Про успіх
Валерія Нойман, засновниця сервісу з доставки алкогольних коктейлів Drinkville, не з чуток знає про особливості української барної культури – кілька років тому вона відкрила популярний у Києві бар «Буду позже» та водночас опікується барною складовою у декількох столичних ресторанах. Ідея створити сервіс доставки коктейлів назрівала поступово, і коли дівчині самій довелося шукати коктейлі поза барами, то зрозуміла, що має реалізувати цей проект.
Сервіси доставки алкогольних коктейлів дуже популярні в Європі та США, а от в Україні ця ніша була порожньою. Одні бари продавали коктейлі у пляшках, але без доставки, інші пропонували дорогу акційну доставку час від часу. Drinkville став першим повноцінним сервісом, який узяв на себе весь процес – від приготування та розливу коктейлів до моменту, коли клієнт забирає пляшку з рук кур’єра на порозі свого дому. Жодних досліджень не проводили, щоби з’ясувати, чи матиме попит така послуга – і так було зрозуміло. Цього виявилося достатньо, щоб спробувати його задовольнити.
Так ідея перетворилася на бренд. Назву обирали у Facebook, влаштувавши таємне голосування серед друзів. З’явилася і власна візуальна складова: дизайнер Наталія Срібняк створила незвичайний логотип із зображенням двох келихів «купе», який викликає ціле різноманіття асоціацій і в поєднанні з назвою влучно відображає концепцію сервісу.
Валерія запустила проект разом із партнером, порівну інвестувавши у майбутній сервіс. Загалом запуск коштував майже 100 тис. грн, левову частку яких витратили на закупівлю алкоголю. Його придбали в офіційних постачальників, з якими Валерія працювала раніше, утримуючи свій бар. Окрім того, придбали устаткування – насоси і пляшки, орендували склад і почали змішувати і розливати першу партію. Кожну пляшку засновниця власноруч загортала у крафтовий папір із логотипом. Перші замовлення партнери розвозили самі, а згодом уклали договір із кур’єрською службою, яка має свої складські приміщення, які час від часу теж використовують для зберігання пляшок із коктейлями. Порахували, що працювати з підрядниками вигідніше, ніж організовувати внутрішню службу доставки.
«Це найкращий бульвардьє у моєму житті!»
Партнер Валерії опікується фінансами, а вона відповідає за просування та спілкування з клієнтами та контролює весь технологічний процес приготування коктейлів.
Клієнти Drinkville можуть обрати з трьох класичних рецептів – негроні (на основі джину), бульвардьє (на основі бурбону) та кейнфлауер (із ромом і аперолем). Усі коктейлі витримують протягом місяця у склі, через це утворюється неповторний смак напоїв, які не знайдеш у жодному барі. Час дає можливість інгредієнтам так поєднатися, що навіть найбільші поціновувачі не одразу розуміють, з чого саме складається коктейль.
Валерія розповідає, як пригостила подругу (фанатку міцних коктейлів) негроні із першої партії, і вона довго смакувала, а потім винесла вердикт: «Це – найкращий бульвардьє, який я куштувала». Виявилося, що подруга переплутала коктейлі через неповторний смак, який з’явився завдяки утримуванню напою у склі.
Підприємниця зізнається: це найкращий комплімент для молодого проекту, коли вдалося здивувати поціновувачів. Трапляються клієнти, які хочуть отримати щойно змішані коктейлі, тоді пляшки доставляють одразу після розливу. К клієнтами Валерія підтримує комунікацію через соцмережі та месенджери – цікавиться враженнями та побажаннями.
Більшість клієнтів сервісу – здебільшого люди середнього віку, які надають перевагу камерній атмосфері і не полюбляють бари. Це досить несподівано, адже засновники були впевнені, що основними клієнтами будуть завсідники барів, але виявилося, що аудиторія – геть інша, хоча і не менш цікава.
Валерія розповідає, що серед клієнтів існує запит і на інші коктейлі. Drinkville працюватиме над розширенням коктейльної карти, проте є певні технічні нюанси. Проект існує менше півроку, тому складно спрогнозувати, які обсяги продукції продаватимуться, а це означає, що наразі неможливо використовувати свіжі продукти, наприклад фреші або яєчний білок, для коктейлів, що суттєво обмежує вибір рецептів.
Але засновниця сподівається, що згодом виробничі процеси налагодяться і разом із розширенням коктейльної карти Drinkville зможе дивувати своїх клієнтів новими незвичними рішеннями, наприклад, святковим пакуванням, адже, за словами Валерії Нойман, доставляючи коктейль, Drinkville доставляє своїм клієнтам свято.
Про успіх