Що ти за лідер?
«Будуй своє» поспілкувався із засновницею бутикового маркетплейса Rechi.ua Інною Бачуріною про специфіку українського ритейлу та можливості сімейного бізнесу.
ВІДКРИТТЯ МАРКЕТПЛЕЙСА
Ідея бізнесу прийшла Інні Бачуріній з бажанням зробити приємний подарунок своєму науковому керівнику в аспірантурі. Після безуспішних пошуків Інна зі своїм майбутнім чоловіком Андрієм загорілися думкою зробити в рідному Чернігові магазин незвичайних подарунків. Відкрили два, після чого створили на додаток до них інтернет-магазин.
Для розширення асортименту пара застосовувала дропшипінг, вивантажуючи на сайт товари постачальників і забираючи їх під замовлення клієнтів. Якось восени за один день інтернет-магазин продав на суму місячного обороту обох офлайн-магазинів, і власники зрозуміли, що треба переїжджати до Києва і фокусуватися на онлайні: «Це був 2010 рік, ми були сміливі й зовсім зелені, але ринок, що стрімко зростав, і відсутність серйозної конкуренції дозволили нам швидко вирости», - ділиться Інна.
За 10 років з маленького фізичного магазину подарунків Rechi.ua перетворився в онлайн-маркетплейс, де кращі українські бутики та дистриб'ютори представляють свої товари (взуття, одяг, прикраси, годинники, подарунки та предмети інтер'єру).
СЛІДУВАННЯ ТРЕНДАМ ІНДУСТРІЇ
Rechi.ua - виключно онлайн-бізнес, тому розвиток компанії визначається трендами саме в цій області. А це в першу чергу технології. У 2020-му році головні завдання бренду - це:
1. Поглиблення персоналізації
Наприклад, якщо зараз клієнт бренду буде придивлятися до якогось товару, то в разі зниження ціни, отримає від Rechi.ua повідомлення у Viber. Однак компанія хоче, щоб система впізнавала користувача і тоді, коли він буде заходити на сайт з інших пристроїв.
2. Розширення асортименту за всіма категоріями
Бренд представляє досить велику кількість одиниць взуття, сумок і годинників, але є напрямки, в яких він поки не може запропонувати максимально можливий вибір для клієнта.
«НАЙМАЙ ДОВГО, ЗВІЛЬНЯЙ ШВИДКО»
Команда Rechi.ua налічує до 25 осіб. Для Інни в останньому році головним відкриттям у сфері управління персоналом стало всім відоме правило «наймай довго, звільняй швидко». Раніше керівниця давала своїм співробітникам багато шансів і пробачала помилки одну за одною. В результаті велика частина управлінського ресурсу йшла на роботу з проблемними співробітниками.
СІМЕЙНА СПРАВА
Rechi.ua сфокусовані на люксових і преміальних брендах. Власники бізнесу намагаються не продавати «все та всім». Саме тому вони змогли створити якісний продукт для своєї ніші. Якщо в звичайному фізичному магазині клієнт, наприклад, може обирати на полицях з 200 моделей взуття, то на Rechi.ua - з 3500. Кілька вподобаних можна з комфортом приміряти вдома при кур'єрі, вибрати потрібні й тільки потім їх оплатити.
«Сімейність і "бутичковість" Rechi.ua дозволили нам зберегти нашу ідентичність», - зізнається Інна.
Однак є проблеми, з якими стикається будь-який сімейний бізнес, коли стираються всі межі між роботою та домом. Особливо складним є поділ особистих стосунків (образ, конфліктів) і робочих питань. «Якщо ми з чоловіком раптом посваримося, то ніяких робочих питань до примирення вирішити не зможемо», - ділиться Інна. При тому, що всі знають, як правильно будувати сімейний бізнес, - розділяти сфери відповідальності, залишати робочі питання за порогом будинку, не з'ясовувати на роботі особистих відносин - реалізувати це на практиці виходить далеко не у всіх.
Однак існують і беззаперечні переваги сімейного підприємництва: повна довіра партнеру (з яким ви розділяєте спільний бізнес, спільні гроші, цілі та інтереси), відчуття «плеча» й азарт, який можна розділити з коханою людиною.
БІЗНЕС І МАТЕРИНСТВО
Багатьом дівчатам доводиться робити вибір: родина чи бізнес, присвятити себе вихованню дітей чи власній справі. Інні вдалося успішно поєднати ролі і матері, і бізнесвумен.
Розповідаючи про те, як вийшло досягнути балансу між бізнесом та материнством, Інна зазначає, що важливими є підтримка з боку партнера й рівноцінний розподіл обов’язків. Після еміграції няні дитини та переїзду пари у Київ, де в них не було жодної бабусі, власники Rechi.ua вирішили виховувати сина без сторонньої допомоги.
Пара вибудувала чіткий розпорядок, виділяючи при цьому достатньо часу й уваги дитині. В офіс на наради та співбесіди, а також на ділові зустрічі Інна бере дитину з собою. Його іграшки завжди є в офісі, іноді він спить прямо на корпоративному дивані.
Оскільки засновники бренду часто працюють вдома, весь інший час вони ділять навпіл: коли один працює, інший дивиться за дитиною. У неробочий час батьків-бізнесменів входять обов'язки по дому (приготування і прибирання). Таким чином, у пари залишається достатньо часу на бізнес і особисті справи: «Я все ще ходжу на манікюр, до остеопата й косметолога, лекції та семінари, а іноді - о, розкіш! - навіть на малювання. Загалом, життя з дитиною без няні та бабусь можлива », - ділиться Інна.
ПОРАДИ ПІДПРИЄМЦЯМ-ПОЧАТКІВЦЯМ
На думку засновниці Rechi.ua, найголовніші складнощі - всередині самого підприємця: «У всіх свої слабкі місця - де тонко, там і рветься. Я багато років наймала зручних і комфортних для мене людей, при цьому уникаючи сильних професіоналів, які можуть поставити мені неприємні та складні запитання. Я не була чесною з собою і потурала своїм ілюзіям. Будувала дружні стосунки зі співробітниками замість системних бізнес-процесів».
Інна вважає, що такі проблеми - виключно її індивідуальні слабкі місця. Таким чином, у кожного підприємця існує свій набір внутрішніх складнощів, над якими слід працювати. Однак є дві універсальні поради для тих, хто вирішив відкрити власну справу:
1. Чесно усвідомити, навіщо вам свій бізнес
Якщо він потрібен, щоб бути інструментом самоствердження або вирішити якісь глибинні психологічні проблеми, на кшталт «я дуже розумний і не можу працювати на когось», «я особливий і тому маю стати мільйонером», «мама і тато чекають від мене великих досягнень», «я отримаю любов і увагу оточення, якщо буду успішним бізнесменом» - то це дешевше і швидше зробити з психотерапевтом. На думку Інни, «труїти своїх тарганів» потрібно на старті, тоді у бізнесі набагато більше шансів.
2. Спочатку попрацювати у великій і системній компанії на тому ж ринку
Це дозволить заощадити роки на побудові бізнес-процесів, вивченні аудиторії, а також дасть більш глибоке розуміння потрібного ринку продукту.
Що ти за лідер?