Ідея для бізнесу
Якщо збираєтеся відкривати чи переводити бізнес в інтернет, то вам не обійтися без лендінгу.
У цій статті ми простими словами пояснимо, що таке лендінг, навіщо він потрібен та як створити його самостійно.
В тонкощах цього інструменту нам допомагали розбиратися засновники маркетингового агентства VDVOKH Герман Сєвальнєв та Анастасія Кутузова.
Що таке лендінг
Лендінг – це сайт, який складається з однієї сторінки. Він продає лише один товар чи послугу. Мета – провести потенційного клієнта всіма етапами продажу: зацікавити, дати інформацію, навести аргументи й у кінцевому випадку спонукати до покупки.
Втім лендінг – це не лише про продажі. Це й про знайомство з потенційними клієнтами: хто вони, які проблеми мають, що для них важливо в продукті тощо. Крім цього, через це можна перевірити бізнес-ідею до того, як інвестувати в неї: створити лендінг, запустити рекламу й побачити, чи потрібен такий товар комусь взагалі.
Як інструмент продажу лендінг вигадали на початку 2000-х маркетологи Microsoft. З того часу формат майже не змінився.
З чого він складається
Наводимо класичні розділи лендінгу.
1. Розповідь про товар. Спочатку клієнту треба пояснити унікальну торгову перевагу (УТП) товару або послуги. Заклик до дії – одразу купити або ж дізнатися більше.
(Перший екран лендінгу АI-стартапу, який дозволяє поліпшувати якість зображень за допомогою нейромережі. УТП та пояснення – зліва внизу, справа — заклик до дії)
2. Акцент на «біль». Клієнту треба показати ситуації, проблеми, з якими той стикається. Якщо він впізнає себе, то вже точно проскролить нижче.
(Другий екран сервісу, який допомагає створювати професійні трансляції в Інстаграмі. У заголовок винесений основний біль блогера: «Намагаєтеся створити контент, який залучає ще більше?»)
3. Опис функцій товару. Тут треба зазначити, як товар вирішує проблеми, описані в пункті 2.
(Інструмент для аналізу даних інтернет-магазинів може інтегруватись у будь-яку CRM-систему і замінити собою купу інших сервісів.)
4. Інструкція, відгуки, «компанії, які нам довіряють». Після цього блоку клієнт готовий побачити ціну.
5. Збір контактів. Цей блок дозволяє відкласти покупку, але просить email або телефон для подарунку, презентації чи «корисної» інформації.
«Маркетологи обов’язково навішують на лендінг купу кодів відстеження: на яку кнопку натискають частіше, до якого екрану скролять, який товар чи тариф обирають, скільки часу читають кожен блок тощо. Кожну деталь лендінгу постійно тестують та вдосконалюють відповідно до отриманих даних», – пояснив Герман Сєвальнєв.
Анастасія Кутузова підкреслила, що порядок блоків може змінюватися:
«Наприклад, складним В2В-сервісам варто спершу показати, хто з великих компаній вже користується ними. Для додатків та соціальних мереж доцільно показувати кількість користувачів та високий рейтинг у магазині і так далі. При створенні лендінгу головне – розуміти, як та чому клієнти приходять на нього».
Види лендінгів
Лендінги бувають короткі (1-2 екрани) та довгі (більше 3-х).
Короткі
Підходять для простих товарів, послуг та сервісів.
«Продукт буває настільки зрозумілим, що немає сенсу розписувати його переваги чи переконувати клієнта в чомусь клієнтів», – пояснив Герман Сєвальнєв.
Приклад 1.
Лендінг компанії The Motley Fool, яка консультує на тему інвестицій. Сторінка має єдину мету — отримати email в обмін на безкоштовний курс з інвестування. Просте повідомлення: «Введіть свою пошту, а ми розкажемо простими словами, як заробити грошей». Жодних дизайнерських картинок, вигадливих шрифтів, іконок тощо.
Приклад 2.
Інноваційний сервіс Handl. Уся інструкція до сервісу описана у кількох реченнях:
- вам дають просте завдання – розмітити картинки;
- виконуєте;
- отримуєте гроші.
Для тих, хто сумнівається є розділи FAQ, Про нас та Блог, де можна почитати більше. Але зазвичай користувачі одразу тиснуть одну з двох великих кнопок із закликом до дії.
Довгі
Цей вид лендінгу краще підходить, якщо ви працює в сегменті В2В. Або ж маєте продукт з високою конкуренцією. Або ж якийсь інноваційний продукт, переваги якого треба пояснити, показати довіру інших до нього.
Приклад 1.
Сторінка сервісу Tilda, який дозволяє конструювати власне лендінги, і сама є довжелезним лендінгом. Вона складається з близько 30 екранів. Тут є все:
- функції та переваги;
- технічні подробиці;
- відеоінструкція;
- відгуки та логотипи компаній;
- посилання на допоміжні матеріали.
