Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

SMM для маленьких

Любов Петрушко

Популярність соціальних мереж спровокувала виникнення нового напряму – Social media marketing. Завдання SMM-фахівців – ефективно комунікувати з клієнтами і просувати бренд. Вважається, що споживачі більше довіряють SMM-просуванню бренда, ніж звичайній рекламі. Здебільшого товари просувають через три мережі – Facebook, Instagram і Twitter, і робота у них відрізняється.

Facebook – найчисленніша міжнародна мережа у світі. Зареєструвавши там сторінку вашого бренда, ви отримаєте доступ до понад мільярдної клієнтської бази по всьому світу, з яких 9 млн українців. Вам треба лише визначити, хто ваш клієнт, і налаштувати комунікацію.

1. Що створювати– сторінку чи групу?

Залежить від поставленої мети. Сторінка більше схожа на візитівку або вітрину. Тут можна залишити детальну інформацію та контакти компанії, показати її послуги та товари, отримати відгуки клієнтів. Сторінка доступна для усіх членів спільноти Facebook. Щоб стати фоловером або фаном сторінки, варто лише натиснути кнопку «Подобається».

Група – це об’єднання певної кількості людей зі схожими інтересами. На відміну від сторінок, які завжди публічні, групи можуть бути відкритими або закритими. Щоб долучитися до групи, необхідно надіслати запит адміністратору або почекати запрошення від члена групи.

Для бізнесу зручніша сторінка: надає більше функцій, придатних для аналізу і таргетування аудиторії, та можливість реалізувати онлайн-магазин.

2. Хто створює сторінку?

Сторінку бренда у соцмережах має створити власник бізнесу і надати доступи модерування співробітникам, які вестимуть акаунт. Бо якщо її створить співробітник, він, звільнившись, може забрати сторінку із собою, просто змінивши паролі.

3. Що робити після створення сторінки?

Визначте, які завдання вирішуватиме сторінка і хто ваша цільова аудиторія. Відповідь на запитання про завдання поставить перед вами KPI, які ви будете аналізувати. 

Facebook може допомогти вам у наступному:

1. Налагодити і підтримувати комунікацію зі споживачем.

2. Побудувати новий канал продажів.

3. Організувати on-line call centre.

4. Протестувати нову продукцію/сервіс/послугу перед запуском на ринок.

5. Організувати додаткові продажі наявним клієнтам.

6. Збільшити суму середнього чека від кожної покупки.

7. Знівелювати негатив щодо бренда, продукції або компанії.

8. Запобігти потенційному негативу, якщо ви припускаєте його виникнення з тих чи інших причин.

9. Знизити побоювання і розвіяти сумніви Ваших потенційних клієнтів

10. Підвищити упізнаваність бренда/товару/послуги.

4. Як знайти свою цільову аудиторію?

Визначення цільової аудиторії дає можливість працювати точково, тобто звертатися тільки до тих людей, яких дійсно може зацікавити ваш продукт. Це скоротить витрати на рекламу і підвищить конверсію.

Аналіз дозволить вам зрозуміти, в якій мережі найкраще розвивати бізнес. Наприклад, якщо ви продаєте дизайнерський одяг для жінок, то швидше за все ваша аудиторія віком 18-30 років з високим доходом, які активно використовують Instagram, а якщо ваш продукт для чоловіків 28-35 років, що працюють у діловому сегменті, то це аудиторія Facebook.

Складіть детальний портрет вашого клієнта. Для цього потрібно знати стать, вік, професію, рівень доходу, сімейний стан та визначити, що для нього найважливіше – комфорт, стабільність, кар'єра, сім'я, діти. Дізнайтеся, на яких сайтах, форумах та соцмережах, проводить час ваша цільова аудиторія. Визначте, які її проблеми вирішує ваш продукт.

У цьому вам допоможуть такі інструменти, як BuzzSumo, Ahrefs, Alexa, Google Adwords, MakeMyPersona.com.

5. Який контент публікувати?

1. Будьте різноманітні і не бійтеся втомити підписника контентом. Теми можуть бути про ваш продукт або послугу, історія створення, історії факапів або успіху. Наприклад, якщо ви виробник і продавець взуття, то можете дати поради з догляду за взуттям, розповісти історію виникнення того чи іншого виду черевиків, показати різні варіанти зав'язування шнурків, опублікувати фото або відео створення взуття. Якщо ви надаєте юридичні послуги, то можете описувати цікаві кейси з вашої практики або залучати юристів компанії розповідати про специфіку законів. Пам'ятайте, що ви спілкуєтеся з людьми, не перевантажуйте пости вузькоспеціалізованими деталями і не забувайте жартувати.

2. Пам'ятайте про візуальну частину. Публікуйте фото та відео, пишіть ліди, що закликають до дискусій (call to action). Влаштовуйте акції і конкурси. В ідеалі людина сама має захотіти поділитися вашим постом, а не реагувати на заклики «Лайкніть і поділіться». Фото- і відеоконтент частіше потрапляє у стрічки до фоловерів і залучає нових, цей тип контенту дозволяє ростити аудиторію без покупки просування.

3. Аналізувати успішність постів вам допоможе вкладка Insigts у Facebook або програма Quintly. Знаходьте спільне у найуспішніших постів і масштабуйте.

4. Успішність можна вимірювати лайками і шейрами, але бізнесу треба зважати на конверсію, переходи на сайт та кількість замовлень, оформлених після відвідування сторінки у Facebook.

6. Навіщо відповідати на повідомлення і коментарі?

Спілкуйтеся з користувачами і не ігноруйте коментарі. Це джерело цінної інформації про вподобання вашого клієнта. Коментарі можуть надихнути вас на поліпшення послуги чи товару або створення нових. Не бійтеся негативних відгуків: одна вдала розмова з негативно налаштованим клієнтом може поліпшити вашу репутацію без витрат на піар або ж дозволить зрозуміти, де ви допускаєтесь помилок. 

АТ "Ощадбанк"