Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

RECHI.UA: СІМЕЙНИЙ РИТЕЙЛІНГ

Що ти за лідер?

«Будуй своє» поспілкувався із засновницею бутикового маркетплейса Rechi.ua Інною Бачуріною про специфіку українського ритейлу та можливості сімейного бізнесу.

ВІДКРИТТЯ МАРКЕТПЛЕЙСА

Ідея бізнесу прийшла Інні Бачуріній з бажанням зробити приємний подарунок своєму науковому керівнику в аспірантурі. Після безуспішних пошуків Інна зі своїм майбутнім чоловіком Андрієм загорілися думкою зробити в рідному Чернігові магазин незвичайних подарунків. Відкрили два, після чого створили на додаток до них інтернет-магазин.

Для розширення асортименту пара застосовувала дропшипінг, вивантажуючи на сайт товари постачальників і забираючи їх під замовлення клієнтів. Якось восени за один день інтернет-магазин продав на суму місячного обороту обох офлайн-магазинів, і власники зрозуміли, що треба переїжджати до Києва і фокусуватися на онлайні: «Це був 2010 рік, ми були сміливі й зовсім зелені, але ринок, що стрімко зростав, і відсутність серйозної конкуренції дозволили нам швидко вирости», - ділиться Інна.

За 10 років з маленького фізичного магазину подарунків Rechi.ua перетворився в онлайн-маркетплейс, де кращі українські бутики та дистриб'ютори представляють свої товари (взуття, одяг, прикраси, годинники, подарунки та предмети інтер'єру).

СЛІДУВАННЯ ТРЕНДАМ ІНДУСТРІЇ

Rechi.ua - виключно онлайн-бізнес, тому розвиток компанії визначається трендами саме в цій області. А це в першу чергу технології. У 2020-му році головні завдання бренду - це:

1. Поглиблення персоналізації

Наприклад, якщо зараз клієнт бренду буде придивлятися до якогось товару, то в разі зниження ціни, отримає від Rechi.ua повідомлення у Viber. Однак компанія хоче, щоб система впізнавала користувача і тоді, коли він буде заходити на сайт з інших пристроїв.

2. Розширення асортименту за всіма категоріями

Бренд представляє досить велику кількість одиниць взуття, сумок і годинників, але є напрямки, в яких він поки не може запропонувати максимально можливий вибір для клієнта.

 «НАЙМАЙ ДОВГО, ЗВІЛЬНЯЙ ШВИДКО»

Команда Rechi.ua налічує до 25 осіб. Для Інни в останньому році головним відкриттям у сфері управління персоналом стало всім відоме правило «наймай довго, звільняй швидко». Раніше керівниця давала своїм співробітникам багато шансів і пробачала помилки одну за одною. В результаті велика частина управлінського ресурсу йшла на роботу з проблемними співробітниками.

СІМЕЙНА СПРАВА

Rechi.ua сфокусовані на люксових і преміальних брендах. Власники бізнесу намагаються не продавати «все та всім». Саме тому вони змогли створити якісний продукт для своєї ніші. Якщо в звичайному фізичному магазині клієнт, наприклад, може обирати на полицях з 200 моделей взуття, то на Rechi.ua - з 3500. Кілька вподобаних можна з комфортом приміряти вдома при кур'єрі, вибрати потрібні й тільки потім їх оплатити.

«Сімейність  і "бутичковість" Rechi.ua дозволили нам зберегти нашу ідентичність», - зізнається Інна.

Однак є проблеми, з якими стикається будь-який сімейний бізнес, коли стираються всі межі між роботою та домом. Особливо складним є поділ особистих стосунків (образ, конфліктів) і робочих питань. «Якщо ми з чоловіком раптом посваримося, то ніяких робочих питань до примирення вирішити не зможемо», - ділиться Інна. При тому, що всі знають, як правильно будувати сімейний бізнес, - розділяти сфери відповідальності, залишати робочі питання за порогом будинку, не з'ясовувати на роботі особистих відносин - реалізувати це на практиці виходить далеко не у всіх.

Однак існують і беззаперечні переваги сімейного підприємництва: повна довіра партнеру (з яким ви розділяєте спільний бізнес, спільні гроші, цілі та інтереси), відчуття «плеча» й азарт, який можна розділити з коханою людиною.

БІЗНЕС І МАТЕРИНСТВО

Багатьом дівчатам доводиться робити вибір: родина чи бізнес, присвятити себе вихованню дітей чи власній справі. Інні вдалося успішно поєднати ролі і матері, і бізнесвумен.

Розповідаючи про те, як вийшло досягнути балансу між бізнесом та материнством, Інна зазначає, що важливими є підтримка з боку партнера й рівноцінний розподіл обов’язків. Після еміграції няні дитини та переїзду пари у Київ, де в них не було жодної бабусі, власники Rechi.ua вирішили виховувати сина без сторонньої допомоги.

Пара вибудувала чіткий розпорядок, виділяючи при цьому достатньо часу й уваги дитині. В офіс на наради та співбесіди, а також на ділові зустрічі Інна бере дитину з собою. Його іграшки завжди є в офісі, іноді він спить прямо на корпоративному дивані.

Оскільки засновники бренду часто працюють вдома, весь інший час вони ділять навпіл: коли один працює, інший дивиться за дитиною. У неробочий час батьків-бізнесменів входять обов'язки по дому (приготування і прибирання). Таким чином, у пари залишається достатньо часу на бізнес і особисті справи: «Я все ще ходжу на манікюр, до остеопата й косметолога, лекції та семінари, а іноді - о, розкіш! - навіть на малювання. Загалом, життя з дитиною без няні та бабусь можлива », - ділиться Інна.

ПОРАДИ ПІДПРИЄМЦЯМ-ПОЧАТКІВЦЯМ

На думку засновниці Rechi.ua, найголовніші складнощі - всередині самого підприємця: «У всіх свої слабкі місця - де тонко, там і рветься. Я багато років наймала зручних і комфортних для мене людей, при цьому уникаючи сильних професіоналів, які можуть поставити мені неприємні та складні запитання. Я не була чесною з собою і потурала своїм ілюзіям. Будувала дружні стосунки зі співробітниками замість системних бізнес-процесів».

Інна вважає, що такі проблеми - виключно її індивідуальні слабкі місця. Таким чином, у кожного підприємця існує свій набір внутрішніх складнощів, над якими слід працювати. Однак є дві універсальні поради для тих, хто вирішив відкрити власну справу:

1. Чесно усвідомити, навіщо вам свій бізнес

Якщо він потрібен, щоб бути інструментом самоствердження або вирішити якісь глибинні психологічні проблеми, на кшталт «я дуже розумний і не можу працювати на когось», «я особливий і тому маю стати мільйонером», «мама і тато чекають від мене великих досягнень», «я отримаю любов і увагу оточення, якщо буду успішним бізнесменом» - то це дешевше і швидше зробити з психотерапевтом. На думку Інни, «труїти своїх тарганів» потрібно на старті, тоді у бізнесі набагато більше шансів.

2. Спочатку попрацювати у великій і системній компанії на тому ж ринку

Це дозволить заощадити роки на побудові бізнес-процесів, вивченні аудиторії, а також дасть більш глибоке розуміння потрібного ринку продукту.

 

Що ти за лідер?

АТ "Ощадбанк"