«Оскільки конкуренція серед сервісів-конструкторів щороку посилюється, Tilda намагається усіма способами показати користувачу, що це найкращий вибір. Декількома екранами тут точно не обійтись», – прокоментувала Анастасія Кутузова.
Приклад 2.
Великі компанії мають лендінг для кожного продукту. Наприклад, Google має сторінку для голосового помічника. Цей лендінг, як і будь-який інший, розповідає про головні функції асистента, зручність його використання. На сторінці навіть є список компаній, які довіряють Google-асистенту та користуються ним.
Типові помилки при складанні лендінгів
1. Забути про продукт на першому екрані.
(Клієнт не розуміє, що йому продають.)
2. Залити користувача «водою» замість фактів.
(Найважливішу інформацію поховано під товстим шаром «води»).
3. Бути занадто абстрактним.
(Не зрозуміло, які саме послуги надає компанія.)
4. Забути про мобільну версію.
(Лінії «з’їхали», тож виходить, 1875+ років на ринку та 5000+ успішних проєктів.)
5. Дати забагато пропозицій.
(Це перший екран лендінгу, якщо перейти з пошукової реклами за запитом «Кредит в банке». Незрозуміло, скільки грошей можна отримати.)
Втім, головний критерій успішності — конверсії (покупка, контакти чи інші цілі, для яких створюють лендінг).
Що краще: авторський чи на конструкторі
Експерти радять робити авторський лендінг за таких умов:
- не вистачає готових дизайнерських шаблонів;
- треба багато лендінгів, і дешевше буде залучили програміста та дизайнера;
- потрібно поєднати власні сервіси або ті, які не підтримує конструктор (наприклад, OWOX).
В усіх інших випадках можна надати перевагу конструкторам.
ТОР-5 кращих конструкторів для створення лендінгів
«Кожен з конструкторів нижче – це повноцінний інструмент для створення сайтів: лендінги, блоги, інколи й інтернет-магазини. На нашу думку, вони чудово вирішують завдання за адекватну ціну», – пояснив Герман Сєвальнєв.
Weblium
Ціна: від $8,25 на місяць.
Маємо подарунок для учасників «Будуй своє». Weblium є нашими партнерами. Вони створять сайт для вашого бізнесу лише за один тиждень. Безкоштовно. Ви оплатите лише підписку за користування сайтом, до якої входять хостинг, доменне ім'я та сертифікат безпеки SSL. Всі подробиці – за посиланням.
Переваги:
- багато функціональних шаблонів;
- можна інтегрувати будь-який сторонній код;
- зручний та не перевантажений інтерфейс;
- чудова служба підтримки;
- можливість отримати готовий лендінг від спеціалістів Weblium;
- можна заплатити за 3 окремі сторінки фіксовану суму.
Недоліки:
- негнучкі шаблони;
- мала кількість сервісів для інтеграції.
Tilda
Ціна: від 200 грн на місяць.
Переваги:
- більша, ніж у Weblium, кількість блоків та шаблонів;
- ним вміють користуватися більшість фахівців;
- багато варіантів інтеграції із сторонніми сервісами;
- є власна CRM-система;
- багато можливостей в безкоштовній версії.
Недоліки:
- однотипні шаблони;
- складно працювати із вбудованим графічним редактором Zero Block.
Wix
Ціна: від $8,50 на місяць.
Переваги:
- зручний візуальний редактор;
- є мобільний застосунок;
- ще більше готових шаблонів ніж у Tilda;
- потужні SEO-інструменти (аналітика та оптимізація);
- бонуси, які можна витратити на платні сервіси;
- є україномовний інтерфейс!
Недоліки:
- складний інтерфейс через велику кількість опцій та налаштувань.
Instapage
Ціна: від $150 на рік.
Переваги:
- найбільш простий інтерфейс;
- інтеграція з більшістю популярних інтернет-сервісів;
- інструменти для оптимізації конверсії;
- вбудована можливість A/B-тестування;
- можливість аналізувати поведінку клієнтів на сайті (Heatmap);
- інтеграція із Wordpress.
Недоліки:
- ціна;
- не вистачає інтеграції з сервісами, популярними в Україні (e-Sputnik, Bitrix тощо).
Readymag
Ціна: від $16 на місяць.
Переваги:
- найбільш гнучкий редактор;
- можна створити більш складний дизайн сторінки без програмування;
- інтеграція з популярними сервісами для інтернет-магазинів;
- вбудована аналітика.
Недоліки:
- не підходить для новачків та недизайнерів;
- не вистачає інтеграції із сервісами e-Sputnik, Bitrix та іншими;
- ціна.
Як вибрати ідеальний сервіс
«Якщо не знаєте, що вам потрібно, беріть конструктор, який дозволить протестувати безкоштовно більшість функцій. Створіть тестовий лендінг, пограйтеся із блоками та шаблонами, налаштуйте потрібні інтеграції. Якщо виявили, що чогось критично не вистачає – переходьте на той, де є потрібна вам функція», – радять експерти.
Ідея для бізнесу