Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Стіна із троянд та кухня-яйце

Про невдачі

Вікторія Якуша, дизайнер незвичайних інтер’єрів, архітектор, керівник студії Yakusha Design, розповідає про те, як працювати з вимогливими клієнтами та незвичайними виробами.

 

Троянди та співпраця з друзями

Основний напрям нашої діяльності – інтер’єри та архітектура. Ми зазвичай не працюємо з клієнтами, яким потрібно «яскраво і багато золота». Але одного разу ми зробили виняток: до нас прийшла жінка, яка дуже емоційно розповіла про те, що хоче, аби люди, які приходять до неї в гості, падали від захвату. Ми були 13-ю фірмою, до яких вона зверталася. Мене зачепило переконання жінки в тому, що ми зможемо виконати її замовлення. Я прийняла цей виклик. Усі наші ідеї були надто банальними. І раптом у мене з’явилася божевільна думка – по всій стіні, а вона була досить велика, розмістити шкіряні троянди. Замовниця схвалила цю ідею. Ми підрахували, що нам знадобиться приблизно 2200 троянд. 

Але виготовити їх виявилося не так і легко. Перше замовлення я доручила своїй подрузі – на той час вона не мала роботи, але мала великий хист до рукоділля. Ми домовилися про ціну і терміни. До трьох місяців я додала ще один для перестрахування і закупила на 15% більше матеріалу на помилки. 

Отримавши аванс, подруга почала працювати. Але через півтора місяця забажала збільшити термін виконання замовлення і суму оплати. Після цієї розмови ми посварилися. Зі 150 трояндами і вже витраченими значними коштами я почала шукати нового майстра. Наступним була жінка, яка пообіцяла сформувати групу майстрів. Договір уклали, але за два місяці я отримала дзвінок, подібний до попереднього. Я мала лише 250 троянд і один місяць, щоб виконати замовлення. Потім був швацький технікум, де нам зробили ще частину замовлення. А потім почалася естафета... Люди приходять до офіса, отримують зразок і матеріал, здають готовий виріб і отримують гроші. Цим проектом займалася вся наша студія. За тиждень у нас проходило близько 10 людей, не враховуючи майстрів з інших міст. Ми отримували купу браку. Я вже зненавиділа цю ідею. Ми працювали з 36 підрядниками, але однаково не встигли. Клієнтка була незадоволена, але розуміла унікальність проекту, тому чекала. Вона до цього часу не знає подробиць виготовлення її трояндової стіни. Не знає, що до створення цих троянд долучилося пів-країни.

 

Непередбачувані обставини

Наступна моя історія пов’язана з цією самою клієнткою. Але тепер про її кухню. У світі існує одна фабрика, яка робить кухні у вигляді яйця. Верхня частина підіймається спеціальним механізмом, а в середині поверхня для приготування їжі та мийка. Ціна цієї кухні дуже висока, але клієнтка погодилася на таку суму. Ми зробили замовлення у виробника та погодили термін 6 місяців на виготовлення. І от я отримую повідомлення про те, що постачальник підіймального механізму кухні припинив працювати. Компанія намагалася знайти іншого виробника, але цей пошук тривав дуже довго.

«Яйце» вже виготовлене, але мотора немає – у нас немає змоги ані кухню отримати, ані гроші повернути. Дзвінки, листи не працювали. Тоді ми вирішили залучити місцевого адвоката, і через півтора року питання вирішили. 

Але на нас чекав іще один сюрприз. Виявилося, що мотор на кухню має встановлювати лише італійський майстер, що має сертифікат – лише так зберігається гарантія. В Україні тоді вже почалися військові дії на сході, і фірма-виробник відмовилася відряджати майстра до нас. Прямі перемови з майстром теж не дали результату. Лише після того, як ми пообіцяли забезпечити особистого охоронця та броньовану машину, він погодився приїхати та провести монтаж мотора.

Про що свідчать ці історії? Якщо ви створюєте унікальні речі, готуйтеся до ризиків. А також до відповідальності, труднощів і збитків.
 

 

Про невдачі

АТ "Ощадбанк"