Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Сонячні солодощі

Ідея для бізнесу

Ілля Широков, засновник торгової марки Sun Chocolate, розповів «Будуй своє» про власний бізнес — від заснування до реалій. А саме: про ідею, вкладені кошти, технології тощо.

Інформаційна довідка. Sun Chocolate — український виробник шоколаду, заснований у 2012 р. Підприємство розташоване у Новоолександрівці Дніпропетровської області. Спеціалізується на виробництві шоколадних виробів — від цукерок до шоколаду. Наразі компанія працює з приватними та корпоративними замовленнями, найближчим часом планує виходити на міжнародні ринки.

 

— Як сталося, що ти обрав саме шоколад, а не будь-який інший бізнес?

— У далекому 2002 р. я працював кухарем і помічником кондитера у ресторані під назвою «‎Сюрприз». Найбільше мені тоді подобалося працювати із шоколадом, тож його виробництво я записав до власного списку мрій. І забув про це — майже на 10 років.

Про мрію згадав якось у понеділок зранку, тільки-но прокинувшись. Тоді, у 2012-му, я й заходився створювати цей бізнес разом із дружиною Таїсою, яка мене підтримала і допомогла.

 

— Назви головні принципи бізнесу на старті?

— Висока якість продукції, не боятися закритих дверей і невпинно покращувати якість. І звичайно ж, кастомізація — адаптація продукції під запити клієнтів.

 

— Що знадобилося для заснування бізнесу?

— Кошти, приміщення, технології, компоненти та постачальники шоколаду й упакування.

Бюджет на проект ми закладали у розмірі $300 тис. власних коштів. Спочатку планували запускати власне виробництво: орендувати приміщення, зробити ремонт, закупити обладнання. На це пішла б левова частка нашого бюджету.

Втім, нам дуже пощастило — інвестиції скоротилися втричі, оскільки ми знайшли наявний кондитерський цех у місті та домовилися про співпрацю. Тобто цех виконував власні замовлення вдень, а ми свої — вночі.

Шоколад ми шукали по всій Україні лише найвищої якості, адже не хотіли робити, як деякі з українських виробників — пакувати у красиву обгортку солодощі сумнівної якості.

Зрештою ми знайшли постачальників, з якими працюємо вже тривалий час. Вони завжди надають шоколад однакової якості, а ми роками зберігаємо репутацію та даруємо гарні враження від нашої продукції.

Упакування виготовляє частково столичне поліграфічне підприємство. Ми надаємо клієнта — вони виготовляють упакування та надсилають нам.

Технології — це поєднання мого попереднього досвіду у сфері HoReCa та будівництва з моїми ідеями. Більшість з них мені наснилися (посміхається). Прокидаючись, я записував їх на папері — від поєднання компонентів до форми продукції.

 

— За скільки часу повернули кошти?

— Знадобилося два роки.

 

— Як продавали продукт на старті бізнесу?

— Спочатку ми пропонували скуштувати солодощі своїм знайомим. І навіть незнайомим людям — у кафе та інших закладах. Тепер деякі клієнти приходять до нас самі, за рекомендаціями, або знаходять через інтернет. До деяких ми наполегливо стукаємося в двері — зазвичай це провідні компанії по всьому світу, які ретельно перевіряють репутацію постачальників та інше. На щастя, ми вдало проходимо будь-які перевірки, тож постачаємо шоколад не тільки українським, а й міжнародним покупцям.

 

— Які обсяги виробництва?

— Торгова марка Sun Chocolate починала з 10 кг продукції щоденно. Тепер нам під силу навіть 500 кг на місяць — для приватних та корпоративних замовників.

 

— Чи є якісь особливості у цього бізнесу?

— По-перше, ми не працюємо влітку, в спеку, через неможливість транспортувати продукцію. По-друге, не виготовляємо завчасно продукцію для реалізації. На обсяги виробництва впливають попередні замовлення. За такими принципами працюємо сім років поспіль.

 

— Розкажи про головні досягнення.

— Репутація, висока якість продукції, швидке виготовлення навіть найскладнішого замовлення. Для розуміння, від моменту заявки до виготовлення і доставки минає лише 7-10 діб. За цей час ми виготовляємо всю партію. Що ще? Це замовлення по всій Україні та у різних країнах світу. Нашу продукцію беруть з собою за кордон, наприклад, на перемовини або особливі події в житті приватних осіб — свята, а також для бізнесу — на підписання контрактів та презентації.

 

— Що плануєш найближчим часом?

Передусім хочу й надалі експортувати продукцію: у планах компанії за 3-5 років довести частку експорту до 95% через поки що невисоку купівельну спроможність українців.

Ідея для бізнесу

АТ "Ощадбанк"