Досвід топів
Анастасія Журавель, HRD групи компаній «Бізнес-Конструктор», в рамках заходу «Дігіталізація vol.2» розповіла «Будуй своє» про тренди на ринку праці, актуальні та ефективні способи пошуку персоналу. А також — про поведінку кандидатів і як полегшити адаптацію новим співробітникам.
Кардинально інший: як змінився ринок праці
Все більше стає помітним, наскільки сильно та стрімко змінюється ринок праці. Все, що було актуальним ще кілька років тому, зникає. Натомість з’являються нові тенденції та інструменти для пошуку персоналу, а одні галузі проникають в інші.
По-перше, останніми роками спостерігається цікава тенденція — роботодавець продає себе потенційному співробітникові, а не навпаки, як було донедавна.
По-друге, стираються кордони між галузями. Крок за кроком до HR просочуються маркетинг та відділ продажів. Це означає, що рекрутер тепер має вміти продати вакансію. А також — знає основи маркетингу.
По-третє, дігіталізація помічається в усьому. Так, для просування вакансії з’являються нові інструменти, раніше притаманні більше для популяризації або продажу товарів — Facebook, таргетована реклама тощо.
І зрештою, змінюються підходи в наборі персоналу. Наприклад, якщо 3-4 роки тому можна було запросити 30-40 людей на співбесіду та протягом кількох годин відібрати найкращих, то наразі це вже не працює. А такі інструменти, як сайти пошуку роботи, місяць за місяцем втрачають позиції. І все це — лише початок.
Влучити в яблучко: де шукати персонал
На ринку праці тепер існує кілька найпопулярніших каналів пошуку персоналу — залежно від вакансії, досвіду, знань та умінь кандидатів. Наприклад, чат-боти стануть у пригоді для підбору лінійного персоналу (сфера обслуговування, HoReCa). Останні можна налаштувати так, щоб поставити декілька питань та відібрати кандидатів на відкриті позиції. Таким чином, завдяки чат-ботам можна замінити відділ набору лінійного персоналу.
До речі, якщо говорити про витрати, то боти коштують відносно недорого. При цьому результати роботи ботів набагато вищі, ніж у сайтів з пошуку роботи. Останні приносять 3-4 відгуки на вакансію, водночас боти — в рази більше. Тож переваги очевидні.
Проте варто зважати, що боти не підійдуть для професій, де потрібно перевіряти професійні навички та уміння — програмування, маркетинг тощо. Facebook — не менш популярний інструмент під час пошуку будь-яких кандидатів. Для просування використовують публікації та сторіз. А ще — тематичні групи та спільноти у цих соціальних мережах. Таргетована реклама також допомагає шукати і знаходити відповідних кандидатів на будь-які позиції. А ще допоможуть тематичні заходи — воркшопи, вебінари, якими цікавляться спеціалісти того або іншого профілю. Завдяки таким заходам список потенційних кандидатів поповнюється.
Підсумовуючи вищезазначене, користуйтеся всіма актуальними способами пошуку персоналу. І не забувайте про емоції, коли розміщуєте вакансію, тому що у кандидата має виникнути бажання клікнути на вашу пропозицію. Залучайте креатив!
Знайти і втримати: як розпізнати свою людину
На перший погляд здається, що знайти відповідних кандидатів — це все. На жаль, це лише 50% роботи. Далі найцікавіше — перевірити знання та уміння, а разом з ними й відгуки від роботодавців та підлеглих.
Наприклад, на сторінках кандидатів у соціальних мережах можна натрапити на інсайти, що не відповідають корпоративній культурі компанії. А при перевірці рекомендацій спливає різна інформація.
Однак, якщо людина підходить за всіма параметрами, важливо пам’ятати наступне. Підходить — пропонуйте одразу оффер, і не втрачайте часу. Насправді гідного кандидата можуть швиденько перехопити конкуренти, і всі витрати часу та грошей на пошуки підуть в нікуди.
Тому зробіть усе можливе, щоб такого не сталося. Надалі — посприяйте адаптації співробітника. Наприклад, запропонуйте йому влаштувати презентацію з цікавими фактами про себе. І не втомлюйтесь слідкувати за трендами на ринку праці при підборі, адаптації та інших аспектах.
Досвід топів