Тематичний тиждень
Іван Хоружий, аналітик компанії Euromonitor International, під час виступу на Всеукраїнському ритейл саміті, організованому компанією «Бізнес конструктор» 21 червня 2019 р., розповів про загальносвітові тренди в ритейлі. «Будуй своє» занотував найцікавіші моменти його промови.
Інформаційна довідка. Euromonitor International — заснована в 1972 р., є світовим лідером серед незалежних компаній, що спеціалізуються в області міжнародних стратегічних досліджень споживчих ринків. У компанії — широкий штат аналітиків, це забезпечує глибокий аналіз глобальної, національної та місцевої ділової інформації, необхідної для ведення сучасного бізнесу.
Отже, доповідь аналітика стосувалася великого спектра питань. Зокрема висвітлювалися такі теми:
— зростання інтернет-торгівлі;
— перетину онлайну та офлайну;
— посилення впливу інтернету;
— чи потрібно писати програмне забезпечення для стаціонарних пристроїв;
— чому роздрібна онлайн-торгівля зростатиме.
Нижче — тези з його виступу про найголовніше.
1. Доля інтернет-ритейлу зростає
За нашими дослідженнями, лише за 2018 р. доля інтернет-торгівлі зросла на 17% у Східній Європі. Це величезна цифра у порівнянні з офлайн-ритейлом. Але у порівнянні з ритейлом загалом інтернет-ритейл займає міноритарну частину — лише 8,6% від загального обсягу, що є досить мало.
2. Найбільший приріст показують дискаунтери
Наразі саме формати дисканутерів, тобто таких магазинів, де частка товарів під власною торговою маркою складає понад 50%, демонструють найбільший приріст — 18% минулого року.
3. Перетин онлайну та офлайну посилюється
Омніканальність (взаємна інтеграція розрізнених каналів комунікації в єдину систему з метою забезпечення безшовної і безперервної комунікації з клієнтом; досягається завдяки як онлайн, так і офлайн-каналам зв’язку. — Ред.) вже не є трендом. Навпаки — це вже стало необхідністю.
Чому? Велика частина покупців користуються різними гаджетами, відповідно, отримують досвід за допомогою різних каналів: і зв’язку — через смартфон, і на комп’ютері.
4. Інтернет впливає на торгівлю
Відповідно до нещодавніх досліджень, 4 млрд людей по всьому світові користуються інтернетом — тобто половина населення світу вже онлайн. В Україні ситуація навіть краща — 61% населення користуються інтернетом, а 59% людей мають смартфони. Надалі цей показник зростатиме насамперед завдяки стрімкому розвитку у світі технологій 3G та 4G.
Компанія Euromonitor International проводила масштабне опитування споживачів по всьому світові — участь взяли понад 40 тис. респондентів. По результатах опитування один із найцікавіших інсайтів: 57% респондентів почуваються розгубленими без інтернету, адже останній є фундаментальним інструментом для вирішення багатьох задач. І все більше і більше підприємців займаються продажами в інтернеті. Таким чином, останніми роками цифрові технології здійснюють значний вплив на роздрібну торгівлю.
5. Мобільні пристрої виштовхують стаціонарні
Окрім цього, за даними Euromonitor International, мобільні пристрої у 2019 р. стануть найпопулярнішим каналом у інтернет-торгівлі. Інакше кажучи, інтернет-торгівля з мобільних пристроїв матиме частку більше, аніж 50% від загального обсягу інтернет-торгівлі у світі. Для ритейлерів це означає, що створюватимуться насамперед рішення для гаджетів — мобільні застосунки та сайти. Тому ставити у пріоритет написання сайтів для комп’ютерів вже недоречно.
6. Інтернет-торгівля стає найбільшим каналом роздрібної торгівлі
За нашими прогнозами, вже у 2021 р. інтернет-торгівля стане найбільшим каналом у роздрібній торгівлі. Тобто у світі частка інтернет-торгівлі випередить частку супермаркетів — і досягне обсягів у 15% від загального обсягу.
В той же час ми можемо побачити, що інтернет-торгівля зростатиме на цілих 12% в середньому кожен рік. Тобто до 2023 р. у 6 разів перевищуватиме темпи зростання офлайн. Це означає, що у інтернет-торгівлі досить великі перспективи, і потрібно глобально бути присутніми в інтернеті.
Тематичний тиждень