Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Три правила успішного бізнесу

АТ "Ощадбанк"

Підбірка контенту

У 2002 році український підприємець Давид Браун заснував Template Monster – компанію, яка увійшла до трійки найкращих світових виробників веб-рішень для сайтів із капіталізацію $100 млн. В рамках Business Wisdom Summit 2017 він поділився своїми ідеями щодо базових бізнес-принципів, про які треба пам’ятати кожному підприємцю.

Потрапив у бійку – змагайся до кінця

Коли мені було 19-20 років, я навчався у Миколаєві і працював у інтернет-кафе, де заробляв $30. Вважав, що у мене класна англійська і, якось зустрівши на вулиці американця, вирішив з ним поспілкуватися. Виявилося, що він приїхав до України шукати ІT-геніїв, які могли б працювати на аутсорсі для великих закордонних компаній. Я не мав жодного уявлення про IT, але мав достатньо сміливості, щоб запропонувати йому співпрацю. Згодом він знайшов перших клієнтів – підрозділ корпорації General Electric, який замовив розробку сайту, що містив би інтеграцію з їхньою складською системою, і запропонував за це $70 тис. Для порівняння, квартира в Миколаєві тоді коштувала $1,5 тис.

Зрозуміло, я погодився і почав шукати спеціалістів. Але жодна людина у Миколаєві тоді не знала, як це можна зробити. І я подався до Києва, де дивом знайшов фахівців, що змогли виконати замовлення. Потому з’явилися нові клієнти, і ми відкрили студію веб-дизайну.

Багато людей мають ментальний бар’єр, який не дозволяє їм долати перешкоди, які неодмінно виникають у бізнесі, у житті. Успішний підприємець – це людина, позбавлена цих бар’єрів. Бізнес – це бійка, конкуренція. Або бийтеся, або найміть того, хто буде битися замість вас.

Не бійтеся експериментів – тільки вони створюють disruption

Поступово наша студія веб-дизайну почала виконувати проекти різної складності та вартості, ми напрацювали велику базу клієнтів. І згодом я зрозумів, що час рухатися далі. Наші розробники створювали сайти дуже швидко, збираючи їх як конструктори із шаблонів-темплейтів. З’явилася ідея ці шаблони продавати. Першу партію із 30 штук цих templates ми розділили на золоті, срібні та бронзові. Уклали договори з Visa та MasterCard про розрахункову систему, через яку проходитимуть платежі.

У перший день продажів ми заробили $70 тис. А наступного дня Visa і MasterCard повідомили нам, що 100% платежів за наші шаблони надійшли з крадених кредитних карток. Ми мали сплатити величезні штрафи, всі наші рахунки арештували.

Я зрозумів, що потрібен нестандартний підхід. Почав вивчати цей вид шахрайства, знайшов людей, які цим займалися, і прийшов до них із пропозицією: ми робимо для них безкоштовний редизайн, а вони пропагують ідею про те, що красти у своїх – зрада.

Це було досить ризиковано, тому що за цими хлопцями постійно стежили усі міжнародні спецслужби. Але ми з ними домовилися, і це спрацювало. Майже одразу рівень карткового шахрайства упав на 90%.

У бізнесі поняття disruption означає зміну традиційних підвалин, на яких функціонує галузь. Без цього вона не розвиватиметься, а бізнес не буде успішним. Disruption – це експеримент. Не бійтесь ламати стереотипи і експериментувати.

Навчіться швидко адаптуватися

Тривалий час моя компанія успішно розробляла дуже популярні на той момент флеш-технології. Нашими зусиллями у Миколаєві утворилася така собі флеш-долина, де працювали найкращі фахівці у цій галузі. Ми продавали 80% світового флеш-продукту.

Але 2007 року Apple представила світові перший iPhone, і Стів Джобс у своїй промові передрік смерть флеш-технологій. Це звучало надто фантастично. Але він мав рацію: за рік ми втратили 80% продажів і опинилися у глибокому мінусі. Довелося швидко адаптуватися до нових умов на ринку.

Півроку наші розробники вчилися створювати інші технології. Ми додали 25 нових продуктів і відтоді не залежали від жодних трендів. Це був важливий урок для мене як підприємця: треба бути хамелеоном, одразу адаптуватися до обставин, що змінюються блискавично. Станете хамелеоном – виграєте.

Підбірка контенту

АТ "Ощадбанк"