Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Тренди ритейлу: піймай хвилю

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Іван Хоружий, аналітик компанії Euromonitor International, під час виступу на Всеукраїнському ритейл саміті, організованому компанією «Бізнес конструктор» 21 червня 2019 р., розповів про загальносвітові тренди в ритейлі. «Будуй своє» занотував найцікавіші моменти його промови.

Інформаційна довідка. Euromonitor International — заснована в 1972 р., є світовим лідером серед незалежних компаній, що спеціалізуються в області міжнародних стратегічних досліджень споживчих ринків. У компанії — широкий штат аналітиків, це забезпечує глибокий аналіз глобальної, національної та місцевої ділової інформації, необхідної для ведення сучасного бізнесу.

Отже, доповідь аналітика стосувалася великого спектра питань. Зокрема висвітлювалися такі теми:

— зростання інтернет-торгівлі;
— перетину онлайну та офлайну;
— посилення впливу інтернету;
— чи потрібно писати програмне забезпечення для стаціонарних пристроїв;
— чому роздрібна онлайн-торгівля зростатиме.

Нижче — тези з його виступу про найголовніше.

1. Доля інтернет-ритейлу зростає

За нашими дослідженнями, лише за 2018 р. доля інтернет-торгівлі зросла на 17% у Східній Європі. Це величезна цифра у порівнянні з офлайн-ритейлом. Але у порівнянні з ритейлом загалом інтернет-ритейл займає міноритарну частину — лише 8,6% від загального обсягу, що є досить мало.

2. Найбільший приріст показують дискаунтери

Наразі саме формати дисканутерів, тобто таких магазинів, де частка товарів під власною торговою маркою складає понад 50%, демонструють найбільший приріст — 18% минулого року.

3. Перетин онлайну та офлайну посилюється

Омніканальність (взаємна інтеграція розрізнених каналів комунікації в єдину систему з метою забезпечення безшовної і безперервної комунікації з клієнтом; досягається завдяки як онлайн, так і офлайн-каналам зв’язку. — Ред.) вже не є трендом. Навпаки — це вже стало необхідністю.

Чому? Велика частина покупців користуються різними гаджетами, відповідно, отримують досвід за допомогою різних каналів: і зв’язку — через смартфон, і на комп’ютері.

4. Інтернет впливає на торгівлю

Відповідно до нещодавніх досліджень, 4 млрд людей по всьому світові користуються інтернетом — тобто половина населення світу вже онлайн. В Україні ситуація навіть краща — 61% населення користуються інтернетом, а 59% людей мають смартфони. Надалі цей показник зростатиме насамперед завдяки стрімкому розвитку у світі технологій 3G та 4G.

Компанія Euromonitor International проводила масштабне опитування споживачів по всьому світові — участь взяли понад 40 тис. респондентів. По результатах опитування один із найцікавіших інсайтів: 57% респондентів почуваються розгубленими без інтернету, адже останній є фундаментальним інструментом для вирішення багатьох задач. І все більше і більше підприємців займаються продажами в інтернеті. Таким чином, останніми роками цифрові технології здійснюють значний вплив на роздрібну торгівлю.

5. Мобільні пристрої виштовхують стаціонарні

Окрім цього, за даними Euromonitor International, мобільні пристрої у 2019 р. стануть найпопулярнішим каналом у інтернет-торгівлі. Інакше кажучи, інтернет-торгівля з мобільних пристроїв матиме частку більше, аніж 50% від загального обсягу інтернет-торгівлі у світі. Для ритейлерів це означає, що створюватимуться насамперед рішення для гаджетів — мобільні застосунки та сайти. Тому ставити у пріоритет написання сайтів для комп’ютерів вже недоречно.

6. Інтернет-торгівля стає найбільшим каналом роздрібної торгівлі

За нашими прогнозами, вже у 2021 р. інтернет-торгівля стане найбільшим каналом у роздрібній торгівлі. Тобто у світі частка інтернет-торгівлі випередить частку супермаркетів — і досягне обсягів у 15% від загального обсягу.

В той же час ми можемо побачити, що інтернет-торгівля зростатиме на цілих 12% в середньому кожен рік. Тобто до 2023 р. у 6 разів перевищуватиме темпи зростання офлайн. Це означає, що у інтернет-торгівлі досить великі перспективи, і потрібно глобально бути присутніми в інтернеті.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"