;
— фінансову звітність;
— документи на обладнання;
— відомості, яким майном володіє підприємство, і хто — поручителі.

Надавши всю цю інформацію, 2 робочих тижні очікував на відповідь. На щастя, вона була позитивною — кредит мені надали!

— Що для твого бізнесу означало отримати цей кредит?

— Перш за все ми знайшли надійного фінансового партнера. І звичайно ж, для бізнесу купівля автівки — «повітря в легені», адже це дало можливість самотужки оперативно доставляти замовлення, без втрати часу та якості продукції. Ми почали розвивати напрям ритейлу — продавати охолоджену продукцію в найбільших мережах України, як-от «Сільпо», Metro, Novus та інші. І втілили не тільки це. Ще почали збувати продукцію у Молдові, звідки вона прямує до Канади, і в ЄС — наразі до Польщі.

— Розкажи про плани на найближчий час.

— Маю декілька масштабних проектів. Планую придбати лінію з сортування продукції, і збираюся отримати сертифікат, що підтверджуватиме її органічність.

Разом з цим буду шукати партнерів з інших країн і розвивати на теренах України культуру споживання грибів, які є чудовим замінником білку тваринного походження. Далі — багато цікавого, про що неодмінно згодом розповім!

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"